DilliMusic Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Tro det eller ei: Link Hva synes dere? Når atombomben er utvikla, tør ingen lenger å si noe, minoriteter blir merket, jøder med gule bånd, kristne med røde og kurdere med grønne hvis de ikke blir utryddet. På tide å skjønne at det må gjøres noe snart? Akkurat nå skammer jeg meg over å være muslim. 6139874[/snapback] ikke skam deg over å være muslim. det står ikke i koranen eller noe slikt at dette er bra. altså de som er slik som presidenten i iran er ikke muslim. saddam er ikke muslim. han drepte uskyldige mennesker. selvmords bombere er ikke muslimer. terror er ikke islam. folk må forstå at det ikke er islam dette. men jeg skjønner poenget ditt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Men når du snakker om samvittighet, hvordan får du da samvittighet til å la det stakkars folket leve under det fengslet de lever under nå, fra de blir født til de dør? Hva har et lite spedbarn gjort for å fortjene å leve under grusomheter fra den dagen han eller hun blir født? Veldig vanskelig! Så derfor er jeg skeptisk til å godta statsterror fra vestlige makter som jeg trodde hadde felles verdigrunnlag med oss. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Det er lettere å stå passivt og se på at millioner blir drept, enn å gå aktivt inn å drepe tusener for å redde millioner. Kanskje det ikke passer i denne tråden, enda, men det går jo stort sett bare i én retning med det landet. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Det er lettere å stå passivt og se på at millioner blir drept, enn å gå aktivt inn å drepe tusener for å redde millioner. Kanskje det ikke passer i denne tråden, enda, men det går jo stort sett bare i én retning med det landet. 6142205[/snapback] I hvilket land drepes det millioner? Hvor gås det aktivt inn for å forhindre drap på millioner, på kostnad av noen få tusener ubetydelige døde. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 "All that is necessary for evil to triumph, is for good men to do nothing." Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hvorfor må vi alltid velge de mest ekstreme alternativene? Hvorfor kan vi ikke velge en (gylden) middelvei mellom krig og ingenting? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hvorfor må vi alltid velge de mest ekstreme alternativene? Hvorfor kan vi ikke velge en (gylden) middelvei mellom krig og ingenting? 6142567[/snapback] Er det ikke det man stort sett gjør? Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Her har det da vært snakk om å bombe de tilbake til steinalderen, så meningene her reflekterer tydeligvis ingen middelvei. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Her har det da vært snakk om å bombe de tilbake til steinalderen, så meningene her reflekterer tydeligvis ingen middelvei. 6142628[/snapback] Tja! ...da skal vi kanskje være glad for at ingen av diise har noen som helst betydning Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Her har det da vært snakk om å bombe de tilbake til steinalderen, så meningene her reflekterer tydeligvis ingen middelvei. 6142628[/snapback] Du sa "alltid".. At det i akkurat denne situasjonen kan bli aktuelt med militær intervensjon, er ikke godt å si. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Der er jeg uenig med deg, det er ikke verdt å ofre noen som helst, for hva som helst. Da kan du si farvel til friheten din. Inkludert den å fks. stemme på SV. Frihet er faktisk ikke gratis, desverre. (Men vi i Norge har kommet grådig billig unna, antagligvis det som har gjort at vi tar det for gitt.) Og jo: hans erfaring er svært relevante da Iran i likhet med det Irak var er et undertrykkende stat. 6141877[/snapback] Jeg driter i SV, jeg tenker på og handler i tråd med egen samvittighet. 6141917[/snapback] Poenget var politisk frihet og jeg brukte dem først og fremst som eksempel, poenget består. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Her har det da vært snakk om å bombe de tilbake til steinalderen, så meningene her reflekterer tydeligvis ingen middelvei. 6142628[/snapback] Du sa "alltid".. At det i akkurat denne situasjonen kan bli aktuelt med militær intervensjon, er ikke godt å si. 6142871[/snapback] Solidaritetskrig er ei myte. Ingen krig er solidarisk, men mange kriger blir forsøkt fremstillt solidarisk. Man har prøvd alt for å redde folket fra den forferdelige diktatoren, men ser ikke lenger andre muligheter enn militær inngrepen. Enten det eller så spiller man fryktkortet, noe man gjorde i forkant av Irakkrigen (I ettertid har man spillt solidaritetskortet). Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Her har det da vært snakk om å bombe de tilbake til steinalderen, så meningene her reflekterer tydeligvis ingen middelvei. 6142628[/snapback] Du sa "alltid".. At det i akkurat denne situasjonen kan bli aktuelt med militær intervensjon, er ikke godt å si. 6142871[/snapback] Solidaritetskrig er ei myte. Ingen krig er solidarisk, men mange kriger blir forsøkt fremstillt solidarisk. Man har prøvd alt for å redde folket fra den forferdelige diktatoren, men ser ikke lenger andre muligheter enn militær inngrepen. Enten det eller så spiller man fryktkortet, noe man gjorde i forkant av Irakkrigen (I ettertid har man spillt solidaritetskortet). 6144092[/snapback] Ja, nå hadde vel Saddam kun lekt katt og mus i 10+ år med FN, hvorfor ikke bare la han drive på noen år til? Han hadde sikkert blitt lei på egen hånd! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Du mener med USA? Irak var musa, USA katta og FN leikerommet? Lenke til kommentar
Sufi Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Du mener med USA? Irak var musa, USA katta og FN leikerommet? Rusmiddler ikek bra for hodet! Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Her har det da vært snakk om å bombe de tilbake til steinalderen, så meningene her reflekterer tydeligvis ingen middelvei. 6142628[/snapback] Du sa "alltid".. At det i akkurat denne situasjonen kan bli aktuelt med militær intervensjon, er ikke godt å si. 6142871[/snapback] Solidaritetskrig er ei myte. Ingen krig er solidarisk, men mange kriger blir forsøkt fremstillt solidarisk. Man har prøvd alt for å redde folket fra den forferdelige diktatoren, men ser ikke lenger andre muligheter enn militær inngrepen. Enten det eller så spiller man fryktkortet, noe man gjorde i forkant av Irakkrigen (I ettertid har man spillt solidaritetskortet). 6144092[/snapback] Fantastisk med slik dogmatisk retorikk. Man definerer krig som usloidarisk. Man definerer en situasjon som krig. Og man trenger ikke forholde seg til hva som eventuelt er beste løsning lenger. Hva med den 'krigen' Saddam førte mot Iraks befolkning? USA gikk inn og stoppet den. USA startet ikke en krig, men stoppet en krig. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Der er jeg uenig med deg, det er ikke verdt å ofre noen som helst, for hva som helst. Da kan du si farvel til friheten din. Inkludert den å fks. stemme på SV. Frihet er faktisk ikke gratis, desverre. (Men vi i Norge har kommet grådig billig unna, antagligvis det som har gjort at vi tar det for gitt.) Og jo: hans erfaring er svært relevante da Iran i likhet med det Irak var er et undertrykkende stat. 6141877[/snapback] Jeg driter i SV, jeg tenker på og handler i tråd med egen samvittighet. 6141917[/snapback] Poenget var politisk frihet og jeg brukte dem først og fremst som eksempel, poenget består. 6142898[/snapback] Poenget etter som jeg har forstått det er at noen mener det er på tide å bombe Iran, fordi innbyggerne er på randen av opprør og siste dråpen er forslaget om kleskode. Hvis det er sånn at innbyggerne snarlig gjør opprør mot styresmaktene, vil det da kanskje være bedre å vente på opprøret og heller støtte opprørerne. Så slipper vesten å bli stemplet som angripere med skjulte hensikter. Lenke til kommentar
Errorhead Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvis det er sånn at innbyggerne snarlig gjør opprør mot styresmaktene, vil det da kanskje være bedre å vente på opprøret og heller støtte opprørerne.Så slipper vesten å bli stemplet som angripere med skjulte hensikter. 6145339[/snapback] mrmus for president! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvis det er sånn at innbyggerne snarlig gjør opprør mot styresmaktene, vil det da kanskje være bedre å vente på opprøret og heller støtte opprørerne.Så slipper vesten å bli stemplet som angripere med skjulte hensikter. 6145339[/snapback] mrmus for president! 6145387[/snapback] Hmm ...Besnærende tanke du! Jeg rødmer helt ned på stortærne :!: Nei Jeg har et seriøst ønske om å være Kalif istedenfor Kaliffen! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Solidaritetskrig er ei myte. Ingen krig er solidarisk, men mange kriger blir forsøkt fremstillt solidarisk. Man har prøvd alt for å redde folket fra den forferdelige diktatoren, men ser ikke lenger andre muligheter enn militær inngrepen. Enten det eller så spiller man fryktkortet, noe man gjorde i forkant av Irakkrigen (I ettertid har man spillt solidaritetskortet). 6144092[/snapback] Har jeg nevnt "solidaritetskrig" noe sted? Hvis Bushmannen gjør det aktuelt å ta aksjon overfor Iran-Hitler, er det for å hindre ham i å konstruere og avfyre atomvåpen, ikke fordi han synes så synd på sivilbefolkningen i Iran. At sivilbefolkningen samtidig blir befridd fra en sinnsyk psykopat er bare en bonus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå