Gå til innhold

Overklokking gir ingen effekt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
100 mzh på PCI-porten?!?! Eg sat den berre på 33,3 mhz. hadde to andre valg, To CPU og eit anna.

6208139[/snapback]

Han mener PCI-E porten, som skal stå på 100mhz. Det er dessverre ikke alle hovedkort som gir det mulighet til å låse pci/agp frekvenser.

Lenke til kommentar
100 mzh på PCI-porten?!?! Eg sat den berre på 33,3 mhz. hadde to andre valg, To CPU og eit anna.

6208139[/snapback]

Han mener PCI-E porten, som skal stå på 100mhz. Det er dessverre ikke alle hovedkort som gir det mulighet til å låse pci/agp frekvenser.

6208434[/snapback]

 

ok, men kan dette være grunnen til at skjermen fryser etter overklokking?

Lenke til kommentar
100 mzh på PCI-porten?!?! Eg sat den berre på 33,3 mhz. hadde to andre valg, To CPU og eit anna.

6208139[/snapback]

Han mener PCI-E porten, som skal stå på 100mhz. Det er dessverre ikke alle hovedkort som gir det mulighet til å låse pci/agp frekvenser.

6208434[/snapback]

 

ok, men kan dette være grunnen til at skjermen fryser etter overklokking?

6209619[/snapback]

Hm ja, det er faktisk mulig. Du kan til og med ødelegge skjermkortet hvis pci-e(evt. agp) porten klokkes for høyt. Du kan gå litt over det som er normalt, men ikke stort mer enn 10% eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Det hørtes jo litt forunderlig dette her, ryggemann. Du har jo prøvd så og si alt nå. Kanskje kjerna(kjernene? Fikk ikke med meg om det var dual core) rett og slett er dårlig, dvs at den bare tåler litt mer enn stock. En cpu kjerne trenger tross alt ikke å klare bedre hastigheter enn det den skal kjøres på på stock.

 

Tharsan, har dere prøvd å flashe BIOS? Og Resetta CMOS? Kan jo også prøve med en annen RAM hvis du har.

Lenke til kommentar
Vi har tenkt å prøve å flashe bios ja.

Kan du finne bios til oss? AOPEN intel 915G HK

6222742[/snapback]

Heh, ja det kan jeg vel. Jeg leta litt på Aopen sine sider, de har mange drivere til kort som heter noe med 915G, det finnes visst mange utgaver av den modellen. Du skrev bare 915G, trengs litt mer info for å finne rett BIOS. Du kan gå selv på aopen sin download side og velg drivere, og velg den kortmodellen du har.

 

http://download.aopen.com.tw/Default.aspx

Lenke til kommentar

tilbake til mitt problem...

 

Kan dert være noe galt med strømmen? At cpu'en får for lite strøm når den klokkes over 3.3 ghz? Det er litt susing i strømforsyningen, og susingen "skifter tone" akkurat når skjermen fryser... :) dette er kanskje normalt...

 

svar takk! :)

Lenke til kommentar
ka slags PSU har du då?

6224090[/snapback]

 

Jeg har: Hiper Type-R 580W Blå, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin

 

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...44X148122245240

6224343[/snapback]

Neppe lite Watt der... kan være at kjernen din rett og slett er umulig, hadde samme problem med en 3800+ (amd) den ville ikke over 2510mhz. Noen er ikke lagd for OC...

 

EDIT: Susingen endres fordi når PC'n fryser, fryser signalene til PSU og viftene der(de reguleres av PSU og går på RPM etter hvor varmt det er ).

Endret av mossing91
Lenke til kommentar
ok, så alle cpu'er fryser maskinen når de ikke vil mer? frysing er et sikkert tegn på at den ikke klarer mer?

 

takk

6226130[/snapback]

Ja, tegn på at maskinen ikke klarer mer, når en ting ikke funker, funker ingenting ;)

Siste forsøk kan være

1xHt

RAm på laveste divider

og bare klokke CPU, går det ikke da så er det ikke vits å kaste bort mer tid på noe som ikke går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...