gica Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Dette gjelder en DI-634M Mimo ruter. Da jeg skal oppgradere firmware'n på ruteren og laste ned RIKITG firmware fil altså "DI634M_firmware_201.bin" fra D-link sine sider. Får jeg en feil mld som sier at jeg "har valgt feil fil / dette er ikke en firmware fil". Hvorfor skjer dette, da jeg har valgt riktig fil. Har sjekket f.a.q på D-link siden, men finner ikke noe spesifikk om akkurat dette. Noen som kan hjelpe meg ?? Lenke til kommentar
SCHPONG Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hvor laster du filen fra? Mange firmwareoppdateringer er pakket i .zip filer. Bin filen må da pakkes ut før du kan bruke den. ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/d...rivers_firmware Der ligger firmwaren i zip fil. Lenke til kommentar
gica Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Herlig. Takk for rask og god hjelp. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Herlig. Takk for rask og god hjelp. 6139686[/snapback] Du må laste ned fra www.dlink.no ellers mister du garantien på den om du legger inn firmware et annet land Og nyeste norske firmware er 1.2 Endret 20. mai 2006 av Handl3vogn Lenke til kommentar
gica Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 ja. Merka ett annet problem. Ser at vi bare har 1.2 versionen som kom ut i september 2005. Skulle gjerne hatt version 2.01 noe som jeg ikke finner på de nordiske sidene. Er ikke dette mulig å få tak i ? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 går helt fint å legge inn en fra et annet land. har DGL-4300 og har altid lagt in for den for usa Lenke til kommentar
gica Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 ok, fordi jeg lastet ned 2.01 versionen som er en bin fil. Prøvde å åpne filen med poweriso, men det funka dårlig. De har tydeligvis bare bin filer på usa siden. Noen som veit hvordan jeg skal åpne filen ?? Lenke til kommentar
knut Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 DI-634M i USA og Europa er forskjellige bokser. Den amerikanske boksen har blant annet den samme QoS-funksjonaliteten som DGL-4300 noe den europeiske ikke her. Du kan dermed ikke bruke den amerikanske firmwaren på den europeiske boksen da de har forskjellige prosessorer og funksjonalitet. Grunnen til at det er en annen boks i europa enn i usa er at D-Link USA først lanserte DI-624M som det første MIMO-produktet. Denne boksen var derimot ikke spesielt god slik at den europeiske avdelingen ventet til å lage en ny utgave som da fikk en ny design og navnet DI-634M, så etter en liten stund kom USA med versjon 2 av DI-634M som ikke har vært solgt i europa enda. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Stemmer.. Jeg lurte også på dette når jeg kjøpte min di634m og da ringte jeg dlink norge og lurte på detta og da sa di at det var 2 foskjellige bokser og at du ville miste garanti om du oppgraderte den med usa sin firmware.. de sa også at det snart skal komme nye norske firmware også da.. men det tar litt tid ser det ut til Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 ok, fordi jeg lastet ned 2.01 versionen som er en bin fil. Prøvde å åpne filen med poweriso, men det funka dårlig. De har tydeligvis bare bin filer på usa siden. Noen som veit hvordan jeg skal åpne filen ?? 6139913[/snapback] Du skal ikke bruke den.. du skal bruke Firmware'n fra www.dlink.no altså versjon 1.2 kommer sikkert noe nyere snart. Lenke til kommentar
gica Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Ok, men da veit jeg det for vel bare vente Lenke til kommentar
einarand Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Ok, men da veit jeg det for vel bare vente 6147938[/snapback] Den siste europeiske betaversjonen (122b49) finnes på ftp://ftp.dlink.de/di/di-634m/driver_software/ E. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå