killabie Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Har akkurat tatt en speedotest på både Itavisen og Hw sine sider, på Itavisen kommer jeg ut med ca. 2700 og på HW sine sider ligger jeg på 5700. Noen som kan forklare hva grunnen til dette er?? Hadde opprinnelig en 8mb linje som har blitt svakere og svakere den siste tiden. Så nå klarer jeg ikke å komme over 6mb en gang. Snakket med bluecom om dette og til og med fått byttet tlf.kabel et stykke fra huset til sentralen. Testet med og uten router, samt på 3 maskiner.. Alle med likt resultat!! Håper på hjelp!! Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Slike java tester gir ikke alltid korrekt resultat. Det beste og enkleste (og det folk ofte glemmer) er å måle hastigheten når de laster ned en svær fil. Prøv fra en host i Norge som du vet har god linje. Prøv også fra forskjellige hoster/servere/linjer, gjerne lokalt på bluecom sitt nett. Så finner du raskt ut hvor problemet ligger. PS: Klagebrev pleier å hjelpe (i hvert fall vis du har Telenor) Endret 20. mai 2006 av JonT Lenke til kommentar
killabie Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Slike java tester gir ikke alltid korrekt resultat.Det beste og enkleste (og det folk ofte glemmer) er å måle hastigheten når de laster ned en svær fil. Prøv fra en host i Norge som du vet har god linje. Prøv også fra forskjellige hoster/servere/linjer, gjerne lokalt på bluecom sitt nett. Så finner du raskt ut hvor problemet ligger. PS: Klagebrev pleier å hjelpe (i hvert fall vis du har Telenor) 6141590[/snapback] Kan vel si å ha prøvd alt det du nevner ovenfor + litt mer, men ingen løsning. Synes det er meget rart at for 3 mnd. siden så hadde jeg en meget stabil 8mb linje uten noen form for problemer! Startet jo med Catch som ble kjøpt opp av bluecom som igjen ble tatt over av ventelo! , etter det så kan jeg ikke gjøre annet enn og klage på både hastighet og kundeservice! Blir helt oppgitt! Grunnet plassen jeg bor så er det ingen andre som kan levere bredband heller. Kommunen inngikk en avtale med Catch om utbygging.. Min linje avstand til sentral er på 561m. Så dette kan ikke ha noe med grunnen å gjøre! Lenke til kommentar
r_k Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Bare for å rette litt. Catch kjøpte Bluecom, og ikke omvendt... Kan være modem som er noe krøll med. En kjenning var plaget med hastighetene og fikk tilsendt nytt modem. Det hjalp i alle fall han. Lenke til kommentar
killabie Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Bare for å rette litt.Catch kjøpte Bluecom, og ikke omvendt... Kan være modem som er noe krøll med. En kjenning var plaget med hastighetene og fikk tilsendt nytt modem. Det hjalp i alle fall han. 6141935[/snapback] Skal prøve et annet da, takker og bukker! Får bare håpe det hjelper, pingen min ligger på 50+ i BF2 nå, tidligere lå jeg på 20-.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå