Gå til innhold

360 gutt's møte med GRAW til PC!

Anbefalte innlegg

Det har vel aldri vært noen tvil om at en high-end PC alltid er bedre enn det beste konsollverdenen har å by på. Sånn har det alltid vært og slik vil det alltid være. Spiller ikke på konsoll primært for grafikken, men fordi det er enkelt, og slipper styr med å innstallere, oppdatere drivere og tweake systemet.

På en annen side er jeg ikke interessert i en konsoll som kan "alt", men vil heller at konsollen skal ha 1 formål og det formålet heter spill. PC egner seg uansett, p.g.a. sin fleksibilitet og oppgraderingsmuligheter, bedre til media bruk. Der kan konsoller aldri konkurrere.

Føler MS er på riktig vei når de behandler Vista som en platform for spill og at x360 kontrollere blir pc-kompatible samtidig som Live! anywhere forener X360 og PC spillerne.

Avgjørelsen om man vil prioritere en konsoll eller en oppgradering av PC må jo grunnes i om man spiller nok på en PC til å rettferdiggjøre utgiftene. For meg så har det blitt slik at det bare er 2-3 PC spill som jeg virkelig er interessert i på årsbasis, og dermed er 3-4 tusen på skjermkort i året en litt vel høy utgift. Dermed prioriterer jeg konsoll mellom de store generasjonsskiftene på grafikkort fronten. Blir ikke noe nytt skjermkort på meg før Vista og DX10 denne gang.

Endret av espent
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dx10 og Windows Vista release blir nok neste gang jeg oppgraderer PC'n også. Eller når neste virkelig store flysim kommer..

Eller - for å gå tilbake det jeg startet tråden med - GRAW, erfaringer fra 360 og PC. Er det bare meg, eller er det ganske mye vanskeligere på PC enn på 360 i "normal" difficulty? Spillet er jo ikke helt likt ellers heller. Men jeg trodde liksom at når jeg kom på hjemmebane med tastatur og mus, så ville det bli lettere.. men jeg sliter litt nå. `

En annen ting som jeg savner det er muligheten for å lagre når jeg vil på PC versjonen. Yup - den følger konsolltenkningen og lar deg ikke lagre. Kun lagring etter utførte oppdrag, deloppdrag. Nå.. jeg har liksom vent meg til dette på konsoll - som en del av djevelskapen der. Men blir litt irritert når det skjer på PC spill også. Dette er MIN ydmyke mening - og jada jada jada.... jeg er helt sikkert nOob fordi jeg trenger å lagre i ny og ne. Et annet poeng er at jeg svæært sjelden får spille uforstyrret. Hadde vært greit å kunne lagre, skru av PC'n og begynne på igjen når jeg kom tilbake.

GRAW PC virker vanskelig, ja. Og tro meg, jeg går forsiktig fram. Bruker team mates aktivt, bruker kartet, kommandoer osv... likevel.. Mest irriterende er når du har jobbet deg fram i 15-20 minutter rimelig forsiktig for så å bli drept rett før du kommer dit du skal - og deretter på begynne på nytt igjen. Sette ned vanskelighetsgraden, sier du? Joda, men når ting "flyter" virker det veldig bra og da er det passe vanskelig. Det irriterende er når det er en faen gjemt et sted som sniper deg, eller du kommer rundt et hjørne og pang- start forfra igjen.

Så - nå skal jeg fyre opp 360'n - spille litt GRAW på den for å sammenligne litt. Er en stund siden jeg har spilt det på 360'n.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

GRAW er vanskelig ja, uten tvil. litt av grunnen er nok at folk har litt høyere reaksjonstid på PC enn xbox (spekulasjon, ettersom det viser seg at jeg ikke har sett GRAW på Xbox alikevell) fordi man har bedre kontroll med mus+tastatur enn joypad og dermed kan sikte raskere og mer nøyaktig. Ergo trenger man ikk en liten delay for å sikte seg inn i samme grad som på xbox. Hvis det er noe ala det jeg så av GR2 videoer på Xbox, der FI kunne skyte på deg i 10 sec uten å treffe dritt, så er det ingen undre...?

At Ghost Recon på PC alltid har hatt en sinnsyk vanskelighetsgrad i forhold til konsollversjoner har sikkert litt å si også. Selv spiller jeg på "Hard" og elsker det. har ikke kommet lengre enn til mission 3, men men... :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Ja, trodde man hadde litt ytringsfrihet her i landet. Men det gjelder visst bare hvis man er blant de som får våte drømmer hver gang de tenker på Mario.

6147286[/snapback]

Ja, man har ytringsfrihet i Norge, men det har ingenting med oppførselen din på forumet her å gjøre. Dette er forumet til Gamer.no, det er de som bestemmer regler for oppførsel og etikette. Om du ikke klarer å tilpasse deg disse reglene, så blir du vist ut. Å påberope seg ytringsfrihet har ingenting med saken å gjøre. Forumet her er moderert, og Gamer.no har redaksjonelt ansvar for ting som blir lagt ut her.

Du kan sammenlikne Gamer-forumet med en pub, når du går inn på puben, så er det visse regler man følger, satt opp av pubens eiere. Din oppførsel her er som en rabiat mann på puben som raver rundt fra bord til bord og bryter seg inn i alle diskusjoner bare for å provosere folk til slåsskamp. I tillegg skriker han ut og kaller betjeningen og de ansatte for horer og FRP-velgere når de ber han roe seg ned. Og når betjeningen kaster deg ut, så begynner du å sippe om ytringsfrihet. Patetisk.

Lenke til kommentar

Jeg koser meg egentlig meg GRAW til xboxen min, men det som er litt stusselig er at man ikke kan snu seg like kjapt som med musa på pc-en. Det er selvfølgelig ingen bombe, for slik har det jo alltid vært på konsoll, men nå som både wii og ps3 kommer med bevegelses-sensitive kontrollere hadde det vært stas å få det til boxen oxo... :-)

Lenke til kommentar
Jeg koser meg egentlig meg GRAW til xboxen min, men det som er litt stusselig er at man ikke kan snu seg like kjapt som med musa på pc-en. Det er selvfølgelig ingen bombe, for slik har det jo alltid vært på konsoll, men nå som både wii og ps3 kommer med bevegelses-sensitive kontrollere hadde det vært stas å få det til boxen oxo... :-)

6155965[/snapback]

Nå bør det jo sies at når jeg stod med GRU, skuddsikker vest, kevlar-hjelm og AG-3 i beredskapsposisjon på HV-øvelse for noen år siden, så hadde jeg ikke noen som helst mulighet til å snu meg i samme hastighet som man gjør i et FPS på PC. Så om man vil ha et realistisk krigsspill kan man ikke forlange å få snu seg på 0,1 sekund.

Lenke til kommentar
Ja du begynner ihvertfall jævlig bra med slike kommentarer Larionov. Idiotisk som vanlig.

6147150[/snapback]

Jeg kaller en spade for en spade. Tydeligvis en del som ikke liker det. Er vel frp velgere hele gjengen.

6147182[/snapback]

og du lurer på hvorfor du blir banna?

6147261[/snapback]

Ja, trodde man hadde litt ytringsfrihet her i landet. Men det gjelder visst bare hvis man er blant de som får våte drømmer hver gang de tenker på Mario.

6147286[/snapback]

Et forum trenger vel ikke være noe demokrati

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...