abze Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Jeg hva innom Rema 1000 for å kjøpe øl til Idol og Gilmore Girls maraton med ei venninne. Tok med meg ein handlekorg og gikk inn. La oppi to halvlitere og begynnte å stusse litt på om jeg skulle heller kjøpe ein sekspakning med Tuborg. Sjekket prisen, og fant ut at det svarte seg og gå for sekspakning. Så gikk tilbake med halvliterene, og tok meg en sekspakning. Gikk til kassen, og ba hun dama i kassen om ein 20 pakkning Marlboro. Hun spør om jeg vil ha en pose, takker ja, og betaler for varene. Går bak kassen for å pakke og komme meg hjem, men glad og fornøyd må jeg lette lenger etter finner jeg etter hvert ut. Da kommer eieren av butikken, og spør om jeg har betalt for det jeg har i lommene. Trodde med en gang at jeg hadde lagt noe nedi ubevist. Oh shitt tenker jeg. Men går fort opp for meg, at han faktisk står der og beskylder meg for å ha stjålet. Dette forran en hel haug med mennesker, noen som jeg kanksje kjente. Det hva utrolig og veldig flaut. Jeg vrenger lommene mine, eneste som ligger der er mobilen, og pakken med røyk. Han hadde fått det med seg at den var betalt får. Så beggynner han å klappe meg rundt på jakken, og spør hva med lommene bak på jakken. Hva? Lommer bak på jakken? Har jeg det? Har ikke hatt en jakke med lommer bak, kjenner heller ikke noen som har lommer bak på jakken, upraktisk spør du meg. Føler sinne spre seg, og blir litt paff. Sier at nå har jeg vært fast kunde i to år, og at jeg aldri kommer til å handle her igjen. Han beklagte. Det var visst konen som hadde mistanke om at jeg hadde stjålet ølen. Og hun sier at hun hadde sett meg gå rundt med to øl. Og jeg svarer at ja det gjorde jeg, to øl som jeg faktisk la tilbake før jeg tok sekspakningen. Når ble det stemplet tyv på de som går rundt med øl i en butikk. Dette sier hun, mens hun faktisk står 6-7 meter fra meg, forran en kasse, med masse mennesker i kø. En av de verste opplevelsene mine, det kan jeg love. Men klarte ikke å holde meg kald, blei jo litt satt ut. Men føler jeg kunne gjort noe annerledes. Foreksempel fortelle Butikkeieren, at jeg ikke setter pris på å bli ransaket forran alle disse mennesker. Spurte ikke om lov faktisk. Endret 20. mai 2006 av abze Lenke til kommentar
Veronica Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Aldri morsomt å bli beskyldt for slike ting. Det ødelegger hele dagen! Ble selv beskyldt for å stjele en gang. Jeg og to andre venninner var innom en bensinstasjon for å kjøpe godis. Vi sto med godteriet i handa, men bestemte oss fort for å gå på dagligvarebutikken der det var billigere og mindre kø. Vi la fra oss godteriet og gikk ut. Plutselig hører vi noen som roper "HEI!" Forskrekket snur vi oss og viser hendene våre automatisk Han beklaget seg, men det tok lang tid før jeg gikk in dit igjen... Endret 20. mai 2006 av Vero_NiCa Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg husker en gang jeg og en venn kjøpte smågodt på Mix. Vennen min fylte opp posen og gikk for å betale. Han betalte og gikk mot meg igjen. Da var jeg ferdig og betalte. Plustelig mente hu bak disken at vennen min hadde tatt mer smågodt. Så hu tok begge posene og veide først min (som hun mente var vennen min sin) og siden min var større så tok hu ut godteri av posen til vennen min. Jeg betalte for min, mens vennen min betalte for mye... Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hah dette er jævlig, gå og krev erstatning. Han har ingen rett til å ransake deg. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Burde fått en eller annen form for erstattning for å drite deg ut sånn. Øl eller noe. På en side skjønner jeg at de har en butikk de driver, og at de er ute etter å ta butikktyver, men på den annen side kan de ikke bra drite ut folk sånn. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hah dette er jævlig, gå og krev erstatning. Han har ingen rett til å ransake deg. 6141531[/snapback] Da kommer eieren av butikken, og spør om jeg har betalt for det jeg har i lommene. Ingen ble ransaket, sjefen spurte hva som var i lommene. Det har han lov til, etter kunden har passert kassen og før han\hun går ut butikkdøra. Men det er ingen unnskyldning for utrolig dårlig oppførsel. En slik beskyldning skal ikke komme pga en kunde som har sett noe annet i kurven. Jobber selv i butikk og vi skal ikke stole på en annen kunde selv om de sier at de så at den andre kunden så de putte noe på innerlommen. Nå har vi riktig nok videoovervåking og derav øettere for å ta tyver hvis de kommer igjen siden, men dette her var DRØYT. Hadde gått tilbake til butikken bare for å snakke med sjefen og spurt om det var standard prosedyre. Forklart hvordan situasjonen føltes og om det er slik han synes kunder skal behandles. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hadde bare snudd å gått ut. Jævla idiot... Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 hadde en sånn opplevelse for et par år siden. jeg gikk på Obs, kjempestor butikk inne på et kjøpesenter. der møtte jeg noen folk som det var lenge siden jeg hadde sett og prata litt med dem. grunnen til at jeg ikke at hadde pratet med dem på en stund var at de hadde glidd helt ut, utvisninger fra skolen også videre... men vi sto og pratet, så gikk vi og betalte. jeg kjøpe meg en bollepakke, husker ikke hva de andre kjøpte. når vi hadde betalt og var ved utgangsdørene til kjøpesenteret kom det en mann og stoppet oss og sa tydelig "hei dere! dere kommer her!" så gikk vi etter han foran masse mennesker inn på bakrommet til Obs, der de har skjermer som viser kameraene i butikken. så ba de oss tomme lommene. jeg hadde ingenting, så jeg fikk gå. men det viste seg at de andre hadde tatt noe. var helt jævli åssen han "forhørte" oss, og det blikket jeg gikk da ut og forbi alle de menneskene igjen, feilaktig beskylt. de mente jeg hadde holdt utkikk etter kameraene! har boikottet denne butikken i 3 år nå var helt jævli følelse... Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 mAKS 2 kunder om gangen på joker i storefri...laang kø.. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Den dagen en taper av en butikkansatt kommer å beskylde meg for stjeling så blir han/hun ignorert. Bruker de makt så kan en vel bare anmelde dem Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) På Rema1000 i Asker har de fulgt med alkiser noen ganger. Spesiellt siden de har oppført seg truende og babler masse piss hele tiden. Men butikkpersonalet har aldri brutt inn, de bare beeper på vektere, så kommer de og stopper dem ved utgangen. Han ene fløy rundt og sa "Hæ dere trur jeg stjæler, hæ? Bare fordi jeg putta en øl i lomma som jeg la tebake" og bare fortsatte å kverne på det hver gang han så en ansatt. Da sto vekterne ved utgangen når han hadde betalt. Jeg lærte engang jeg var utplassert i butikk at vi skulle aldri konfrontere kunder for tyveri. Det så ikke bra ut foran de andre kundene. Også for vår egen sikkerhet, folk som stjeler kan bli desperate hvis de blir konfrontert og gjøre uforutsette ting. Endret 20. mai 2006 av Bitex Lenke til kommentar
abze Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 @ Dub han ransaket meg når han startet å klappe meg rundt på jakken, for å kjenne etter ølen! Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Den dagen en taper av en butikkansatt kommer å beskylde meg for stjeling så blir han/hun ignorert. Bruker de makt så kan en vel bare anmelde dem 6141830[/snapback] Er alle butikkansatte tapere? Setter ikke særlig pris på den antydningen... Lenke til kommentar
spyro Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Haade en lignende opplevelse på 17. mai. Holdt en soft-gun i hånden og skulle gå bak en person så hyler han fyren bak boden "Du betala først, da stjela, du betala først, da stjela". Dere aner ikke hvor flau jeg ble Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 åå den svir... man kan liksom ikke bortforklare seg etter det heller siden 50 stk allerede tror at du prøver å stjele. hat pao slikt Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Folk har faktisk fått erstatning for å bli beskyldt for slikt før. Så om du sender en skriftlig klage så er det ikke umulig at du får en liten oppreisning. Jeg husker en sak om en gammel dame som ble beskyldt for tyveri. Hun følte det helt jævlig å bli mistenkt for noe slikt foran alle de andre kundene at hun fikk psykiske problemer av det. Hun fikk faktisk en klekkelig erstatning. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Opplevde å bli tatt for å være en rømt pasient fra Dikemark av politiet her for noen uker siden. Hadde vært i Asker en tur og kom hjem og satte meg på datamaskinen. Etter en times tid gikk jeg utenfor døren for å få litt luft og sjekke posten. Jeg så at det kjørte noen politibiler fram og tilbake på veien, og da jeg gikk opp igjen fra postkassen kom den ene kjørende sakte. Plutselig vrengte de opp etter meg, spratt ut av bilen og lurte på hva jeg het. Jeg presenterte meg, og sa jeg bodde i det huset jeg stod på gårdsplassen til. ”Gjør DU det” sa han ene politien, med trykk på du. Hva dere enn gjør når politiet er tilstede, ikke stikk hendene i lomma, for det gjorde jeg helt ubevist. ”Hendene opp av lomma” vrælte de meg, og litt perpleks trakk jeg de opp. ”Har du noe å skjule?” lurte han ene, ”nei, skulle jeg ha det?” spurte jeg… ”JA, du vet jo det” svarte han, før han plutselig stakk hendene i lommene mine og ransaket meg foran masse unger og folk fra nabolaget. Da jeg skulle gå og hente ID, sprang han ene 10 cm bak meg og var helt vill… Han stod og hyla og skreik til han andre politimannen fordi det var dårlig sambandsdekning, og da han fikk se bankkortet mitt så bare sprang han mens han ropte at jeg versogod fikk holde meg inne. Ingen unnskyldning eller noe for å ha trakassert meg. Det hører med til historien at jeg er ganske omfangsrik i volum og ikke liknet på beskrivelsen av han rømte pasienten i det hele tatt… De hadde en utrolig nedlatende tone, trodde ikke på det jeg sa, var redd for at jeg skulle stikke av selv om jeg er svææær (de hadde ligget over meg etter to meter), de ransaket meg mens masse folk så på og uten å spørre, og de beklaget ikke at de behandlet meg som en dritt… Lenke til kommentar
............... Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Det er en ubehaglig opplevelse. Haddedu vært i USA hadde du sikekrt saksøkt han og fått 2 mill Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 drittsekk-politi 6142521[/snapback] seriøst, det er sånne ting man bør gå videre med. annmelde for trakkasering eller noe Lenke til kommentar
abze Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Har vurdert det. Hvor skal en så sende en slik klage? Rema 1000 sitt hovedkontor? Det er faktisk kanskje det mest flaueste jeg har opplevd, og en oppreisning hadde vært godt, kan ikke fornekte det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå