Gå til innhold

360 gutt's møte med GRAW til PC!

Anbefalte innlegg

Ok, teit overskrift og får sikkert juling av moderator for alt jeg veit.

Men de som kjenner meg her har sett at jeg stort sett har vært svært så positiv til Xbox360. Noen har til og med kalt meg fanboy. Men les litt til og bli litt mere nyansert -hvis du gidder.

De som kjenner meg enda bedre veit at jeg har spelt på svært mye siden '81 og derfor er fan av alt som kan spilles på.

Jeg plukket opp Xbox 360 på lanseringsdagen. Jeg skaffet meg GRAW (Ghost REcon Advanced Warrior) en par dager før lanseringsdagen. Og jeg hadde det gøy. Jeg kom ikke all verdens langt i GRAW til 360, bl.a. pga. FNR3, Oblivion og faktisk et liv utenom data/xbox også. For ikke lenge siden lastet jeg ned demoen til GRAW til PC bare for gøy. Prøvde den i dag - ble imponert etter en 20 minutter. Så - på Spaceworld i dag - impulskjøp av GRAW inkl. kjeft av kona som faktisk kjente igjen spilltittelen og mente jeg hadde den fra før.

Nå - hva skal jeg si... Føles åpenbart vanskeligere på PC enn 360 - og det tross mus/tastatur som er det jeg er best på. Grafikken? Best på PC. Yess. Sorry. Jeg har en AMD Athlon 4000+, 2gb RAM, Radeon X800XT pe, SB audigy2, ... osv,.. det ser bedre ut på denne enn på 360'n. Har skrudd alt på HIGH i menyene untatt textures som stopper på medium fordi jeg ikke har 512 mb skjerkort (x800XT er 256mb). Men jeg gikk inn i en ini fil og satte details på personer til HIGH der).

Sitter i stua, på min Samsung LE40M61 (som jeg bruker til xbox 30 også), 1360x768 oppløsing. Dratt en 10 meter VGA lednig fra "gutterommet" (kremt) fra PC'n til TV'n, samt en USB forlengelseskable pluss trådløst tastatur/mus oppsett.

Det negative? Sitter lett foroverbøyd over stuebordet for å bruke tastatur/mus. Men er likevel mer presis i skytingen. Samt at CrossCom vinduene fra mine medsoldater er latterlige. Men jeg har mere kontroll på den enkelte soldat.

Poenget mitt? Aner ikke, bare henrykt av å spille noe bra på PC igjen, og litt overrasket over at 360'n ikke viser bedre grafikk en maskinen min (se over).

Xbox kontroller eller mus/tastatur er en personlig preferanse så det gidder jeg ikke gå inn på.

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

Litt av greia kan jo være at GRAW kanskje ikke er optimalisert for xbox eller noe. Nå hadde du en ganske hissig PC og da :p

Lenke til kommentar

Hmm. synes 360 grafikken er mye bedre jeg :p men det er meg.. spec i sigg.. jeg kjører alt på high untatt textures.. for det første hakker spillet nå sinsykt.. samme hva jeg sett på... for det andre synes JEG grafikken er "møkkete" synes 360 grafikken er mye finere og se på..

men det er mitt synspunkt.. men så er jo ikke grafikk alt heller da ;)

jeg stoppet og spille GRAW på PC, etter at jeg fant ut at jeg hadde bare 10-20 fps. helt uspillbart... får se om jeg installerer det igjen når de lager en patch som fikser dette..

:)

Lenke til kommentar
Hmm. synes 360 grafikken er mye bedre jeg :p men det er meg.. spec i sigg.. jeg kjører alt på high untatt textures.. for det første hakker spillet nå sinsykt.. samme hva jeg sett på...  for det andre synes JEG grafikken er "møkkete" synes 360 grafikken er mye finere og se på..

jeg stoppet og spille GRAW på PC, etter at jeg fant ut at jeg hadde bare 10-20 fps. helt uspillbart... får se om jeg installerer det igjen når de lager en patch som fikser dette..

