Gå til innhold

Mistenkt for butikk tyveri - Flau opplevelse

Anbefalte innlegg

Ble beskylt for tyveri i Polen :!: Skulle kjøpe alkohol og hun bak disken var sikker på at jeg hadde stjålet en pakke tyggi. Hun kunne ikke engelsk og stod bare der å fektet med armene og snakket et rart språk i rundt 5 minutter føt butikksjefen kom. Han kunne heldigvis nok engelsk til å "renvaske" meg.

Litt gøyal opplevelse :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble beskyldt for stjeling en gang jeg også, men da tok jeg opp hendene og sa at de vær så god kunne ransake meg. Butikkeieren så at jeg umulig kunne ha fått med meg noe (t-skjorte og shorts) og ba fint om beklagelse. Det var flaut når så mange så på meg, men på en måte følte jeg meg heldig at de samme folka som så rart på meg skjønte at jeg ikke hadde stjålet noe.

Ble jo skuffet, jeg har vært fast kunde hos dem i 4 år nå, handler der veldig ofte og kjenner mange av de ansatte veldig godt.

Anyways, du kan kreve erstatning for det der, det var jo ikke akkurat hyggelig gjort, selv om jeg skjønner butikkeierens situasjon også.

Lenke til kommentar

Kamerat av meg fikk en ubehagelig opplevelse på kongsberg politikammer :thumbdown: :

Øyvind mistet lommeboka si en fredagskveld og dro bort på politikammeret tidlig på lørdagen. (ved åpningstia) Når han spurte i skranken om lommeboka hans hadde blitt funnet kikka bare fyren(politimannen) rart på'n og lurte på hvordan han kom seg ut. (dette var vistnok med en ganske krass stemme) Politimannen roper på noen flere som kommer og holder kamreraten i et ganske fast grep (sånn at han ikke kommer seg noe sted) Tro meg, kameraten min skjønte ikke noe...

så får han vite at han har rømt fra arresten :huh: de ber om å få se legitimasjon. Noe han ikke har siden han har mistet lommeboka. Da begynner bare politimennene å kjefte på'n...

Etter en liten stund med ubehageligheter, får øyvind tilslutt overtalt den ene politimannen til å gå inn i arresten (mens to stykker fortsatt holder han) for å sjekke om den insatte fortsatt sitter der. Det gjorde han. Øyvind fikk en liten unnskylding. Han har begynt å hate politiet...

Man burde ha såpass kontroll over de insatte at man ikke tar feil person...

Lenke til kommentar
Den dagen en taper av en butikkansatt kommer å beskylde meg for stjeling så blir han/hun ignorert. Bruker de makt så kan en vel bare anmelde dem :)

6141830[/snapback]

Er alle butikkansatte tapere? Setter ikke særlig pris på den antydningen...

6141919[/snapback]

Selvfølgelig ikke. Bare han/hun som beskyder meg for å stjele ;)

Lenke til kommentar
Hadde bare snudd å gått ut. Jævla idiot...

6141680[/snapback]

Jeg hadde nok sagt noe som "Bevis det din kjempedildo!" og gått. Hadde han fulgt etter og sprøvd og stoppe meg hadde jeg nok slått han ned.

Men så kaller jeg folk ting og blir gjerne voldelig hvis noen anklager meg for feks tyveri :whistle:, skjer helt automatisk. Skulle ønske det ikke skjedde automatis, tro meg. Jeg prøver og ikke gjøre noe sånt.

Sinneproblemer? Ja..

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Hvis en butikk mistenker noen for butikktyveri så bør de ikke gjøre dette ved disken slik at alle kundene hører dette. De bør stoppe de andre steder og saken taes på et eget rom. Hvis jeg hadde offentligt blitt beskyldt for tyveri , hadde jeg saksøkt butikken.

Lenke til kommentar

Hvis jeg får en slags erstatning eller oppreisning, tror jeg at en svær våt kake, er på sin plass ;) han fyren har også en kjempesvær bart, kunne jo kanksje fått noen venner til på bli med på en hevn. Kompisene holder ham nede, mens jeg klipper den ene siden av barten. Så bruker jeg pengene til å betale boten ;) men kommer ikke til å skje.

Og hvis noen lurer på hvor dette skjedde, eller befinner seg i samme by som meg, og en kjangs for en søt liten hevn faktisk kan finne sted. Denne butikken er på Hillevåg, og er ennå Rema 1000, nei dårlig reklame for en rema 1000 butikk, kan ikke regnes som søt hevn, føles ikke bedre :p

Endret av abze
Lenke til kommentar

6141680[/snapback]

Jeg hadde nok sagt noe som "Bevis det din kjempedildo!" og gått. Hadde han fulgt etter og sprøvd og stoppe meg hadde jeg nok slått han ned.

Men så kaller jeg folk ting og blir gjerne voldelig hvis noen anklager meg for feks tyveri :whistle:, skjer helt automatisk. Skulle ønske det ikke skjedde automatis, tro meg. Jeg prøver og ikke gjøre noe sånt.

Sinneproblemer? Ja..

6145211[/snapback]

:p :p Haha, dødsbra. Har ikke hørt bedre faktisk

Lenke til kommentar

6141680[/snapback]

Sinneproblemer? Ja..

6145211[/snapback]

Hehe, du sier noe..

