ryggemann Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 altså, har sette ned hastigheten på minne då du overklokka? 6179096[/snapback] Hei, eg har prøvd å sette minnet helt ned til 500 mhz... Samme skjer... "Warning! system is now in save mode... press F1 to continue, DEL to enter setup" Og denne meldingen kommer opp selv om eg bare klokker EN mhz... Hvis jeg prøver å klokke i windows (uguru), restarter pc'en seg MED EN GANG. Eg det noe klokkelås eller noe? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 kan du laste ned CPU-Z og opne den også tar du screenshot posta det. kan du gjere det? Lenke til kommentar
ryggemann Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 kan du laste ned CPU-Z og opne den også tar du screenshot posta det. kan du gjere det? 6182040[/snapback] cpuzbilde.bmp Har her klokket til 3.5 ghz i bios, seg ikke ut som at noe har skjedd... Men ka er egentlig "Warning! system is now in save mode... press F1 to continue, DEL to enter setup"??? Ka er grunnen til at bios starter i save mode, og kordan får eg denne meldingen vekk? Takk! Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Safe mode, mener du? Er det safe mode til Windows, eller faktisk safe mode til BIOS? For det har jeg aldri hørt om. Prøv å resett CMOS eller bare velg "optimized defaults" i BIOS før du overklokker. Evt. kan du prøve å flashe BIOS. Lenke til kommentar
ryggemann Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Safe mode, mener du? Er det safe mode til Windows, eller faktisk safe mode til BIOS? For det har jeg aldri hørt om. Prøv å resett CMOS eller bare velg "optimized defaults" i BIOS før du overklokker. Evt. kan du prøve å flashe BIOS. 6183939[/snapback] ikke "sikkermodus" nei... "system is in safe mode" sikkert noe bios greier for å hindre overklokking eller noe... Hjelper ikke med resetting av bios. Finnes det noe overklokkingsvillige bioser til dette kortet? Endret 26. mai 2006 av ryggemann Lenke til kommentar
ryggemann Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 Hvis jeg stiller clocken på 220 (x15) altså 3.3ghz, og stiller ramen litt ned, så fryser maskinen på forskjellige tidspunkt... Men den kommer aldre helt til windows... Den kan fryse før bios, eller mens windows laster... Tempen på cpu i bios er 56 grader. Hva er grunnen til denne frysingen? Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hvis jeg stiller clocken på 220 (x15) altså 3.3ghz, og stiller ramen litt ned, så fryser maskinen på forskjellige tidspunkt... Men den kommer aldre helt til windows... Den kan fryse før bios, eller mens windows laster... Tempen på cpu i bios er 56 grader. Hva er grunnen til denne frysingen? 6185135[/snapback] ustabilitet eller for høy temperatur. Når temperatur er 56 i BIOS blir den en del mer under load. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 i biosen min viser temperaturn på 70 grader Men det er berre feil måling. Men viss grunnen er at det er får høg temperatur så kan han ta på kjøleriben og se om den vrikelig blr varm? Lenke til kommentar
ryggemann Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 Ok, men er det en kjent fenomen dette med frysingen? Altså den restarter ikke, bare fryser alt, skjermen står stille og kan ikke røre noe... Er det sikkert at dette har noe med tempen å gjøre? Det skjer med 220 mhz, IKKE med 215 mhz... (?) Hjelper ikke å stille på volt eller ram... Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Om det er et kjent fenomen? Det er det som skjer med ethvert system som klokkes for høyt. klokk ned eller still opp volt. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 eg prøvde å klokke CPUen min til 3,9 ghz på 1,43V også prøvde eg å kjøre ei runde med 3dmark05. etter ei lita stund så fryste maskina, men så prøvde eg å øke volten og då kunne eg kjøre 3dmark! så prøv å still opp volten på CPUen. eg gjekk ifrå 1,40 til 1,45 får å få det stabilt på 3,9 ghz. Lenke til kommentar
ryggemann Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 eg prøvde å klokke CPUen min til 3,9 ghz på 1,43V også prøvde eg å kjøre ei runde med 3dmark05. etter ei lita stund så fryste maskina, men så prøvde eg å øke volten og då kunne eg kjøre 3dmark! så prøv å still opp volten på CPUen. eg gjekk ifrå 1,40 til 1,45 får å få det stabilt på 3,9 ghz. 6186251[/snapback] ok, men her fryser den før eg kommer inn i windows, og eg har prøvd å øke volten, men det samme skjer... vil det ikke komme pipelyd når den begynner å bli varm? ingen piping her... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 då eg klokka til 4 ghz så reboota maskina på når den skal laste inn windows... Lenke til kommentar
ryggemann Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 då eg klokka til 4 ghz så reboota maskina på når den skal laste inn windows... 6190886[/snapback] ok, men her fryser maskinen seg, (ikke reboter, men skjerbildet fryser) når jeg klokker bare til 3.3 ghz... (?) Har ny kjøler til prossessoren og... Er det noe annet som et grunnen til senne frysingen? Noe annet som blir for varmt i pc'en? Lenke til kommentar
ryggemann Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 ka slags PSU har du? 6194263[/snapback] denne: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...3X1481222312420 Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 PSUen er mer enn bra nok. Prøv å flash BIOS, det kan være noe tull med den du har nå som gjør det. Og sjekk alle temperaturene under load når cpu ikke er klokka, for alt du vet er det et helt inferno der inne et sted. Lenke til kommentar
ryggemann Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 PSUen er mer enn bra nok. Prøv å flash BIOS, det kan være noe tull med den du har nå som gjør det. Og sjekk alle temperaturene under load når cpu ikke er klokka, for alt du vet er det et helt inferno der inne et sted. 6194515[/snapback] Flashe til hva? har jo flasha til den siste biosen... CPU ligger på max 42 C under CPUtest 3dmark05 uklokka Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Eg trur at problemet ligger i at det er ustabilt. Det fraus med meg på 3,9 ghz, men problemet løste seg ved å øke volten. Lenke til kommentar
ryggemann Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Eg trur at problemet ligger i at det er ustabilt. Det fraus med meg på 3,9 ghz, men problemet løste seg ved å øke volten. 6195712[/snapback] Kor mye kan eg øke volten da? har prøvd fra 1.4v til 1.475 på 3.3 ghz? Ka volt treng eg egentilg til dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå