Jone_ Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Skal stenge tilgang til MSN på en manskin i nettverket. Pr. nå stenger jeg alle porter noe som resulterer i at ingenting virker. Mitt spørsmål er hvilken port jeg skal stenge for å bare slå ut MSN messenger? Takk for svar. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 MSN Instant Messaging TCP port : 1863 Windows Messenger - voice (computer to phone) UDP porter : 2001-2120, 6801, 6901 MSN Messenger - file transfers TCP porter : 6891-6900 MSN Messenger - voice communications (computer to computer) TCP port: 6901 , UDP port :6901 Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 web-messenger, port 80.. (og det understreker poenget at det egentlig er liten vits å prøve å blokkere msn.. eneste man oppnår er mer irriterte brukere) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Og så må du disable (eller i det minste restriktere) UPNP, ellers vil den kunne sette opp en egen port for diverse overføringer. -Stigma Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Det vil vel være enklere og blokkere trafikk til MSN servere om man klarer og sette sammen en liste over IP'er som blir brukt. Alternativt skulle det ikke være noe i veien for å bruke NIDS som snort http://www.snort.org/ for å blokkere MSN trafikk. Et kjapt søk på regler for snort avdekker at det finnes eksisterende regler for å håndtere MSN på flere måter. Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Hvis du klarer å blokere trafikken til alle innloggingserverne som msn har, vil du klare det. Hadde en hosts-fil som klarte det tidligere, men skal se om jeg ikke finner adressene. EDIT: i denne tråden vil du finne hjelp http://www.linkbyte.com/ubb/Forum6/HTML/000013.html Endret 21. mai 2006 av meitemark Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå