salah Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Tro det eller ei: Link Hva synes dere? Når atombomben er utvikla, tør ingen lenger å si noe, minoriteter blir merket, jøder med gule bånd, kristne med røde og kurdere med grønne hvis de ikke blir utryddet. På tide å skjønne at det må gjøres noe snart? Akkurat nå skammer jeg meg over å være muslim. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 - Den som tvinger jøder til å gå med den gule stjernen igjen, kan regne med å bli funnet i en kiste omsvøpt med et svart laken, sa den israelske sikkerhetsministeren Avi Dichter ifølge «The Jerusalem Post». Tipper israel kommer til å reagere med hard hånd om noe slikt blir innført. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Når atombomben er utvikla, tør ingen lenger å si noe, minoriteter blir merket, jøder med gule bånd, kristne med røde og kurdere med grønne hvis de ikke blir utryddet.På tide å skjønne at det må gjøres noe snart? Akkurat nå skammer jeg meg over å være muslim. 6139874[/snapback] Vel, det er jo ikke akkurat din feil at presidenten i Iran er fullstendig nutcase. Han ber jo om bråk.. og skjønner visst ikke at USA/Israel/m.m. vil kunne jevne landet hans med jorda om de føler for det. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 - Loven er ikke knyttet til minoriteter. Det er kun snakk om klesdrakt. Vær så snill å fortell dem (Vesten) at de bør sjekke detaljene i forbindelse med loven. Det er verken snakk om minoriteter, eller deres kledning i denne loven, sier han. Forstår ikke oppstusset ... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 - Loven er ikke knyttet til minoriteter. Det er kun snakk om klesdrakt. Vær så snill å fortell dem (Vesten) at de bør sjekke detaljene i forbindelse med loven. Det er verken snakk om minoriteter, eller deres kledning i denne loven, sier han. Forstår ikke oppstusset ... 6140127[/snapback] Forbudt å gå i vestlige klær etc. NazIran. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Uff, dette er jo en katastrofe av Ahmadinejad, slike ting er å sette folk opp etter en rangstige noe som burde være uakseptabelt Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Forbudt å gå i vestlige klær etc. NazIran. I fare for å bli oppfattet som treg ...må jeg likevel si at jeg ikke helt forstår. Hva galningen pålegger sine egne innbyggere ang. kleskode er vel deres sak, gir vel ikke grunn for bombing vel? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Forbudt å gå i vestlige klær etc. NazIran. I fare for å bli oppfattet som treg ...må jeg likevel si at jeg ikke helt forstår. Hva galningen pålegger sine egne innbyggere ang. kleskode er vel deres sak, gir vel ikke grunn for bombing vel? 6140216[/snapback] Nei det blir for dumt, skal vi hjelpe må vi HJELPE å ikke slenge bomber i hodet på den iranske befolkningen, det blir feil prioritering Lenke til kommentar
likferd Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hva i.. VG har forandret artikkelen. Finner ikke igjen orginale artikkelen heller. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hva i.. VG har forandret artikkelen. Finner ikke igjen orginale artikkelen heller. Kanskje et eksempel på at media er vel snar med å referere negative nyheter fra "fienden" Lenke til kommentar
salah Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Typisk VG å være så desperate etter å sluke lesere, uansett feilinformasjon eller lignende Nok en gang enig med deg klilleng. Hvorfor skal man forsvare land som pålegger sine borgere å gå med spesifikke klær? Det er en helt feil holdning, uansett. Det iranske regimet viser bare at de er en gjeng ulærde ekstremister som ikke har noe foran et regjering å gjøre. Å bombe et land er ikke noe man velger å gjøre kun for å gjøre det, jeg tror det alltid har sin hensikt. Og hvis det blir nødvendig for å knuse det iranske regimet via bombing, synes jeg det skal gjøres også. Sivile liv går alltid tapt i krig, men sånn er det bare, dessverre Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Typisk VG å være så desperate etter å sluke lesere, uansett feilinformasjon eller lignende Nok en gang enig med deg klilleng. Hvorfor skal man forsvare land som pålegger