Hawtz Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Isje en drit skjer... Grønt lys ved PCI og rødt ved småttisene. Ikke noe lys fra PSU'en heller... 6143211[/snapback] Står det ingenting i manualen om hva de røde lysene betyr? Hvis du bare har en quick start-manual og det ikke står der må du laste ned en fullstendig en fra produsentens nettsider. Man plasserer normalt ikke lysindikatorer på et hovedkort uten å opplyse om hva de faktisk indikerer 6143230[/snapback] Skal lese en gang til Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Dere kan jo se selv hvis dere ikke tror på meg Manual Ved å koble sammen Grønn og Svart på ATX pluggen skal viften i strømforsyningen starte ide bryteren ved strømledningen skrues på. Hvis den ikke gjør det er sannsynligvis strømforsyningen helt død og må byttes ut. På ATX pluggen finner man kun 1 grønn leder og flere svarte (jord). Koble den grønne til hvilken som helst av de svarte. (For eksempel ved hjelp av en binders som bøyes til. OSB, en binders er ikke isolert og en slik kobling gjøres på eget ansvar). (Ledningene som kommer ut av strømforsyningen har maks 24 volt og kan ikke skade et menneske, men åpne aldri en strømforsyning og koble inni den!) Jeg testet det ved kobberledning, men ingenting skjedde. Det stod på komplett.no Endret 20. mai 2006 av Vaag1991 Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Prøv ifrakoble alle småkontaktene, tilkoble så bare power sw, kontroller i manualen om pinnene er rett . Til hk er det tilkoblet 24 pins kontakt, 4pins firkant ved cpu og en 4pins flat(ved floppy tilkoblingen) og da power sw , da skal dette starte ? edit, så litt på GP fint du har testet psu, så er denne problemet Endret 20. mai 2006 av LA8464 Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Hvis PSU ikke starter når du jerryrigger den ved å koble power good (den grønne) og jord (en svart) er det noe galt med strømforsyningen. LED-ene på hovedkortet lyser fordi de har 5v, men det betyr ikke nødvendigvis at strømforsyningen fungerer - bare at den klarer å gi fra seg 5v. edit; makan til leifer da Endret 20. mai 2006 av enden Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Prøv ifrakoble alle småkontaktene, tilkoble så bare power sw, kontroller i manualen om pinnene er rett .Til hk er det tilkoblet 24 pins kontakt, 4pins firkant ved cpu og en 4pins flat(ved floppy tilkoblingen) og da power sw , da skal dette starte ? edit, så litt på GP fint du har testet psu, så er denne problemet 6143368[/snapback] Ingenting... Så dere mener at strømforsyningen er synderen i dette tilfellet? Men det lyser jo på på/av knappen bakpå PSU'en. Endret 20. mai 2006 av Vaag1991 Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Mulig denne versjonen må ha en sluttet krets for jumpstart, prøv å koble til en disk eller cdrom på en av kontaktene og test igjen, men det er sansynlig en defekt i psu. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Mulig denne versjonen må ha en sluttet krets for jumpstart, prøv å koble til en disk eller cdrom på en av kontaktene og test igjen, men det er sansynlig en defekt i psu. 6143530[/snapback] Prøvdee, MEN NÅ FUNKET DET! Jeg tok ut alle de ekstra strømkablene til PSU'en selv om de ikke var tilkoblet til noe. Det eneste som var i, var CPU, kjøler til CPU, ram, skjermkort, men ikke strøm tilkoblet og PW-kabelen. YES!! MEN det er definitvt noe i veien med PSU'en for nå festet jeg en ekstra for å gi strøm til skjermkortet, funket det å starte med den, men når jeg tar i en til for å feste for å gi strøm til PCI-utgangene, går det ikke an å starte den lengre... Det kommer heller ikke noe på skjermen Endret 20. mai 2006 av Vaag1991 Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 SITAT:men når jeg tar i en til for å feste for å gi strøm til PCI-utgangene, går det ikke an å starte den lengre... Ja dette går jo fint men hvilken kontakt på hk er dette ? Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 En 4-pins strømkontakt som er helt i enden av PCI-rekken. Men nytt problem: får ikke signal på skjermen... Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Reset cmos med jumperen på hk , se i manualen, husk slå av psu når dette utføres. Har du den boksen, se om du finner riktig 4p kabel ? Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Reset cmos med jumperen på hk , se i manualen, husk slå av psu når dette utføres.Har du den boksen, se om du finner riktig 4p kabel ? 6143827[/snapback] Hvilken boks snakker du om? Men nå går jeg og legger meg og begynner på an igjen i morgen. Takk for all hjelpen foreløpig Har jo kommet litt fremover Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Da var jeg tilbake. En liten oppdatering: Jeg har fått koblet til alt som skal være nå inkl strøm til alt, harddisk, dvd-rom osv, men når jeg skrur på dataen ser jeg at det ikke kommer strøm til DVD-rommet og det kommer heller ingenting på skjermen min. Så det trenger jeg hjelp til... Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) hehe, så nå at jeg hadde glemt å ta i en til strømkontakt. Det var enda en 4pins som skulle gi strøm til CPU'en Så nå ble det liv i DvD-rommen oxså, men fortsatt ingenting fra skjermen. Det er litt rart, for viften på skjermkortet kjører og går, og det lyser oxså grønt ved PCIE2 der med skjermkortet. Endret 21. mai 2006 av Vaag1991 Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 God dag igjen ! Dette er jo en stor fremgang, har du resatt cmos med jumper nå ? Hvis du får signal til skjermen, gå i bios og last set up, dette for å få inn parametrene til komponentene. Kjører du sli eller enkel ? Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Ja, jeg tok pwr ledningen og satte den i 2 og 3 pinen på CMOS en liten stund og satte den tilbake hvis det var det jeg skulle gjøre? Jeg kjører enkel. Har grafikkkortet nedi PCI-ex 1 og shadow cardet i PCI-ex 2. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Jeg får ikke in IDE-kabelen... Tok den ut for å prøve å starte opp uten den, men nå går den ikke inni lengre.. Ingen av de stikk greiene er bøyd ol, den vil bare ikke inni... Endret 21. mai 2006 av Vaag1991 Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Nei, nå begynner jeg å bli veldig frustrert her. Det er så typisk min flaks at ting som det her skjer med akkurat meg. ALLTID når jeg kjøper noe, så funker det ikke som det skal. Først måtte jeg vente i to forbannade uker på at delene skulle komme, men kabinettet kom aldri, så derfor gikk jeg opp flere dager etter at jeg hadde fått delene og kjøpte et kabinett på datakjeden, siden det fra komplett aldri kom, og når jeg setter sammen delene slår ikke dataen på seg i det hele tatt og når jeg har jobbet med det hele forbannade dagen, så vil den endelig slå seg på, men da kommer det selvfølgelig ikke noe skjermbilde, og da prøver å jeg å koble ut ting, og no vil ikke den forbannade IDE-kabelen inni igjen! Hvordan i helvete skal jeg få installert xp uten en DVD-rom som ikke vil koble seg til? Ja, og nå må vi ikke glemme strømforsyningen som leker sitt eget liv heller. Hvorfor skjer sånne ting alltid med meg!? Det blir vel til at jeg må levere den inn til Dataoppdrag for at de skal fikse det for meg, eller finne feilen, punge ut 500kr til de òg.. Men hvordan i helvete skal jeg klare å få festet den stygge IDE-kabelen? Beklager for denne posten, men det bare måtte ut, for nå er jeg frustrert!! Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hei , dette går bra skal du se , husk du lærer en masse nå om data oppbygging som du senere får bruk for, så dette kan du ta med knusende ro. Ta den jumperen på cmos og flytt den over i 5 sek og tilbake igjen, se også i manualen hvordan den skal stå. IDE kabelen den får du på når du roer ned litt. Lykke til ! Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Ja, nå har jeg resettet CMOS òg, men fortsatt ingenting. Fikk forresten i IDE-kabelen igjen Alt durer og går, men ikke noe skjermbilde. Noen flere forslag? Endret 21. mai 2006 av Vaag1991 Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Minnebrikkene må stå i brønn 1 og 2 nermest cpu, prøv med bare en brikke i brønn1, reset cmos igjen , se også note i manual side 2-5 prøv også hold F6 under oppstart, manualen er kjempefin , ta litt tid på denne hvis det fremdeles er svart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå