Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dyrt med fjernstyrt sentrallås til Mitsu Galant?

Anbefalte innlegg

På en Mitsubishi Galant 93 som har hatt sentrallås (men forrige eier har plugget den ut), er det dyrt å kjøpe en fjernstyrt sentrallås og montere denne? (Må nok be et verksted montere).

Kunne tenkt meg en fjern. sentrlås med alarm som ikke hadde noe "automatikk" i seg som f. eks at den skrudde seg selv av/på på noe som helst vis. Liker å ha kontroll over den selv :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, Ebay. Hvordan er det med kvaliteten og sikkerheten på det en kjøper der da?

Og, når jeg leter så finner jeg bare ved første øyekast selve fjernkontrolleren, jeg trenger jo den boksen som skal være i bilen også. Aner ikke hva den heter eller hvor jeg finner den tho. Lyst til å hjelpe litt? :)

Lenke til kommentar

Det ble det. Kostet en god del mindre og får med AC, CC, hengerfeste og ser bedre ut inni. Kostet vel faktisk mer enn 10k mindre.

Har du link til en sånn fjernstyrt låsting hos Defa forresten? Finner den ikke :)

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Bor i Bergen, og takk for link. Men det står ikke pris der da. Har Defa egne utsalgsbutikker?

Nvm, ser på sidene deres at de har en her i Bergen ja. Får ringe og høre med de på Mandag. Men dette settet fungerer på alle biler altså?

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Hmm, Ebay. Hvordan er det med kvaliteten og sikkerheten på det en kjøper der da?

6140834[/snapback]

Selvfølgelig, kvaliteten er vel ikke den samme som noe til 100x høyere pris - men jeg er ganske sikker på at det fungerer greit. Jeg ville vært mer skeptisk til å stole for mye på alarm-settene som du også finner på ebay til en hundrings.

Her er noen eksempler jeg fant i farten:

http://cgi.ebay.com/Remote-Central-Locking...1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.com/Remote-Central-Locking...1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/95-99-ECLIP...066925254QQrdZ1

Engelske stikkord er: keyless (entry), kit, remote

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Ah, takk, jeg søkte etter galant-spesifikke greier jeg, tenkte ikke på universal. Da må jeg bare finne ut hvor mye defa sitt koster og hvor mye det koster å montere. Takker :)

6144559[/snapback]

Post gjerne defa/monteringspriser her - har nemlig en mitsubishi selv jeg vurderer å skaffe fjernlås til ;)

Lenke til kommentar

Snakka med eier av bilen nå og han sa at slike sett kostet gjerne 500 for 2-dørs og noe mer for flere. Og prisen for montering varierte da med verkstedene. Ca 20min per dør og priser fra 300kr/t til 700kr/t mellom verkstedene.

Håper på å kjøpe et sett til ca 1000-lappen da som har alarm og for alle fem dørene, samt få det montert for 600-800kr eller noe. Vi får se i morgen når stedene åpner.

Lenke til kommentar

Husk at alarmen og låsen må være forskriftsmessige slik at du ikke har noe problemer med forsikringen. Et pluss med sentral lås og alarm er jo good da får du automatisk billigere forsikring, men husk forskriftene alarmen må ha for å bli godkjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...