sine borgere å gå med spesifikke klær? Det er en helt feil holdning, uansett. Det iranske regimet viser bare at de er en gjeng ulærde ekstremister som ikke har noe foran et regjering å gjøre. Å bombe et land er ikke noe man velger å gjøre kun for å gjøre det, jeg tror det alltid har sin hensikt. Og hvis det blir nødvendig for å knuse det iranske regimet via bombing, synes jeg det skal gjøres også. Sivile liv går alltid tapt i krig, men sånn er det bare, dessverre 6140342[/snapback] Å bombe et land, har du opplevd å være i nærheten av en liten "bombe" du da? Javel du tror det har en hensikt!, så fint at du tror det da!! Sivile liv antar jeg ikke innbefatter deg selv (dessverre)? Lenke til kommentar
salah Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Typisk VG å være så desperate etter å sluke lesere, uansett feilinformasjon eller lignende Nok en gang enig med deg klilleng. Hvorfor skal man forsvare land som pålegger sine borgere å gå med spesifikke klær? Det er en helt feil holdning, uansett. Det iranske regimet viser bare at de er en gjeng ulærde ekstremister som ikke har noe foran et regjering å gjøre. Å bombe et land er ikke noe man velger å gjøre kun for å gjøre det, jeg tror det alltid har sin hensikt. Og hvis det blir nødvendig for å knuse det iranske regimet via bombing, synes jeg det skal gjøres også. Sivile liv går alltid tapt i krig, men sånn er det bare, dessverre 6140342[/snapback] Å bombe et land, har du opplevd å være i nærheten av en liten "bombe" du da? Javel du tror det har en hensikt!, så fint at du tror det da!! Sivile liv antar jeg ikke innbefatter deg selv (dessverre)? 6141180[/snapback] Jeg ville vært VELDIG forsiktig med den uttalelsen der, særlig når det gjelder meg. Ja, jeg har opplevd gulfkrigen, årene etter det, jeg har opplevd forfølgelse, drap på mine venner og familier, og jeg har opplevd det meste av grusomhet som kan tenkes, og jeg vet mer enn deg hva krig er. Sivile liv? Mener du at det er bedre å leve under Irans styre for flere generasjoner for alle disse millioner menneskene som lever i Iran, enn at Iran bombes og et demokratisk og fritt styre opprettes for alltid? Jeg har selv levd i Irak og Iran, og jeg kan ikke si at du akkurat forstår hvordan situasjonen er for oss som har levd under slike styre. Jeg står fast på det jeg sier, det er verdt å ofre "noen" liv for at framtiden skal bli demokratisk. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg ville vært VELDIG forsiktig med den uttalelsen der, særlig når det gjelder meg. Ja, jeg har opplevd gulfkrigen, årene etter det, jeg har opplevd forfølgelse, drap på mine venner og familier, og jeg har opplevd det meste av grusomhet som kan tenkes, og jeg vet mer enn deg hva krig er. Sivile liv? Mener du at det er bedre å leve under Irans styre for flere generasjoner for alle disse millioner menneskene som lever i Iran, enn at Iran bombes og et demokratisk og fritt styre opprettes for alltid? Jeg har selv levd i Irak og Iran, og jeg kan ikke si at du akkurat forstår hvordan situasjonen er for oss som har levd under slike styre. Jeg står fast på det jeg sier, det er verdt å ofre "noen" liv for at framtiden skal bli demokratisk. 6141741[/snapback] Javel. Hva har Gulfkrigen med påkledningen i Iran å gjøre? Vet ikke om det er bedre å bombe, har aldri opplevd det, virker som om du mener det er best. Nei det gjør jeg ikke. Der er jeg uenig med deg, det er ikke verdt å ofre noen som helst, for hva som helst. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Der er jeg uenig med deg, det er ikke verdt å ofre noen som helst, for hva som helst. Da kan du si farvel til friheten din. Inkludert den å fks. stemme på SV. Frihet er faktisk ikke gratis, desverre. (Men vi i Norge har kommet grådig billig unna, antagligvis det som har gjort at vi tar det for gitt.) Og jo: hans erfaring er svært relevante da Iran i likhet med det Irak var er et undertrykkende stat. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Er ikke snakk om å ofre noe som helst for hva som helst men at noen må bøte med livet for å redde mange andre og gi dem friheten Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Der er jeg uenig med deg, det er ikke verdt å ofre noen som helst, for hva som helst. Da kan du si farvel til friheten din. Inkludert den å fks. stemme på SV. Frihet er faktisk ikke gratis, desverre. (Men vi i Norge har kommet grådig billig unna, antagligvis det som har gjort at vi tar det for gitt.) Og jo: hans erfaring er svært relevante da Iran i likhet med det Irak var er et undertrykkende stat. 6141877[/snapback] Jeg driter i SV, jeg tenker på og handler i tråd med egen samvittighet. Lenke til kommentar
salah Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg ville vært VELDIG forsiktig med den uttalelsen der, særlig når det gjelder meg. Ja, jeg har opplevd gulfkrigen, årene etter det, jeg har opplevd forfølgelse, drap på mine venner og familier, og jeg har opplevd det meste av grusomhet som kan tenkes, og jeg vet mer enn deg hva krig er. Sivile liv? Mener du at det er bedre å leve under Irans styre for flere generasjoner for alle disse millioner menneskene som lever i Iran, enn at Iran bombes og et demokratisk og fritt styre opprettes for alltid? Jeg har selv levd i Irak og Iran, og jeg kan ikke si at du akkurat forstår hvordan situasjonen er for oss som har levd under slike styre. Jeg står fast på det jeg sier, det er verdt å ofre "noen" liv for at framtiden skal bli demokratisk. 6141741[/snapback] Javel. Hva har Gulfkrigen med påkledningen i Iran å gjøre? Vet ikke om det er bedre å bombe, har aldri opplevd det, virker som om du mener det er best. Nei det gjør jeg ikke. Du spurte om jeg hadde vært nær ei bombe, og jeg spurte deg at jeg faktisk har opplevd intens krig, og ikke bare en bombe. Derimot sammenligna jeg ikke krigen i Irak med påkledning i Iran, men jeg svarte på et spørsmål du spurte meg. Der er jeg uenig med deg, det er ikke verdt å ofre noen som helst, for hva som helst. Fordi du ikke vet hvordan det er at staten skal bestemme hva du skal ha på deg, hva du skal spise, hvor du skal bo og ikke minst at du må gå med en rød bånd fordi du har en tro eller fordi du er fra en spesiell folkegruppe. Landet går ytteligere og ytteligere med sine lover og regler, og snart bryter folket sammen og lager et blodig opprør som koster mange ganger livet til befolkningen enn et angrep fra en felles kurdisk-vestlig allianse. Lenke til kommentar
salah Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Der er jeg uenig med deg, det er ikke verdt å ofre noen som helst, for hva som helst. Da kan du si farvel til friheten din. Inkludert den å fks. stemme på SV. Frihet er faktisk ikke gratis, desverre. (Men vi i Norge har kommet grådig billig unna, antagligvis det som har gjort at vi tar det for gitt.) Og jo: hans erfaring er svært relevante da Iran i likhet med det Irak var er et undertrykkende stat. 6141877[/snapback] Jeg driter i SV, jeg tenker på og handler i tråd med egen samvittighet. 6141917[/snapback] SV har ikke noe med denne saken å gjøre. Men når du snakker om samvittighet, hvordan får du da samvittighet til å la det stakkars folket leve under det fengslet de lever under nå, fra de blir født til de dør? Hva har et lite spedbarn gjort for å fortjene å leve under grusomheter fra den dagen han eller hun blir født? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Du spurte om jeg hadde vært nær ei bombe, og jeg spurte deg at jeg faktisk har opplevd intens krig, og ikke bare en bombe. Derimot sammenligna jeg ikke krigen i Irak med påkledning i Iran, men jeg svarte på et spørsmål du spurte meg. Der er jeg uenig med deg, det er ikke verdt å ofre noen som helst, for hva som helst. Fordi du ikke vet hvordan det er at staten skal bestemme hva du skal ha på deg, hva du skal spise, hvor du skal bo og ikke minst at du må gå med en rød bånd fordi du har en tro eller fordi du er fra en spesiell folkegruppe. Landet går ytteligere og ytteligere med sine lover og regler, og snart bryter folket sammen og lager et blodig opprør som koster mange ganger livet til befolkningen enn et angrep fra en felles kurdisk-vestlig allianse. 6141952[/snapback] Javel så har du vært nær en bombe. og du synes tilsynelatende at den kan brukes for å oppnå resultat. Nei der vet jeg ingenting. Der er ikke jeg så sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå