Gå til innhold

Spørsmål og svar i Garrys mod


Anbefalte innlegg

Siden tråden nå har blit brukt til andre spørsmål blir nå tråden endret til en spørre tråd som alle kan spørre spørsmål om Garrys mod :)

 

Sp. 1

Jeg har sett mange som klarer å lage ting som flyr å kjører... hvordan kan jeg lage det til å hvordan kan jeg kjøre det?

 

Sp. 2

Hvordan lage en tv som filmer på en bestemt plass som du bestemmer?

 

Disse er alså nå løst og om du lurer på svar på noen av disse spørsmålene gå rull videre ned i tråden å du finner svarene!

Endret av NikkoDee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sp.1

Eksempel Bil...

Sette Wheels på en gjenstand (bilvrak), så plassere Thrusters(ja det er sikkert feil skrevet) som som er satt til talltastene, strategisk fremme bak og på sidene av gjenstanden, hvor kraftige de må være kommer jo ann på hvor tung gjenstanden er, og hvor fort du vil akselerere......

Må til mye øving, jeg har ikke helt dreisen på det enda...

 

Sp.2

Ikke snøring, har ikke brukt det enda... :p

Lenke til kommentar

eller du kan bruke den båten du bruker i spillet og så putte på vinger.

deretter putter du på ballonger på hver side av vingene (nøyaktig riktig på begge sider)

og kanskje noen trusters under for å få lifta litt. husk at ballongene ikke må få båten til å løfte seg oppover, men bare akkurat slik at båten til sveve, hvis du skjønner. ;)

Lenke til kommentar

Sp. 2

Hvordan lage en tv som filmer på en bestemt plass som du bestemmer?

 

6141294[/snapback]

 

Spawn en prop som du vil at skal være skjermen. Noe stort og flat(eller plasmatv'n fra counterstrike) lønner seg. Velg materials, render target og skyt på tv'n din.

Også går du til den plassen du vil att skal bli vist på tv'n, åpner q menyen og trykker RT camera. Også skyter du i den retningen du vil at bildet skal være.

Da skal bildet komme opp på tv'n din :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sp. 2

Hvordan lage en tv som filmer på en bestemt plass som du bestemmer?

 

6141294[/snapback]

 

Spawn en prop som du vil at skal være skjermen. Noe stort og flat(eller plasmatv'n fra counterstrike) lønner seg. Velg materials, render target og skyt på tv'n din.

Også går du til den plassen du vil att skal bli vist på tv'n, åpner q menyen og trykker RT camera. Også skyter du i den retningen du vil at bildet skal være.

Da skal bildet komme opp på tv'n din :)

6158630[/snapback]

 

Ta og spawn en liten ting som du vil skal være kamera, f.eks et kamera-skin. Stå rett foran "linsa" med kameraet i ansiktshøyde. Se samme vei som kameraet ser. Velg "RT-cam" i menyen og "skyt". Sikt så på kameraet, ta fram konsollen og skriv "ent_fire garry_rtcamera setparent !picker". Nå skal du ha et "mobilt" kamera som kan vises på "mobile" skjermer.

 

Edit:

Forslag til hva beveglig RT-kamera kan brukes til:

. Fjernstyrte biler og båter

. Kjøretøyer uten vinduer

. Steder der "Prop Camera" blir for tungt, som på flygende ting

. U-båter der "Prop Camera" ødelegger ved å hele tiden flyte opp til overflaten

 

Tips til beveglig RT-kamera:

. Pass på å ikke fjerne modellen du bruker som RT-kamera. Det kan skape en del problemer.

. Hvis du skal ha RT-kamera på et kjøretøy, trenger du ikke noen modell som kamera. Bare sett opp RT-kameraet og bruk selve kjøretøyet som kamera.

 

Forslag til statisk RT-kamera:

. Overvåkingekamera til baser og fort

. Lag et skuespill for vennene dine

Endret av :P
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Man spawner dem med våpen i henda, med UGM værtfall (Ver: 8.3 det da)

 

Bilder tar man ved hjelp av kameraet, husker ikke helt hvor hen på menyen det er, men det står noe sånnt som "Camera", finner bildene et sted inne i Gmod mappa. (Rett meg hvis jeg tar feil :hmm:)

Endret av PsykoRage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...