trafik Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 hei jeg har et problem at jeg ikke for instalert wxp på min Samsung Harddisk 200.0GB 7200RPM SATA II harddisk. hk mitt er et msi P4N Diamond nfore4Mainboard S-775 nForce 4 SLI .finner harddisk i bios men når jeg boter opp med xp kommer jeg aldri lenger en att det står "kontrolerer maskinvare" der står den i ca 10 -15 sekunder så sker det ikke mer. bruker jeg sata hardiken sammen med en ide harddisk som master med xp på ide disken så fungerer den helt normalt. hva har jeg overset? takker for alle forslag Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Siden du ikke gir noe særlig med info, specs eller lignende, går jeg bare på det grunnleggende først. Her er to ting du kan sjekke: 1. Du må ha sp2 for at xp skal støtte hdd over 137GB. 2.Gå inn på kontrollpanel\Administrative verktøy\Datamaskinbehandling\Lagringsplass\Diskbehandling. Her formaterer du disken til NTFS filsystem og skjekke at alt er ok. Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
trafik Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 har formatert og parsjonert hardisken.det jeg prøver på er instalere xp på sata hardisken uten ide disken den skal ikkebrukes sammen med sata hardisken.xp versjonen inneholder også sp2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå