silenCer2k Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Heisann.. Kjøpte i dag et nytt hovedkort, Gigabyte GA-K8NF-9.. Hadde alt annet hardware fra før av.. Når jeg setter i Win-XP cd`en, så booter den fra den, laster inn filer, lar meg opprette partisjon, jeg formaterer.. Når den er ferdig med det så kommer det sånn at innen 15 sek så starter maskina på nytt.. Jeg lar den gå, den starter på nytt, men så kommer problemet.. Når den har reboota så starter ikke installeringa av XP, den bare booter fra CD-rom igjen.. Har satt i BIOS at den skal boote fra Harddisk først, så CD-ROM, men den booter allikevel direkte til CD`en.. Har prøvd og ta ut CD-romen også, men da kommer det: Insert valid boot disk osv.. Jeg vet det ikke er noe gale med disken, for har testa den i flere maskiner før.. Harddisken er en Wester Digital Raptor S-ATA 73,6GB.. På nettsiden til netshop-oslo står det SATA II i beskrivelsen, men ifølge en bekjent så skulle SATA II og S-ATA gå overens, men det ser ut som det ikke gjør det.. Noen som har noen ide om hva som kan være årsaken til at den ikke vil fortsette installeringa av WIN-XP?? Mvh Mats "SilenCer" Grønsveen.. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 S-ata 1 og ll går ikke alltid overens....på noen hardisker må du sette en jumper på for å få det til å virke..... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 ... Har satt i BIOS at den skal boote fra Harddisk først, så CD-ROM, men den booter allikevel direkte til CD`en.. 6141394[/snapback] Det vil jo ikke fungere. CD skal stå først, så HD. Når XP CD'en booter, så spør den om du vil boote fra CD, hvis du ikke rører tastaturet så vil den fortsette til HD. Det er bare den første booten hvor du må be den boote fra CD. Lenke til kommentar
silenCer2k Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) ... Har satt i BIOS at den skal boote fra Harddisk først, så CD-ROM, men den booter allikevel direkte til CD`en.. 6141394[/snapback] Det vil jo ikke fungere. CD skal stå først, så HD. Når XP CD'en booter, så spør den om du vil boote fra CD, hvis du ikke rører tastaturet så vil den fortsette til HD. Det er bare den første booten hvor du må be den boote fra CD. 6142572[/snapback] Nei, den booter selv om jeg ikke trykker.. Men skal teste og sette på jumper EDIT: Det med jumpere funka ikke Endret 20. mai 2006 av silenCer2k Lenke til kommentar
jsol Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Slit med akkurat samme problem her no. Har du funne ei løysing?? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hei! Forsøk med å starte opp pcen med Windows-cden og velg gjennopprettingskonsollen/recovery console. Skriv så følgende: fixmbr fixboot c: Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå