IronWire Skrevet 3. august 2001 Del Skrevet 3. august 2001 Er det noe vits i å kjøpe registered EEC ddr ram fremfor vanlig unbuffered? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. august 2001 Del Skrevet 3. august 2001 Ecc ram sender en ekstra kontroll bit sammen med resten av informasjonen som går gjennom minnet. (tror det er slik. I alle fall ekstra kontroll) Dette gjør det mer stabilt og blir derfor brukt i servere og lignede som ikke bør ha noen nede tid. Om du ikke har ambisjoner om å ha gatas mest stabile data så tror jeg nok du kan legge pengene du sparer på å kjøpe vanlig ram uten ECC i en win2000 versjon i stedet for en winME Min mening da.. Lenke til kommentar
IronWire Skrevet 4. august 2001 Forfatter Del Skrevet 4. august 2001 KJører w2k.... Lenke til kommentar
Novec Skrevet 4. august 2001 Del Skrevet 4. august 2001 Registered ECC er også noe tregere, fordi det må gjøre mer samtidig. En Registered ECC som i utgangspunktet er CAS2 vil oppføre seg som CAS3 av den grunn. Bruk det bare om 100% stabilitet er viktigere enn max ytelse. Lenke til kommentar
IronWire Skrevet 5. august 2001 Forfatter Del Skrevet 5. august 2001 Har hørt at på de offisielle specene på KG7, er det enten toppen 4 registered ecc, eller 2 vanlige... Selv om det har gått bra med de som har prøvd med fire vanlige. Lenke til kommentar
Gorechild Skrevet 4. september 2001 Del Skrevet 4. september 2001 Jeg har det hk'et og lurer på om det går bra med fire vanlige 256 2100 ddr brikker (apacer)? Hvordan vet man forskjellen på buffered eller vanlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå