Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskort til PC anno 1996

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt fram igjen min første PC som vi kjøpte januar 1996. Den er relativt gammel og utdatert, men jeg vil gi den et siste forsøk.

Nest minstemann i huset er glad i å spille, så det er en grei PC til de enkleste barnespill.

Spesifikasjonene er som følger:

75 MHz Pentium-prosessor

8MB RAM

800MB Harddisk

PCen kjører Windows 95.

Mitt spørsmål til dere datakyndige der ute er om jeg kan bruke et hvilket som helst PCI-nettverkskort, eller om jeg må få tak i et ISA-nettverkskort, som vel var standarden på den tida?

På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tatt fram igjen min første PC som vi kjøpte januar 1996. Den er relativt gammel og utdatert, men jeg vil gi den et siste forsøk.

Nest minstemann i huset er glad i å spille, så det er en grei PC til de enkleste barnespill.

Spesifikasjonene er som følger:

75 MHz Pentium-prosessor

8MB RAM

800MB Harddisk

PCen kjører Windows 95.

Mitt spørsmål til dere datakyndige der ute er om jeg kan bruke et hvilket som helst PCI-nettverkskort, eller om jeg må få tak i et ISA-nettverkskort, som vel var standarden på den tida?

På forhånd takk for alle svar!

6140901[/snapback]

Jeg ville undersøkt om kortet støttes av Windows 95, hvis ikke ville jeg prøvd å skaffe ett eldre ISA / PCI kort. Hvis du er interessert, kan jeg sende ett 3Com 509b ISA kort hvis du betaler portoen. Ellers har jeg endel gamle PCI kort også, men disse er jeg ikke helt sikker på model betegnelsen på.

3com 509b kortet er 10mbit, med BNC og AUI tilkobling i tillegg til RJ45.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Brukte PCen en god del som liten, og jeg har faktisk spilt Rollercoaster Tycoon, (1'ern) da det kom. Litt lang tid å laste det, men det funket da, tross alt! Men spill som fulgte med da PCen ble kjøpt er det jo en selvfølge at virker, så det går da an å bruke den til noe! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...