Lenke til kommentar

Her er løsningen på problemet:

Så snart noen beskylder deg for tyveri skriker du at den personene er Pedo elns... så vil han bli forfjamset og det kommer en åpning for at det faktisk er din tur til å snakke (med høy stemme) om hvor dårlig det er å gjøre sånn foran mange folk.

Lenke til kommentar

Det værste er jo når man kommer hjem, å tenker på alt man kunne sagt og ikke sagt i den situasjonen der. Har vært i en lignende situasjon skjønner du. Man blir oftest så paff at man ikke klarer å si noe, dermed virker skyldig noe man ikke er. Sånn i ettertid blir jeg helt rasende når jeg tenker på det, anklage meg for stjeling foran 1000 mennesker. Drittflaut.... Grrrr :hrm:

Lenke til kommentar

Butikkeieren i en lekebutikk tok tak i meg akkurat i det jeg skulle ut av døra. Han andre kameraten min som gikk med meg bare gikk. Ble litt paff, skjønte ikke hva det var, men så peker han på en sånn tavle man kan skrive på, og der hadde jeg skrivd "Mads er homo!", og begynte å kjefte og smelle på meg for det. Haha, han ville ha telefonnummeret mitt og greier, jeg bare gav han et falsk nummer og stakk. Han var også veldig frekk, fikk kommentarer som "også du, den stygge lua behøver du ikke ha på inne" og greier. For en idiot, han var oppi 70-åra og hadde tydeligvis lite å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hvis jeg får en slags erstatning eller oppreisning, tror jeg at en svær våt kake, er på sin plass ;) han fyren har også en kjempesvær bart, kunne jo kanksje fått noen venner til på bli med på en hevn. Kompisene holder ham nede, mens jeg klipper den ene siden av barten. Så bruker jeg pengene til å betale boten ;) men kommer ikke til å skje.

Og hvis noen lurer på hvor dette skjedde, eller befinner seg i samme by som meg, og en kjangs for en søt liten hevn faktisk kan finne sted. Denne butikken er på Hillevåg, og er ennå Rema 1000, nei dårlig reklame for en rema 1000 butikk, kan ikke regnes som søt hevn, føles ikke bedre :p

6145326[/snapback]

Bodde på Hillevåg for noen måneder siden. Vet godt om den butikken, skal ikke handle der mer.

Bor i mer i sentrum nå.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Mener dette er ett klart lovbrudd (nei, gidder ikke lete frem paragrafer). Det er kun Politi som har lov til å ransake folk i Norge. Butikker har heller ikke lov til å beskylde kunder/personer for tyveri uten å kunne bevise det.

Mener å huske noe om at du har rett til oppreisning.

Og jeg så at noen nevnte at skolebarn/ungdom ikke har lov til å være mer enn 2 stk sammen samtidig i en butikk.

Butikken skal ha en jævlig vannfast grunn til å nekte folk inn i butikken. At det har vært tyverier tidligere holder ikke.

De som er flinke til å bruke søkefunksjonen til vg/dagbladet (noe jeg ikke er), kan finne noen artikler ang. dette fra ca 5-6 år siden.

Lenke til kommentar

Se på det fra en annen side;

Du jobber for å passe på at ingen stjeler. Du mistenker noen for å stjele,

hva ville du gjort? Like jævlig de gangene jeg har tatt feil person..

Da er det bare å legge seg flat med en gang, selv om man helst

ikke bør ta en prat om dette temaet forran hele kundekøa. Bedre med et

skjult bakrom.

Men de som faktisk stjeler, har som regel akkurat de samme

unnskyldningene som man insinktiv stotrer frem.

Så.. som vekter? Beklager for at dere føler dere stempla, det er rimelig

kjipt for meg ôg, å ta feil. Føler med dere.

Lenke til kommentar

Dette er ulovlig selvtekt selv om den nødvendigvis ikke er straffbar. Hadde du med makt eksempelvis blitt dratt med inn på et bakrom, mot din vilje, kunne dette være noe butikksjefen kunne blitt straffet for. Med dette faktum betviler jeg at det foreligger noe straffbart forhold fra hans side.

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Hadde en opplevelse i sommer selv.

Satt på PC-en, då telefonen ringte.

Tok telefonen og fikk vite at det var fra Rema 1000 her eg bor.

Han sa at han hadde fått et anonymt tips om at eg hadde stjelt dagen før.

Noke eg selfølgelig ikkje hadde, men eg hadde vert i butikken.

Så ville han snakke med en av foreldrene mine, så han fikk snakke med pappa som var den eneste heime.

Så når pappa fikk vite dette, blei han selfølgelig sur på meg, og dette var det verste, at faren din tror du har gjort, og du likevel er 100% sikker på at du ikkje har gjort det.

Pappa spurte om de hadde bevis, og de hadde det på film.

Så stakk vi bort på Rema 1000, og så spurte eg med en ganske høg stemme: "Vis meg denne forbanna filmen då!!". Så snakka vi med dei som jobba der, og dei sa at dei ikkje hadde ringt meg og at dette måtte vere tull.

Så fikk eg seinare vite at det var en jævel eg veit kem er som hadde faket stemmen og lata som han var en Rema 1000 ansatt. Du kan tro eg blei sint!

EDIT: Leif.

Endret av member-97590
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...