abene Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Det finnes mange programmer som gir brukeren kontroll over oppstarten i Windows. Starter er et brukervennlig og gratis alternativ. Les mer Lenke til kommentar
eXa Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 vil det ikke være bedre å disable servicer og fjerne programer fra oppstart med msconifg? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 ang. services, så frarådes det å bruke msconfig. (bruk da heller services.msc) til oppstart, så er det ikke alltid at man får opp alle navnene, og det er ganske uryddig. tror jeg skal prøve dette programmet, sånn bare for å se hvordan det er, jeg har en laptop som skal formateres snart uansett. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 ja, mente ikke å disable servicer fra msconfig.... bare programmer! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Eller eventuelt bruke Windows Defender til å gjøre dette, så får man spyware beskyttelse også... Software Explorers heter den funksjonaliteten som blandt annet lar deg se kjørende programmer, og programmer som startes under oppstart. Windows Defender kan lastes ned gratis for oss som kjører lovlig Windows: http://www.microsoft.com/athome/security/s...re/default.mspx Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Jeg foretrekker Autoruns sammen med Process Explorer, viser alt om alt og mere til. Endret 20. mai 2006 av Jarik Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Windows Defender kan lastes ned gratis for oss som kjører lovlig Windows: 6140416[/snapback] OT: Det er vel ganske mange som kjører ulovlig Windows som kan laste den ned? Fungerer i det hele tatt denne valideringen til MS? Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Raptor,20/05-2006 : 16:51]Windows Defender kan lastes ned gratis for oss som kjører lovlig Windows: 6140416[/snapback] OT: Det er vel ganske mange som kjører ulovlig Windows som kan laste den ned? Fungerer i det hele tatt denne valideringen til MS? 6140613[/snapback] Funker ikke med ulovlig xp Lenke til kommentar
death760 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Det finnes mange programmer som gir brukeren kontroll over oppstarten i Windows. Starter er et brukervennlig og gratis alternativ. Les mer 6140196[/snapback] jeg bruker bare kjør msconfig og så oppstart og så enkelt var det!!! hvorfor ha eget program til det Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Funker ikke med ulovlig xp 6140638[/snapback] Så hvis det funker så har man lovlig XP (Nå har jeg "noen" lovlige XP lisenser, men mener bestemt at denne kjærra er satt opp ulovlig.) Lenke til kommentar
maskot Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Ser ikkje han her mistenklig lik ut han som er i Autofil (Bildet er av han som har publisert det her "Programtipset") Endret 20. mai 2006 av maskot Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Bra program dette. Men jeg vil heller anbefale Ccleaner isteden for. Den har samme funskjon, men har også reg. clean og system clean. Ccleaner Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Har jo brukt 'msconfig' og 'System Information' som følger med XP Pro - men det kan jo være bra å ha disse informatjoner samlet på et sted ;-) Kimmer Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 perfekt for dem som bruker win2k fortsatt for der fulgte ikke msconfig med... nåja, jeg bruker ett lite program som heter "startup control panel". ligger som ett ikon i kontroll panelet. men jeg tror nok kansje det programmet som er foreslått her gir tilgang på mer info. Lenke til kommentar
Karlstad Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Startup Control Panel rocker Også har vi PrcView (Process Viewer), den viser en fin oversikt over de forskjellige kjørende prosesser. Det er nylig kommet en ny versjon, og denne tilbyr en god del funksjoner som også Startup Control Panel har Startup Control Panel Process Viewer Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 noen som vet om et open source program som holder oversikt over prosesser og slikt på windows? Det er mer for å studere koden da jeg er litt interessert i emnet. Ofte så finner jeg bare dårlige, eller tynne eksempler på dette.... Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Da ble det enda flere småprogrammer installert på denne pcen Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Programtips er en fin ny tradisjon. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (...) Process Explorer, viser alt om alt og mere til. 6140561[/snapback] Jeg kan med varmt hjerte anbefale dette programmet. Ikke bare er det meget informativt, men det har òg en rekke uvurdelige funksjoner, herunder å låse eksekvering av visse prosesser (ypperlig når en skal fjerne spyware og liknende), lukke filer en prosess har låst slik at de kan slettes, og mye mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå