Gå til innhold

Feil på posten, eller?

TeggY

Anbefalte innlegg

Ja.. Jeg har da bestilt meg to fotball skjorter på Unisport til en verdi av ca. 1400 danske kroner tror jeg det var..

Jeg betalte dette med bankkort, og da skal jeg vel ikke måtte betale på postkontoret, med unntak av frakt?

Så, kom jeg til postkontoret for å hente pakken, og kanskje betale en hundrings eller to i frakt avgift, som jeg vanligvis pleier når jeg kjøper fotball sko fra samme siden. Så sier hun dama: Ja, det blir 634 kroner! Altså, hva faen? to skjorter kan da umulig veie nok til å måtte betale nesten 650 kroner!?

Er det feil på posten, eller er dette faktisk mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heheh, på klær (som på de fleste andre produkter, utenom bøker) må du betale 24% toll/moms (eller hva det enn var) på varer som koster over 200,-

6141675[/snapback]

Men, når jeg kjøper 1 par fotball sko som koster mer enn skjortene når jeg betaler med kort på siden, så betaler jeg bare maks 300 i frakt. Hvordan kan det da ha seg at jeg betaler dobbelt for 2 skjorter? er det 24% på hver gjenstand? Isåfall er det jo ikke så veldig rart :thumbdown:

Lenke til kommentar

24% på hele kjøpssummen.

0,24 * 1400,- = 336. Legg på fortollingsgebyr (blir gebyr på varer over 1000 kroner mener jeg og huske) og frakt så blir det fint 650 kroner.

Edit: Fotballsko som var enda dyrere? Hm. Kanskje du var heldig og slapp fortolling på skoene da :shrug:

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...