Gå til innhold

Kjøp av billig laptop

shwiiing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk ut http://www.multicom.no sine Elitegroup-maskiner, masse kraft for pengene hvis du ikke bryr deg om eksternt batteri og dårlig skjermkort..(finnes for øvrig masse innlegg om disse maskinene her)

Hvis ikke må du nok ned på P3 eller Celeron prosessor hvis du skal ha en litt mer bærbar maskin til den prisen. PSdata ( http://www.psdata.no ) har en god del alternativer i den prisklassen

Lenke til kommentar

Er du gal!!!

skal ikke ha noe fra multicom eller whitebox.

og psdata er faktisk ikke så bra på laptop.

billigste de har er Accer til 11 000kr men det er vel en 1.13ghz eller no. da kjøper jeg heller en 1.7ghz fra dell for 14 000kr.

Lenke til kommentar

Du kan jo ikke sammenligne Whitebox og Multicom da. Multicom er et seriøst firma med bra utvalg og service. Har ikke hatt noen problemer med dem.

Når dere er inne på bærbare.. Hvor får jeg kjøpt AMD baserte bærbare? Og da mener jeg de med XP CPU, ikke Athlon 4. De er jo mye billigere. :smile:

AMD XP 1800+@2000+

Abit KR7A-RAID

512Mb TwinMOS PC2100 DDR

Creative Geforce 3 Ti 500

Quantum Fireball Plus AS 20 GB

2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID 0

Plextor 40/12/40

Chieftec DX-01BL-D

[ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-10-07 12:04 ]

Lenke til kommentar

Jeg sammenligner dem heller ikke.

i-buddie er jo ikke ordntlig laptop.

whitebox stoler jeg ikke på.

Derfor nevnte jeg de to.

Nå har jeg akkurat slått til på oktober tilbudet til Dell.

Ble litt rivi med kan man si...satt det på mastercard liksågodt jeg. Blir vel ikke så mye renter pr mnd på 17 000.

Lenke til kommentar

Jeg så en anonse i dagbladet (tror jeg) på fredag eller lørdag hvor papyrus-kjeden solgte compaq evo 400c for 7999 (eller noe i den duren) og dockingstasjon med dvd og floppy drive for 2500 eller.no. Blir ikke så ille det om man kjøper litt ram i tillegg :smile:

[ Denne Melding var redigert av: nVIDIAsucks på 2002-10-07 13:16 ]

Lenke til kommentar

Til Schwiung!!!! eller hva du nå heter:

Du skrev 12000 da, får ikke noen P4 for det!!! Forreste har jeg aldri nevnt noe så tragisk som Whitebox heller!

Når du skriver innlegg her får du regne med at folk svarer på det du spør om!!!

(Forreseten: Elitegroup maskinene er ikke noe tullball, de er utviklet av en av de største hardware produsentene...genial maskin om det er en slik man trenger spør du meg..)

PIII 500

512 MB RAM

GeForce 3 Ti 200, 128MB

80 + 13 GB HD

Win XP Pro

:sad:

[ Denne Melding var redigert av: cyberpet på 2002-10-07 15:25 ]

Lenke til kommentar

Står ingenting på sidene om den er med cd-rom eller DVD?

Kan man evt. kjøpe brenner og ram til den selv?

Quote:

Den 2002-10-07 13:25, skrev ekren:

sjekk
- utrolig bra pris på den evo400c hvis du er på jakt etter en skikkelig liten og lett maskin. 1024x768 er bra på en 12.1 " skjerm, og kvaliteten er nok glimrende - ikke dumt med 3 års garanti heller :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-07 16:41, skrev goggen:

Står ingenting på sidene om den er med cd-rom eller DVD?

Ultraportable PC-er har sjelden innebygd optisk drev, det ville gjøre det vanskelig å få dem så tynne og lette.

Quote:

Kan man evt. kjøpe brenner og ram til den selv?

Du kan naturligvis kjøpe en ekstern brenner, f.eks. i kombinasjon med et USB 2.0 PCMCIA-kort. Ulempen er at du bruker opp det ene tilgjengelige PCMCIA-sporet når du har brenneren tilkoblet, slik at du ikke kan ha f.eks. et trådløst nettverkskort inne samtidig.

RAM kan du sikkert kjøpe i tillegg.

Jeg må si at jeg er meget begeistret for dette tilbudet. Hadde det ikke vært for at jeg nettopp har kjøpt ny laptop, hadde jeg vurdert å slå til selv.

Lenke til kommentar

Ok, ser jo nå at det er en ganske portabel sak ja. Er vel ikke så aktuell for meg da.

Vurderer tilbudet til Dell på Inspiron 4150 med cd/cdrw på kjøpet - men savner å lese noen tester av denne. Lurer feks. på om 32MB ATI Mobility Radeon 7500, 4X AGP 3D er nok til å spille krevende spill.

Lenke til kommentar

Har en Inspiron 4150 P4 1.6 GHz, har ikke testet de aller nyeste spillene, men den klarer Unreal Tournament og Wolfenstein uten problem.

Sats alikevel på en maskin som er noe mer solid i "skallet". Plastkassa til Dell er ikke mer solid en to lag bakepapir. :wink:

Lenke til kommentar

Mobility Radeon 7500 er blant det beste du får av skjermkort til bærbara i dag - du har lite eller ingenting å hente ved å gå opp / bort til en Geforce 4 440 go , Radeon'en er vel bare slått av Radeon 9000 - scorer normalt jevnt med geforce 440, og bedre enn geforce 420 (zepto 2002)

Eneste jeg har sett til tester av 4150 er hva folk her har sagt at de får på 3dmark2001se. Det jeg hørte overrasket meg litt - folk fikk rundt 3500. Selv har en samme kortet på en EVO 800, og får ca 4800.

Tror derfor dell leverer med en nedklokket versjon eller noe - de kaller den hvertfall 7500c.

Men uansett et bra valg - du må evnt. opp på evo 610/800 eller Inspiron 8200 el. l for å få enda bedre ytelse. EVO er selvfølgelig et meget godt valg, men betydelig dyrere enn dell..

Lenke til kommentar

Men holder det med 32 mb skjermminne?

Quote:

Den 2002-10-08 09:49, skrev ekren:

Mobility Radeon 7500 er blant det beste du får av skjermkort til bærbara i dag - du har lite eller ingenting å hente ved å gå opp / bort til en Geforce 4 440 go , Radeon'en er vel bare slått av Radeon 9000 - scorer normalt jevnt med geforce 440, og bedre enn geforce 420 (zepto 2002)

Eneste jeg har sett til tester av 4150 er hva folk her har sagt at de får på 3dmark2001se. Det jeg hørte overrasket meg litt - folk fikk rundt 3500. Selv har en samme kortet på en EVO 800, og får ca 4800.

Tror derfor dell leverer med en nedklokket versjon eller noe - de kaller den hvertfall 7500c.

Men uansett et bra valg - du må evnt. opp på evo 610/800 eller Inspiron 8200 el. l for å få enda bedre ytelse. EVO er selvfølgelig et meget godt valg, men betydelig dyrere enn dell..

Lenke til kommentar

Jada - 32 mb burde holde.. Er jo få bærbare som har noe mer i dag, tror ikke de 32 mb ekstra jeg har på min radeon 7500 har så veldig stor betydning egentlig.. folk får ca. samme 3dmark2001se score med 32 mb også - hvordan det slår ut i store tunge spill vet jeg egentlig ikke.. Tror ikke det er noe problem!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-09 09:50, skrev [L]337-Zonic:

Grunnen til at Evo 400C er billig er pga av det er restover. Synes ikke maskinen er verdt den prisen egentlig.

Tja. Etterfølgeren N410c koster jo tre ganger så mye (veil. pris på Compaqs sider), så jeg vil si det er et godt kjøp.

Klart du kan få bedre specs for pengene, men neppe en like liten og lett maskin. Så om den er verd prisen, kommer vel an på hva man vektlegger - mobilitet eller ytelse.

Lenke til kommentar

Jeg har Evo N400c selv - og den er helt krem! Men Papyrus er tomme for den foreløpig. De er ikke sikre på om de får inn flere. Men altså; prisen er glimrende for den maskinen. Jeg har 850Mhz-varianten (litt nyere) og synes den er skikkelig smooth - og så veier den jo ikkeno :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...