Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Pusse opp i huset


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du skal ha folk til å gjøre det for deg, så må du påregne noen hundre tusen.

 

Badet alene kommer nok på over 100.000,- om det er på 4-6 m2.

 

Kostnaden på resten kommer egentlig helt ann på hvor ille det ser ut i kjelleren.

Er det bare grunnmur over alt?

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Badet er vel på 6-8m2. Har tenkt å gjør mye selv. Men baderommet må det vel fagfolk til? Det er bare grunnmur i kjelleren nå. Står noen boder og et vaskerom

6142001[/snapback]

 

Legging av membran, elektriker- og rørleggerarbeid må utføres av fagfolk. Fliser kan du vel legge selv, hvis du gidder, og da burde du komme godt under 100.000,- for badet (?).

Lenke til kommentar

Når det gjelder badet ville jeg satt alt, inkludert flisarbeid, bort til fagfolk. Den dagen du eventuelt skal selge huset, er det vanligste spørsmålet om det er fagfolk som har lagt badet. Grit nok at man ikke må være rakettforsker for å legge fliser, men det blir fort litt ujevnheter. Mitt råd er derfor å koste på seg fagfolk til hele denne jobben. Koster litt, men tror ikke du vil angre.

 

Ellers så ville jeg gått for klikkparkett i kjellerstua. Dette får du ned til ca kr 200,- pr kvm. Hele stua vil da komme på ca 5 - 6'. Er enkelt å legge, og hvis du lurer på noe er det bare å spørre hos Monter osv (eller her). Det du derimot ikke må legge i kjelleren er laminat. Med mindre du har varme i gulvet vil dette bli veldig kaldt. Koster endel mindre med laminat, men du vil garantert angre... Alternativet er belegg eller teppe, men det synes jeg personlig ikke er så pent.

 

Ellers så kommer du langt med noen maligstrøk på veggene. Er det panel der i dag, blir dette veldig pent å male i lyse farger. I en kjellerstue er det ofte litt mørkt, og lyse farger vil da åpne opp rommet. Er det ikke panel, er det jo en grei sak å tapetsere og male. Dette er ikke noen dyr affære. Malt panel i taket synes jeg og er pent.

 

Lykke til med prosjektet :)

Lenke til kommentar
Legging av membran, elektriker- og rørleggerarbeid må utføres av fagfolk. Fliser kan du vel legge selv, hvis du gidder, og da burde du komme godt under 100.000,- for badet (?).

 

Membran kan du faktisk legge selv. Faktisk kan du gjøre det meste av rørlegging selv, men det må bli godkjent autoriserte fagfolk. Hvis du ikke skal bygge om hele badet, med rør og elektrisitet, så er det ikke noe problem å gjøre alt selv. Mye jobb, så klart, men fullt mulig. Hvis man aldri har lagt fliser før, kan det være lurt å få med seg noen som har gjort det et par ganger. Ikke så veldig vanskelig, men skal resultatet blir bra, så krever det litt planlegging.

 

Opppussing av et kjellerrom er plankekjøring. Med mindre du skal ha noe ekstra strøm, så kan du gjøre alt selv. Bare husk å legg evt. parkett på til slutt :cool:

Veggplater (i flere varianter) får du på Maxbo til en grei pris. Du får sånne falske panel-plater, som du knapt nok ser er falske. Evt stikk på Byggkjøp, for enda bedre pris, men der må du ofte kappe lengder selv. Også her kan det være greit å ha med seg noen som har pussa opp før. Er du fersk, så er det alltid et eller annet du ikke har tenkt på.

 

Pris på baderom og kjellerstue? Kommer helt an på hva man gjør det til. Alt fra 50 000 til 200 000.

 

Sjekk forøvrig 'Råd og tips' på www.husbyggern.no

 

 

mvh

Pantera

Endret av Pantera
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...