Fredzee Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Okey, men da tror jeg at jeg bare kjøper nytt Z-5500. Men er Creative X-Fi Xtrememusic det mest ideelle lydkortet? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Til stereo musikklytting er nok Onkyo det beste. Audiophile 2496 er også et veldig godt alternativ for stereo. Skal du ha flerkanals lyd og surround er vel XMystique 7.1 det ultimate. Dette kortet har intergrert Dolby Digital Live- og DTS-enkoder! Det er nok noe du aldri vil se et Crative kort gjøre! Endret 29. mai 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Fredzee Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 XMystique 7.1 så ut som et ideelt lydkort, med coax og optisk utgang. Tror jeg kjøper nytt Z-5500 og lydkort jeg, så håper jeg at jeg kan justere lyden godt med lydkortets programvare. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Fredzee Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Anbefaler dere å bruke optisk, coax eller vanlig kabler til lydkortet? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Forskjellen på disse rent lydkvalitetsmessig er liten. Det er viktigere hva du hører på (f.eks mp3 eller annen lossy enkodet lyd/musikk) enn hvordan kabler eller oppkobling du benytter. Bruk det som er mest praktisk for deg. Skal du kjøpe XMystique er jo coax det mest praktiske (alt i en kabel), men DTS og Dolby Digital Live er jo lossy enkodere. Men dersom du ikke kan høre forskjell på mp3 i 192 kbit/s og ekte CD tror jeg du ikke vil høre noe forskjell ved bruk av DTS eller DDL. Vet ikke om du fikk med deg det var intergrert DTS/DDL ENKODER på XMystique? Ellers funker helt vanlige lydkabler fin fint! Endret 1. juni 2006 av skag1 Lenke til kommentar
whom Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Fronthøytalere som spiller veldig godt og høyt. Anbefales: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315429 Og ikke minst, de er veldig billige! 6155890[/snapback] Si at vi ikke har hastverk og kan vente èn mnd. Vil disse høytalerne til 895,- sammen med OK forsterker (hvilken forsterker vil stå i stil med disse høytalerne) lyde bedre enn X5500 når det gjelder musikk og kanskje film? Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Nå er vel ikke akkurat DTS noen 'lossy codec' riktig nok komprimert 1:4 MEN det er 24 bit, da istedet for CD som er 16 bit - (uten noen form for komprimering da slevfølgelig). Med DTS får du en mye forbedret dynamikk i forhold til AC3 og DPL. Men igjen - man får det man betaler for - 'crappy' forsterkere med DTS vil nok man lett kunne sammenligne med lyden til bra forsterkere som kun kjører AC3. Når det gjelder kabel valg til ditt bruk ,så ville jeg nok ha valgt coax - bruk en rimelig phonoledning 200 kr eller så. Det holder i massevis til logitech's anlegg. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Men dersom han velger et lydkort med kun S/PDIF pass-through og coax må han jo fortsatt bruke vanlig lydkabel til alt som ikke er forhånds-enkodet i AC3. Derfor jeg tenkte kanskje XMystique ville være kjekt. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Du kan kanskje bytte ut basselementet med et Cervin Wega 10" basselement som er på 150 watt eller så? Det skulle vel gå an. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Nå er vel ikke akkurat DTS noen 'lossy codec' riktig nok komprimert 1:4 MEN det er 24 bit, da istedet for CD som er 16 bit - (uten noen form for komprimering da slevfølgelig).Med DTS får du en mye forbedret dynamikk i forhold til AC3 og DPL. Men igjen - man får det man betaler for - 'crappy' forsterkere med DTS vil nok man lett kunne sammenligne med lyden til bra forsterkere som kun kjører AC3. Når det gjelder kabel valg til ditt bruk ,så ville jeg nok ha valgt coax - bruk en rimelig phonoledning 200 kr eller så. Det holder i massevis til logitech's anlegg. 6220724[/snapback] Nei vel? Prøver du å si at DTS ikke er lossy kodet? Ellers er min emning at på digitale kabler er det ikke noe forskjell (untatt i spesielle tilfeller), så det greieste er vel bare å velge en variant som er billig og praktisk. AtW Endret 1. juni 2006 av ATWindsor Lenke til kommentar
ViPeR Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Fronthøytalere som spiller veldig godt og høyt. Anbefales: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315429 Og ikke minst, de er veldig billige! 6155890[/snapback] Si at vi ikke har hastverk og kan vente èn mnd. Vil disse høytalerne til 895,- sammen med OK forsterker (hvilken forsterker vil stå i stil med disse høytalerne) lyde bedre enn X5500 når det gjelder musikk og kanskje film? 6220658[/snapback] vil på stå at du burde heller gå for De høytalerne og en rimelig forsterker i stedet for z-5500. De høytalerne har jo blitt skrytt opp i skyene av lyd & bilde noe som jo må bety noe da får du ihvertfall skikkelig lyd! og ikke sånn rumle lyd / plast lyd som du får fra z-5500 (har z-5500 selv..) så jeg har tenkt til å gå til annskaffelse av det høytalerne der og en forsterker i stedet for Lenke til kommentar
marku Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) En http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/St...terker_Sort.htm Cambridge Azur 340A ville passet fint skulle jeg tro. Men viss du alikevel har tenkt å bruke 5000, hvorfor ikke hive innpå ett par Klipsch B3, 3000 kr paret, de fikk veldig bra kritikk i Fidelity nr 19 link til Klipsch B3 http://www.bmaudio.no/default.asp?mnuMain=...pg=Info&pID=227 Endret 2. juni 2006 av marku Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Du kan kanskje bytte ut basselementet med et Cervin Wega 10" basselement som er på 150 watt eller så? Det skulle vel gå an. 6221040[/snapback] Virker jo som en grei idè, men han må ha en surround-forsterker i tillegg hvis han ikke klarer å bruke den som ligger integrert i den gamle subben. Lenke til kommentar
Fredzee Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Har nå anskaffet meg XMystique 7.1, og etter litt trøbbel med installering og et par smell fra poweret (er dette forresten farlig?) har jeg fått det til å virke. Men i manualen til lydkortet står det at man skal koble til kortet på denne måten: Direkte fra manualen: "If you are installing a HDA-X10 Digital I/O (optional) or MIDI Port bracket (optional), secure the their bracket to the slot next to the HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD audio card. Before securing the any bracket in place then connect the 12pin red-colored ribbon cable of HDA-X10 Digital to the SPDIF_EXT header and MIDI port bracket cable to the MIDI_IO header on the audio card. Align the red-colored wire to Pin 1 (with trangle mark) of the header." Med en gang jeg leste dette skjønte jeg at jeg hadde overvurdert mine PC ferdigheter, så jeg koblet til kortet på samme måte som det forrige lydkortet var koblet til (Audigy Player), kortet var koblet til med en kabel til "AUX_IN" og en mindre kabel til "CD_SPDIF". Er dette noe problem? Fordi jeg skjønte rett og slett ingenting av manualen.. Takker for svar! Lenke til kommentar
Fredzee Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Ingen med forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå