t0bbi Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Er skjermkort ment å vare lengre enn 2 år? Og har da 5 års reklamasjon? eller er det kun 2 års reklamasjonstid? Endret 23. mai 2006 av t0bbi Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Du kan forsøke å påberope deg fem ihvertfall, normal avskrivning på en PC er jo tre år - og da er det vesentlig mer enn to år... Og da skal du vel ha fem års reklamasjonstid... Problemet er vel heller det at leverandøren vil påstå med nebber og klør at du bare har to år... Lenke til kommentar
Løve Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg ville sagt at den skal vare mer enn to år. Tror forbrukerombudet er enig og. Klag til dem hvis butikken ikke lar deg reklamere på kortet. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Det letteste er å velge seg en kortprodusent med lang eller livstidsgaranti. Mitt AOpen 6800GT hadde dessverre bare 1 år. Men det funker enda, heldigvis. (Håper jeg ikke jinxer meg selv ved å si det. ) Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Mister man garantien/reklamasjonsretten hvis du har overklokket skjermkortet en gang? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Mister man garantien/reklamasjonsretten hvis du har overklokket skjermkortet en gang? 6142317[/snapback] Ikke hvis du ikke sier noe om det. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Mister man garantien/reklamasjonsretten hvis du har overklokket skjermkortet en gang? 6142317[/snapback] Ja, men butikken kan ikkje oppdage det så lenge det ikkje er gjort fysiske ting på kortet. Spørsmålet er om ein har god samvittigheit til å lever det tilbake. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Mister man garantien/reklamasjonsretten hvis du har overklokket skjermkortet en gang? 6142317[/snapback] Ja, men butikken kan ikkje oppdage det så lenge det ikkje er gjort fysiske ting på kortet. Spørsmålet er om ein har god samvittigheit til å lever det tilbake. 6142357[/snapback] Så spørs det også om det faktisk er overklokkingen som har ødelagt kortet da . Å overklokke grafikkortet er ikke som å tenne på en lunte, noe jeg har følesen av at mange her tror Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Mister man garantien/reklamasjonsretten hvis du har overklokket skjermkortet en gang? 6142317[/snapback] Ja, men butikken kan ikkje oppdage det så lenge det ikkje er gjort fysiske ting på kortet. Spørsmålet er om ein har god samvittigheit til å lever det tilbake. 6142357[/snapback] Så spørs det også om det faktisk er overklokkingen som har ødelagt kortet da . Å overklokke grafikkortet er ikke som å tenne på en lunte, noe jeg har følesen av at mange her tror 6142641[/snapback] Om oc er skyld i defekt kort har jo ingenting med saken å gjøre da, får de greie på at du har drevet med "lumske" ting, så hjelper det fint lite om du påstår at oc ikke gjør noe skade. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Mister man garantien/reklamasjonsretten hvis du har overklokket skjermkortet en gang? 6142317[/snapback] Ja, men butikken kan ikkje oppdage det så lenge det ikkje er gjort fysiske ting på kortet. Spørsmålet er om ein har god samvittigheit til å lever det tilbake. 6142357[/snapback] Så spørs det også om det faktisk er overklokkingen som har ødelagt kortet da . Å overklokke grafikkortet er ikke som å tenne på en lunte, noe jeg har følesen av at mange her tror 6142641[/snapback] Om oc er skyld i defekt kort har jo ingenting med saken å gjøre da, får de greie på at du har drevet med "lumske" ting, så hjelper det fint lite om du påstår at oc ikke gjør noe skade. 6142684[/snapback] Jeg er klar over det, men han snakka om han klarte å levere inn med god samvittighet etter overklokking... Lenke til kommentar
t0bbi Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Butikken mener i mitt tilfelle at skjermkort har sluttet å virke pga. støv som har gjort at vifta har sluttet å gå. Dette har jeg vanskelig med å forstå da pc'en har stått i et rom uten tepper, i tillegg har alle andre vifter i pc pluss annen pc i samme rom fungert fint.... Fikk også se skjermkortet etter at de hadde tatt det ut av maskinen og vil ikke si det var så mye støv på vifta der nei, noen som har vært borti noe lignende? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Det høres veldig merkelig ut, men dette er ikke mitt felt, så kan ikke vurdere det... Det skal VELDIG mye støv til for at en vifte slutter å gå, vel? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Det er jo umulig å unngå at vifter trekker til seg støv. Du har jo selvfølgelig et ansvar for å holde den ren selv, men om det ikke var på langt nær nok støv til at vifta kunne ha tatt skade av det, så har de jo egentlig ikke noe annet å gjøre enn å la det gå på garantien. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Det er jo umulig å unngå at vifter trekker til seg støv. Du har jo selvfølgelig et ansvar for å holde den ren selv, men om det ikke var på langt nær nok støv til at vifta kunne ha tatt skade av det, så har de jo egentlig ikke noe annet å gjøre enn å la det gå på garantien. 6146634[/snapback] Hvis dette er en ferdigkjøpt maskin ødelegger du jo i prinsippet garantien ved å åpne kabinettet - og da har du ingen mulighet til å rengjøre vel? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 bullshit.. det blir jo det samme som å si at du bryter garantien på bilen ved å åpne panseret selv.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 bullshit.. det blir jo det samme som å si at du bryter garantien på bilen ved å åpne panseret selv.. 6146657[/snapback] Har en IBM-stasjonær her hvor det er et klistremerke satt over med "sealed" og at om det brytes, så blir garantien ugyldig... Strengt tatt har jeg åpnet den en del ganger, og nå er den også nesten tre år og har ingen planer om å påberope meg garanti eller reklamasjon. Jeg vet ikke hvordan det er med lovligheten av slike merker, men det står nå det. Panseret på bilen min er såvidt jeg har forstått sveiset igjen. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Husker slikt var vanlig før, men nå om dagene er det jo vanlig at folk oppgraderer maskinene sine ofte. F.eks Dell har ikke slike begrensninger såvidt jeg kan se av maskinene på kontoret, de åpner vi og putter nytt i innimellom. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå