Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installering & boote-problemer!

Anbefalte innlegg

Heisann..

Kjøpte i dag et nytt hovedkort, Gigabyte GA-K8NF-9..

Hadde alt annet hardware fra før av..

Når jeg setter i Win-XP cd`en, så booter den fra den, laster inn filer, lar meg opprette partisjon, jeg formaterer.. Når den er ferdig med det så kommer det sånn at innen 15 sek så starter maskina på nytt.. Jeg lar den gå, den starter på nytt, men så kommer problemet.. Når den har reboota så starter ikke installeringa av XP, den bare booter fra CD-rom igjen.. Har satt i BIOS at den skal boote fra Harddisk først, så CD-ROM, men den booter allikevel direkte til CD`en..

Har prøvd og ta ut CD-romen også, men da kommer det: Insert valid boot disk osv..

Jeg vet det ikke er noe gale med disken, for har testa den i flere maskiner før..

Harddisken er en Wester Digital Raptor S-ATA 73,6GB..

På nettsiden til netshop-oslo står det SATA II i beskrivelsen, men ifølge en bekjent så skulle SATA II og S-ATA gå overens, men det ser ut som det ikke gjør det..

Noen som har noen ide om hva som kan være årsaken til at den ikke vil fortsette installeringa av WIN-XP??

Mvh

Mats "SilenCer" Grønsveen.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Har satt i BIOS at den skal boote fra Harddisk først, så CD-ROM, men den booter allikevel direkte til CD`en..

6141394[/snapback]

Det vil jo ikke fungere. CD skal stå først, så HD.

Når XP CD'en booter, så spør den om du vil boote fra CD, hvis du ikke rører tastaturet så vil den fortsette til HD. Det er bare den første booten hvor du må be den boote fra CD.

Lenke til kommentar
... Har satt i BIOS at den skal boote fra Harddisk først, så CD-ROM, men den booter allikevel direkte til CD`en..

6141394[/snapback]

Det vil jo ikke fungere. CD skal stå først, så HD.

Når XP CD'en booter, så spør den om du vil boote fra CD, hvis du ikke rører tastaturet så vil den fortsette til HD. Det er bare den første booten hvor du må be den boote fra CD.

6142572[/snapback]

Nei, den booter selv om jeg ikke trykker.. Men skal teste og sette på jumper ;)

EDIT: Det med jumpere funka ikke :p

Endret av silenCer2k
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...