-Teddy- Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg skulle gjerne mekket et program som sletter tre bestemte registerfiler. Deretter fyrer det opp et enkelt program bestående av en .exe fil. Til slutt fyrer det opp enda et program. Dettemå gjøres i nevnte rekkefølge. Jeg har INGEN erfaring med programmering annet enn noen få enkle batch snutter. Noen som kan hjelpe meg? Slik det er nå må jeg gjøre alt manuelt hver gang, det er litt tidkrevende. (ett minutt) Sett opp et eksempel så kan jeg sikkert mekke det selv, jeg bare spør her før jeg kjører det på pcen min. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Guide til å håndtere registry med script: http://www.robvanderwoude.com/regedit.html Og du kan starte programmer fra et batch script ved å legge inn hele fil-stien til exe-fila som kjører programmet. Det står også en del om det under "batch files" på samme side http://www.robvanderwoude.com/index.html (Den bruker frames, den første linken er direkte til regedit-delen.) Kirikiri Lenke til kommentar
backup Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Registerfiler? Hva mener du egentlig med dette? Er det windows registry files du mener eller er det for eksempel vanlige txt-filer? Hvis du poster tilbake den fulle sti til dine to registerfiler så får vi se hvilke filer du egentlig mener og hjelpen kan eventuelt bli mer effektiv. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Registerfiler er kanskje feil. Register entries da? Slike du finner i run->regedit HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ osv.. Lenke til kommentar
backup Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Her har du som eksempel et vbs-script som du eventuelt kan bygge videre på. '-----------Script Begin---------------------- 'Først slettes verdien minValue i key'en minKey og så slettes key'en minKey. Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell") WshShell.RegDelete "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\minKey\minValue" WshShell.RegDelete "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\minKey\" 'Venter ett halvt sekund wscript.Sleep (500) 'Starter opp to programmer, først Excel.exe og så Notepad.exe 'Merk her at Notepad.exe starter etter at Excel.exe er ferdig eksekvert. 'Skriver man WshShell.Run "Excel.exe" i stedet for 'WshShell.Run "Excel.exe",1, True 'starter Notepad.exe opp rett etter Excel.exe WshShell.Run "Excel.exe",1, True WshShell.run "Notepad.exe" '------------End Script--------------------- Lim scriptet inn i Notepad og lagre med etternavnet vbs, og dobbelklikk så filikonet. NB: før du tester, ta for sikkerhetskyld backup av registeret! Endret 21. mai 2006 av backup Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå