John A. Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hei håper noen kan hjelpe meg, får nemlig ikke spilt online eller brukt smartFTP osv. Så regner med det er noen porter jeg må åpne eller noe. Hadde for en tid siden problemer med nettet å har fått ordna det delvis nå. Har prøvd dette: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...apneporter.html og dette: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...manuelt-xp.html Ingenting ser ut til å fungere, å Telenor ser heller ikke ut til å vite noe. Så håper på at det finnes noen smarte folk her Lenke til kommentar
arokh Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Du trenger kun å åpne porter hvis du selv skal hoste en FTP eller spill server. Online spilling og klient-FTP skal fungere fint. Har du noen form for firewall kjørende på maskina di? Prøv å slå den av. Lenke til kommentar
John A. Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Nei har ikke noe virusprogramm med firewall. Hvilket porter skal jeg åpne da. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Som sagt, du skal ikke trenge å åpne porter. Problemet ditt er pga noe annet. Gjerne prøv å beskriv problemene dine litt mer nøyaktig. Lenke til kommentar
John A. Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Ok Eks. Når jeg forsøker å logge på ftp får jeg opp denne meldingen: Et tilkoblingsforsøk mislyktes fordi den tilkoblede parten ikke svarte på riktig måte etter en tidsperiode, eller den etablerte tilkoblingen mislyktes fordi den tilkoblede verten ikke svarte. På spill får jeg ofte beskjed om at det ikke greide å koble pga. brannmuren min å at jeg burde sjekke at jeg har port 15201 åpen. Men jeg har ikke noe virusprogramm med brannmur her, kan være noe innebygd i XP? Lenke til kommentar
John A. Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Ja var det jeg hørte rykter om så jeg prøvde dette: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...manuelt-xp.html Huket av "Slå på brannmur for Internett-tilkobkling for denne tilkoblingen" Men har samme problem ennå, noen annen måte å få den vekk på? Endret 21. mai 2006 av John A. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Det du forteller er at du har aktiver Win. brannmur.. Deaktiver den..Vet du hvor du kan gjøre det ? Lenke til kommentar
John A. Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Nei det vet jeg ikke, har ikke særlig greie på dette i det hele tatt. Men fikk med litt flaks fiksa nettet etter det forsvant. Men denne brannmuren har ikke vært noe problem før, bare nå pluttselig. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Nede i høyre hjørne, vedside av klokka, har du et symbol for nettverkstilkobling. *to PC`er* har du det ? Lenke til kommentar
John A. Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Ja har det, hva er så veien videre? Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Høyreklikk på det symboler og du kan velge - *endre innstillinger for Win. brannmur* Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Er du sikker på at det ikke er telenor som har sperret for trafikk på alt utenom port 80? De gjør det hvis det er unormal aktivitet på linja di (spam utsending mm). Lenke til kommentar
John A. Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Det vet jeg ikke har ikke fått noe beskjed. Vansklig å få noe kontakt med de nå siden de er i streik? Men finner ikke noe *endre innstillinger for Win. brannmur* hverken under Bredbånd ikonene internett gateway eller lokalt. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Er du sikker på at det ikke er telenor som har sperret for trafikk på alt utenom port 80? De gjør det hvis det er unormal aktivitet på linja di (spam utsending mm). 6147040[/snapback] Hvordan er det med E-post, kan du sende og mota på vanlig måte ? *velg den tilknytning du bruker..(opne nettverkstilkobling) høyreklikk på den og velg avansert. Der ligger innstillinger for Win-brannmur. Lenke til kommentar
John A. Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Ja kan fint sende å mota e-post, det er ikke noe problem. Men er ikke bare meg som bruker denne pcen så jeg aner ikke hva som er problemet egentlig. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Fant du innstillinger for Win-brannmur ? Lenke til kommentar
John A. Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Ja fant noe, men var ikke huket av for å beskytte datamaskinen og nettverket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå