Gå til innhold

Problemer med S-ATA og IDE disk

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt litt problemer med PCen her om dagen. Den begynte å låse seg helt så jeg bestemte meg for at en formatering av C: var på sin plass.

Etter en _meget_ tidkrevende formatering av min 10 gig C: partisjon (det tok rundt 2 timer!!) var det klart for installeringen av Windows.

Etter å ha stått på første side i en lang stund uten å komme noen vei kom dette opp i en liten dialogboks på skjermen "Kan ikke finne installasjonsprogrammet for DiskDrive."

Snakket så meg broren min som har litt peiling på data og han ba meg prøve med en annen harddisk. Jeg fikk tilbake en IDE disk jeg hadde lånt til en kompis og prøvde med den. Satte den som master med jumperen og prøvde begge kontaktene på HDD-kabelen, men PCen klarte ikke å oppdage/finne disken.

Jeg begynner nå å lure på om det er noe som er ødelagt og er en smule frustrert. :cry: Er det noen som har anelse om hva som kan være galt her?

På forhånd, tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BIOS finner ikke harddiskene nei. Men nå fant den en disk på Third Master som var på 250 gig, hvilket er rart ettersom disken jeg satte inn var på 200 gig.

Og alt unødvendig er koblet ut. Ingen minne penn eller noe annet enn strøm, skjerm, keyboard og mus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...