6141768[/snapback]

i signaturen din har vel du råere pc enn meg. jeg har fra 28-40 fps - målt med fraps. alt virker smooth nok for meg . noe er galt i oppsettet ditt.

Lenke til kommentar
Hmm. synes 360 grafikken er mye bedre jeg :p men det er meg.. spec i sigg.. jeg kjører alt på high untatt textures.. for det første hakker spillet nå sinsykt.. samme hva jeg sett på...  for det andre synes JEG grafikken er "møkkete" synes 360 grafikken er mye finere og se på..

6141768[/snapback]

i signaturen din har vel du råere pc enn meg. jeg har fra 28-40 fps - målt med fraps. alt virker smooth nok for meg . noe er galt i oppsettet ditt.

6142015[/snapback]

"jeg har aldri hatt virus"-syndromet har vel slått til igjen.

Lenke til kommentar

Vel eg kan vel egentlig ikkje uttale meg,da eg bare har spillt demoen til PC. Inntrykket var heller labert med stygg grafikk og klønete kontroller. Likte det mye bedre på 360. Men som sagt, noe kan vel vere fikset i fullversjonen til PC ;)

Lenke til kommentar

Peedee: det var min erfaring også. Jeg stod lenge å kikka på en unge som spillte GRAW til 360 på ebgames... og tenkte "WTF?" jeg gikk faktisk bort til den ansatte og spurte om det virkelig var HD tv de hadde på demo maskinen, noe han bekreftet. Det overbeviste IKKE. Det faktum at kisen i spillet hoppet og falt flere etasjer med minimal skade ingame overbeviste heller ikke særlig, men det kan ha hatt noe med vanskelighetsgrad eller noe slikt. Men grafikken, som jeg antok skulle ligge ett eller to hakk over PC, var ikke noe å skrøyte av...

Glad jeg kjøpte det til PC jeg...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

GRAW med HDR-lys på 360 ser da vanvittig herlig ut på min CRT :hmm: God bruk av AA og AF.Men no gjikk det vel ikkje ann å ha meir enn medium på detaljene på demoen til PC. Er de så jævlige forskjeller hos folk i dette spilllet til PC?? Noen sier det ser ræva ut der og omvendt.

Lenke til kommentar
Det faktum at kisen i spillet hoppet og falt flere etasjer med minimal skade ingame overbeviste heller ikke særlig

6143097[/snapback]

Hva var det du så her da? Det går da ikke an å hoppe i GR:AW (ikke som jeg har fått med meg i hvertfall), eller var det en eller annen videosnutt ingame du så?

Endret av bas
Lenke til kommentar

Nei det var en unge som spillte. og han oppet oppå en balkong... og datt ned 4 etasjer og overlevde... Det var ett eller annet natt oppdrag, med snø og masse snipere på tak o.l.

Mulig jeg har sett på feil spill? er det andre Xbox shootere som bruker de diamant iconene for å indikere hvor fiender er? det var forresten 1st person også...jeg har bare sett 3rd person screenshots av GRAW på xbox360 når jeg tenker meg om..

*forvirret*

Lenke til kommentar
GRAW med HDR-lys på 360 ser da vanvittig herlig ut på min CRT :hmm:  God bruk av AA og AF.Men no gjikk det vel ikkje ann å ha meir enn medium på detaljene på demoen til PC. Er de så jævlige forskjeller hos folk i dette spilllet til PC?? Noen sier det ser ræva ut der og omvendt.

6143136[/snapback]

PC versjonen mangler AA. I hvert fall er det umulig å få det på min setup. Og det drar inntrykket noe nedover igjen.

Jeg har også sett mange forskjellige meninger angående hvordan det ser ut på PC. Så jeg lastet ned demoen og gadd ikke prøve den før i dag, og ble positivt overrasket. Nå skal det sies at jeg foreløpig er helt i starten på PC versjonen. Men så langt synes jeg det ser bedre ut enn på 360.

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...