hifiman Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Hei! har lyst til å lage en side som dette: http://www.joachimnielsensgate.net/dirlister100/index.php når du skriver inn brukernavn og passord så får du tilgang til ftp`en min.. noen som har en ide hvordan jeg skal sette opp dette scripte ? vil helst at noen poster meg hele koden på forhånd takk PS! jeg får enkelt til å lage framesida, men hvordan skal jeg sette opp neste side når man trykker logg inn ? Endret 20. mai 2006 av hifiman Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 ta en titt på ftp-funksjonene i php. Er en ganske stor jobb å lage et slikt system skikkelig. ellers finner du sikkert noe på hotscripts.com Lenke til kommentar
alp_renx Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Her er et i javascript <script type="text/javascript"> <!-- Begin function Login(form) { var username = form.username.value; var password = form.password.value; var server = form.server.value; if (username && password && server) { var ftpsite = "ftp://" + username + ":" + password + "@" + server; window.location = ftpsite; } else { alert("Skriv inn ftp-brukernavn, ftp-passord, og ftp server's addresse."); } } // End --> </script> <form name="login"> Brukernavn:<br /> <input type="text" name="username" size="25" value="" /><br /> Passord:<br /> <input type="password" name="password" size="25" value="" /><br /> Server ftp:<br /> <input type="text" name="server" size="25" value="" /> <br /><br /> <input type="button" value="Logg inn" onClick="Login(this.form)" /> </form> Lenke til kommentar
hifiman Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Tusen takk ...tester det nå men hva er server ftp`en til ? Endret 20. mai 2006 av hifiman Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 IP eller DNS til ftp serveren anntar jeg. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Evt kan du gjøre det hele i PHP: <?php function printform() { ?> Skriv HTML koden til formen din her med <html>, <head> og <body> tags, MEN IKKE AVSLUTT </body ELLER </html>! Bruk method="POST", og sett navnet til brukerfeltet til user_name og navnet til passordfeltet til user_pass <?php } $username = $_POST['user_name']; $passord = $_POST['user_pass']; $ftpserver = 'skrivinn.dinftp.her'; if ($username == 'skrivinnbrukernavnher' && $passord == 'skrivinnpassordher') { header("Location: ftp://$username:$passord@$ftpserver"); } elseif ($username == '' && $passord == '') { printform(); ?> </body> </html> } else { printform(); ?> <script language="JavaScript"> <!-- alert("Du har skrevet inn feil brukernavn eller passord, vennligst prøv igjen"); //--> </script> </body> </html> } Endret 21. mai 2006 av Jonhoo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå