Gå til innhold

Svart skjerm etter flytting.

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp flyttet maskinen min fra folkehøgskolen jeg har gått på i et år, og hjem. Den fungerte feilfritt til jeg koblet den fra hverandre.0 Da jeg koblet den opp, fungerte alt som det skulle, helt til login-bildet skulle dukket opp, noe det ikke gjorde. I stedet dukket det opp en svart skjerm.

Jeg startet opp Linux, som jeg har i en dual boot, i stedet, og problemet var borte, altså virker det som om Windows har bestemt seg for å nekte å vise meg noe som helst form for bilde.

Jeg har et skjermkort med to utganger på, (begge er analoge,) og når jeg kobler til den ene, får jeg "out of range", og på den andre får jeg bare den svarte skjermen. Jeg har testet med en annen skjerm også.

Er det noen som har noen tips til hva som kan være galt, og hvordan jeg evt. fikser det?

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...og når jeg kobler til den ene, får jeg "out of range",

6141338[/snapback]

"Out of range" betyr at PCen sender signaler til skjermen som er utenfro det skjermen kan takle. Skjermen gid beskjed men vil, for å beskytte seg, ikke vise noe. Dette kan skyldes at du kan ha kommet bort i instillingene på skjermen eller at Windows har endret settinger mht til skjermen. Forsøk å srat i sikker modus og endr skjerminstillingene.

Lenke til kommentar

Det hele viller vært VELDIG logisk dersom det handlet om at jeg brukte en annen skjerm, men alt er det samme, til og med kablene. Uansett, så startet jeg i VGA-modus, og installerte driverne på nytt, og da fungerte det. Lurer bare på hvor lenge ...

Takk for hjelpa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...