Gjest member-97590 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Sorry, men nå lo jeg godt. Noe sånt kunne jeg ha funnet på og Men bare mot noen som jeg hater da 9600763[/snapback] Ja, men tenk deg situasjonen du er i! Faren din tror du ahr gjort noke, og du er selv 100% sikker på at du ikkje har gjort noke! Men han som gjorde det, hadde eg egentlig ikkje noke i mot, og han har ikkje noke i mot meg. Men han er av typen som er en skikkelig "villbasse". Oppdragelsen hans har heller ikkje vert heilt bra. Lenke til kommentar
GardinTrapp Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Håper du fikk en unnskyldning fra faren din da Lenke til kommentar
V-by Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 En kompis av meg, som jobber i butikk, sier han aldri i verden hadde turt å spørre en kunde om vedkommende har stjelt noe, for flaut hvis han tar feil Men jeg ser ingen grunn til at butikkmedarbeidere ikke kan spørre deg om du har stjålet noe. Skriker de det ut foran halve butikken er det seff noe annet, men hvis det blir gjort på en diskre måte, så er det helt ok. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Dere må også tenke på at vår/sommersesongen SPRUTER det bokstavelig talt med rumenske tyveribander over landegrensene, som KUN kommer hit for å raide butikker. Personalet er nok 200% på vakt mot alt mulig da. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Flere historier? Vel... Jeg sto på narvesen elns. på et kjøpesenter og så gjennom noen dvd-er i en kasse. Vurderte å kjøpe en i gave til min sønn. Så jeg la liksom de som så interresante ut for seg. Så fikk jeg en telefon og måtte gå så jeg fant ut at jeg fikk ta det en annen gang. på vei ut blei jeg konfrontert av to vektere som informerte meg om at de hadde blitt kontaktet om "mistenkelig oppførsel og lurte på om jeg hadde noe i mot å bli med dem opp på kontoret en tur. "Ja, det har jeg noe i mot." svarte jeg og gikk. Da sto de igjen og så litt snurt ut. 1 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 "Ja, det har jeg noe i mot." svarte jeg og gikk. Da sto de igjen og så litt snurt ut. Haha, utrolig bra Selv om jeg tror jeg for morro skyld hadde gått med å bli med på kontoret for å renvaske meg selv og gjøre de litt ekstra flaue. Jeg var i Sverige med et par kamerater, og jeg var inne i en kiosk for å kjøpe en brus mens en av de andre sto igjen utenfor. Da jeg hadde betalt og gått ut, fulgte dama bak disken med meg ut og beskyldte kameraten min for å stjele (!). Vi skjønte ingenting, for han hadde jo stått utenfor hele tiden, men hun beklagde da han hadde vist frem posen han hadde i hendene og vrengt lommene sine. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 "Ja, det har jeg noe i mot." svarte jeg og gikk. Da sto de igjen og så litt snurt ut.Haha, utrolig bra Selv om jeg tror jeg for morro skyld hadde gått med å bli med på kontoret for å renvaske meg selv og gjøre de litt ekstra flaue.Ville teste ut hvor pågående de ville bli om jeg bare takket fint nei til tilbudet deres. Men de bare lot meg gå. Har forøvrig vært innom samme stedet mange ganger både før og etter og ikke opplevd at de har fulgt noe ekstra med på meg etterpå da. Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Jeg har opplevd noe liggnende bare helt motsatt. jeg var på jobb i desember tilbake i 2006 da hadde jeg bare vært 4-5 uker i jobben på en elektrobutikk av type elkjøp som selger alt av hjemme-elektronikk. jeg står på den ene terminalen så ser jeg at en mann står og ser på hårfønere rettetenger o.l. litt typisk kjerring produt. så jeg går fram og spør: hei hei kan jeg hjelpe deg med noe? kunde: Jeg stjeler ikke. meg: unnskyld hæ? kunde: Jeg stjeler ikke og noe om at jeg var dritt for at jeg mistenkte han for å stjele Jeg sier at jeg kun spurte om jeg kunne hjelpe han med noe. men da så han andre veien og ignorerte meg. endte med at jeg gikk ut å tok en røyk for jeg ble satt litt ut av at han tolket den situasjonen som at jeg beskyldte han for tyveri Nå har jeg vært i samme butikk i 3,5 år og når jeg tenker på det så var det kansje større sjangse for at han hadde tatt noe eller var på vei til å ta noe/hadde tatt noe i en annen butikk og fikk panikk når jeg spurte han. Sikkert ikke like ille som å bli beskyldt for tyveri men jeg kan si at det heller ikke er noe artig når kunden trur du stjeler. Lenke til kommentar
b00n Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) "Ja, det har jeg noe i mot." svarte jeg og gikk. Da sto de igjen og så litt snurt ut.Haha, utrolig bra Selv om jeg tror jeg for morro skyld hadde gått med å bli med på kontoret for å renvaske meg selv og gjøre de litt ekstra flaue.Ville teste ut hvor pågående de ville bli om jeg bare takket fint nei til tilbudet deres. Men de bare lot meg gå. Har forøvrig vært innom samme stedet mange ganger både før og etter og ikke opplevd at de har fulgt noe ekstra med på meg etterpå da. Jeg jobba som vekter i 2-3 år etter militæret, og det er ikke stort mer vektere kan gjøre Bare spørre om du vil bli med på kontoret, nekter personen er det bare og ringe politiet. Gjerne følge etter personen slik at politiet finner han/hun. I 9 av 10 tilfeller så ble folk med på kontoret, og i 9 av 10 tilfeller hadde de stjelt Men kanskje jeg bare var heldig Folk er veldig slue og folk som faktisk ikke trenger og stjele(med tanke på økonomi) er de som er værst! Endret 11. mai 2010 av b00n Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Ja, det der er ganske snodig. Gjerne pensjonister som har masse penger på bok, de stjeler småting som en pakke pølser eller 1l melk. Det var et kjempeproblem på kjøpesenteret jeg jobba en stund (Rimi). Var minst en gang om dagen at en pensjonist ble tatt på fersken i å putte pålegg eller andre småting i væska. De kjøper og betaler for masse andre varer, og prøver å snike med seg noen småting i væska, som om det er greit siden de betaler for alt det andre. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Det er sikkert et kick derfor de gjør det Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Ikke lest igjennom hele tråden, men virker som om dette bare er meg.. Ta det helt piano, vise frem lommer/sekker. Renvaske seg foran den eventuelle crowden du har blitt mistenkt foran. Få en beklagelse, get on with my day. Ser ikke hvorfor man skal lage så mye fuss ut av det.. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Ja, det der er ganske snodig. Gjerne pensjonister som har masse penger på bok, de stjeler småting som en pakke pølser eller 1l melk. Det var et kjempeproblem på kjøpesenteret jeg jobba en stund (Rimi). Var minst en gang om dagen at en pensjonist ble tatt på fersken i å putte pålegg eller andre småting i væska. De kjøper og betaler for masse andre varer, og prøver å snike med seg noen småting i væska, som om det er greit siden de betaler for alt det andre. En av grunnene for at de gjør det, er pga spenningen. Man har som sagt ikke noen særlig spennende liv som pensjonist. Mange av de stjeler en ting, og kaster varen når de kommer ut fra butikken og. Men det er og mange av de som har lite penger selvsagt. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 @ Dub han ransaket meg når han startet å klappe meg rundt på jakken, for å kjenne etter ølen! For det første har han ikke lov til å ransake deg. For det andre har han ikke lov å holde deg igjen med mindre han er 100% sikker på at du har stjålet. Hadde han uansett prøvd å holde deg igjen ville han gjort noe ulovlig. Når f.eks jeg som vekter er 100% sikker på at noen har stjålet kan jeg selvfølgelig holde noen igjen, men vi tar ALLTID vedkommende til et bakrom før man begynner med andre ting. Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hva med en anmeldelse? Legemsfornærmelse. Æreskrenkelse. Sjansen for at han blir straffet eller at politiet i det hele tatt gjør noe er vel så og si null, men det kunne kanskje skremme fyren litt. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hva med en anmeldelse? Legemsfornærmelse. Æreskrenkelse. Sjansen for at han blir straffet eller at politiet i det hele tatt gjør noe er vel så og si null, men det kunne kanskje skremme fyren litt. § 250. Er ærekrenkelsen fremkalt av den fornærmede selv ved utilbørlig adferd eller gjengjeldt med en legemskrenkelse eller ærekrenkelse, kan straff bortfalle. Må si jeg likte denne, mao om du blir dypt krenket og blir så såret at du slår ned fyren, er det helt greit iht lovverket. Lenke til kommentar
abze Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Nå er faktisk personen som trodde han hadde faket en tjuv på jakt etter personer som ønsker seg sommerjobb. Er en artikkel i aftenbladet hvor journalisten tatt en prat med ham: http://www.aftenbladet.no/nytte/jobb/1212812/Bill_mrk_Sommervikarer_soekes.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå