nahoy Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Jeg har nå nettopp installert FreeBSD på maskinen min. Jeg har også fått nettverket til å funke, men bare litt. Har pinget de andre maskinene på nettverket, og det funker fint, men når jeg skal gå ut på nettet stopper det nemlig. Jeg har en windows xp maskin som alle de andre maskinene på nettverket hjemme går gjennom før de går ut på nettet. Dessverrre er jeg helt ny på FreeBSD og vet ikke helt hvordan det skal konfigureres. Hvordan legger jeg til gatewayer? Og hvordan velger jeg at ipadressen skal være automatisk? Endret 20. mai 2006 av nahoy Lenke til kommentar
nahoy Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Fikk det til. Jeg skrev: ifconfig_sk0="DHCP" Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Kjempefint. Du lærer, ser jeg. Storartet. Tror du kommer til å klare FreeBSD helt fint. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg vil tippe at du manglet en default gateway. "route add default x.x.x.x" hvor x.x.x.x=ip'n til maskinen som deler nettverket. Men du fikset det visst med DHCP som naturligvis også fungerer:) Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Default gateway og DNS er noe som blir satt opp automatisk når man bruker DHCP. Man må bare sørge for at DHCP-serveren sender ut denne informasjonen. Og når man så setter opp DHCP på en klient er dette noe man ikke trenger å tenke på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå