Elisaeb Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 ja, har tenkt litt på mac etter at jeg hørte om den nye og at det gikk an å kjøre windows på denne. eneste er at det vil bli en del dyrere, kjenner ingen som har det fra før av... men syns egentlig mac virker lovende Lenke til kommentar
-mads Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg ville helt klart valgt Mac'en, med mindre du spiller mye da... Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 hihi! spilling er det lite av.... men syns kanskje at 13 tommers er litt liten, eller?? og så blir det i alle fall 1000 kroner dyrere enn planlagt (må ha den med DVD-brenner, altså den midterste) og programvare (vil ha windows, da jeg skal bruke den en del i skole-sammenheng). det gjør meg litt usikker, egentlig... men vil overgangen til en mac være stor?? (og tusen takk til alle dere data-kyndige mennesker ) Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 hihi! spilling er det lite av.... men syns kanskje at 13 tommers er litt liten, eller?? og så blir det i alle fall 1000 kroner dyrere enn planlagt (må ha den med DVD-brenner, altså den midterste) og programvare (vil ha windows, da jeg skal bruke den en del i skole-sammenheng). det gjør meg litt usikker, egentlig...men vil overgangen til en mac være stor?? (og tusen takk til alle dere data-kyndige mennesker ) 6156858[/snapback] Hvis du skal kjøre windows uansett, så ville jeg vurdert å ikke gå for macbook, så slipper du prakket med å få WinXP til å kjøre på den. Acer har også en god del modeller med 14" skjerm uten spill-skjermkort du kan se på. Men Dell 6400 har suveren batterilevetid. IBM/Lenovo ThinkPad er også solide maskiner med bra batteri. Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 ja, er det jeg tenker også. eller kjøpe en mac etter hvert ibm har jeg skjønt er dyre greier. av en eller annen grunn så vil jeg ikke bestille av dell, syns det er mye som virker litt så som så... er sikkert helt ok, men... men killeng, tenkte du på noen spesielle fra acer? er så greit å få en spesifikk anbefaling. hva syns f. eks du om 4202?? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 ja, er det jeg tenker også. eller kjøpe en mac etter hvert ibm har jeg skjønt er dyre greier. av en eller annen grunn så vil jeg ikke bestille av dell, syns det er mye som virker litt så som så... er sikkert helt ok, men... men killeng, tenkte du på noen spesielle fra acer? er så greit å få en spesifikk anbefaling. hva syns f. eks du om 4202?? 6157016[/snapback] Den har ikke widescreen, men en 15" vanlig type skjerm. En dell 6400 gir mye mer for pengene.. Men du må tenke litt på: - Skjermtype og størrelse. 14" eller større, widescreen eller vanlig? - Vekt vs batterikapasitet? - Mulighet for å spille 3D-spill av nyere dato? - Støynivå? Generelt sett vil jeg si at det er ikke vits i å gå for noe dårligere enn en Core Duo T2400, 1gb ram og 60gb harddisk. Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 vil ha widescreen da jeg er blitt overbevist om at dette skal være mer oversiktlig og bedre for øynene. vil ha en med god batterikapasitet, men som likevel er "ordentlig bærbar" og et støy-nivå som er under middels. er det for mye å be om i dagens store utvalg?? og angående 4202, det står jo at skjermen skal være Wxga, betyr ikke det at det skal være wide-screen? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) vil ha widescreen da jeg er blitt overbevist om at dette skal være mer oversiktlig og bedre for øynene. vil ha en med god batterikapasitet, men som likevel er "ordentlig bærbar" og et støy-nivå som er under middels. er det for mye å be om i dagens store utvalg??og angående 4202, det står jo at skjermen skal være Wxga, betyr ikke det at det skal være wide-screen? 6157308[/snapback] Ah, det er to typer av 4202, både med og uten widescreen. Jeg synes 4202 kanskje virker litt overpriset, ihvertfall i forhold til dell 6400, men har ikke noe kjennskap til den utover det. Edit: Ser prisene varierer litt. Den koster 9995,- på Netshop.no med 1gig ram. Det var jo ikke så aller verst, da. Endret 22. mai 2006 av klilleng Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 nei, var den versjonen jeg tenkte på andre synspunkter på samme eller andre maskiner?? Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Jeg siklet lenge på 6400, men har bestilt macbook i dag. Det som gjorde mitt valg var utseende, 0.7 kg lavere vekt, OS X, og isight, frontrow og alt det andre snackset. Og når det gjelder windows så har jeg forstått at en laster ned noe som heter bootcamp og så ordner den til en partisjon til windows og så er det bare å smekke windows cden i. Fascinerende OS switching da: OBS! Dette er ikke bootcamp, men et annet program. Ikke mange pcene som følger den. Maskinen på bildet er sort macbook. EDIT: Siklar er ikke et ord. Endret 24. mai 2006 av cybervision_ Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 men det er vel kanskje ingen vits i å kjøpe en mac når jeg er ute etter en PC? kunne godt tenkt meg en mac, men tror det må bli senere en gang, når jeg har tid til å sette meg inn i maccen, så jeg kan bruke den for det den er verdt har egentlig bestemt med for en asus jeg. innebygd bluetooth, webcam og firewire taler for det... noen modeller som anbefales? og er de jeg har sett på ok? Lenke til kommentar
espenhogbakk Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Sette seg inn i? Tingen er at Mac OS er så selforklarende og intuitivt at det ikke tar noe tid i hele tatt... Det er faktisk så enkelt Du kommer aldri til å angre Høres ut som en fra johovas vitner nå, men jeg føler det faktisk sånn. Switchet selv for 8 måneder siden. Jeg anbefaler igjen en Macbook, men gjør så klart som du vil, jeg skal ikke mase mer nå, men måtte bare prøve en siste gang. Lykke til med valget, håper det blir en Mac. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Var litt morro den der. nVidia Geforce Go 7600 512MB grafikkort <- står uthevet. Så kommer testresultatene; 3D Mark 2005: 3558 3D Mark 2006: 2200 Hmm? Noe og utheve? Sitter nå med et 2år gammelt 6800GT i en stasjoner PC. Og drar over 6000 3DMark05 med en liten OC. Med ___BARE____ 256mb Minne :o 6152038[/snapback] Hvordan våger du å sammenligne et 6800 GT for stasjonære med et 7600 for bærbare? Jeg solgte nettopp mitt 6800 Ultra nå som jeg skal kjøpe i6400 med X1400-kort i. Det handler om prioriteringer. Et skjermkort for bærbare som yter halvparten av et skjermkort for stasjonære må du regne med koster 3 til 4 ganger mer. Med engang du skal ha et X1600 eller 7600 i en bærbar hopper prisen fra 11000 til 19000. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Tja, x1600 fåes vel for rundt 12 lakser Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 men har nå egentlig bestemt meg for en PC. må uansett ha windows, og da kan jeg like gjerne kjøpe en PC. kan noen fortelle meg hva som anbefales der ute? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 men har nå egentlig bestemt meg for en PC. må uansett ha windows, og da kan jeg like gjerne kjøpe en PC.kan noen fortelle meg hva som anbefales der ute? 6175200[/snapback] Hva med en Dell 640m med Core Duo T2400 og det største batteriet for 9000,- kr? Det synes jeg virker som et godt kjøp. 14" skjermen har også litt høyere oppløsning enn de fleste andre, og disken er ikke av den treigeste typen. Kun 512mb (2x256) ram, men hvis man ringer inn bestillingen kan man sikkert få en 1x512mb og evt oppgradere selv senere. Eller 2x512 for en billigere penge enn på webshop'en.. (overpriset minne der). Lenke til kommentar
adis Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Du MÅ ikkje ha Windows! Vist du skal bruke den til skulebruk som Office, surfing, skriving, chatting osv og har mindre peiling på pc så bør du styre unna Windows. For ein del år siden fekk søsteren min gamle laptopen min og ringte meg annehver dag med problem om det ene og det andre (programvare- problem). For to år siden kjøpte eg ein Ibook med OSX til ho og har siden ikkje hørt fra ho. Vist du har muligheten så bør du ta ein tur innom epplehuset og testa ein Macbook og eg skal love deg det at du reiser derifra med ein under armen. Edit: Men vist du absolutt må ha windows så ville eg gå for ein Asus siden du får meir for pengene i forhold til Acer (IMO) Endret 25. mai 2006 av adis Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 har hørt det jeg også. men for å kunne laste ned oppgaver osv så må jeg ha windows, visstnok selv har jeg aldri hatt problemer med windows, og kjøper en pc nå, og heller en mac senere. så vil gjerne ha tips på PC'er, ikke maccer! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Du MÅ ikkje ha Windwos!Vist du skal bruke den til skulebruk som Office, surfing, skriving, chatting osv og har mindre piling på pc så bør du styre unna Windows. 6176100[/snapback] Så lenge man utviser et minimum av fornuft, er ikke Windows noe problem. Med oppdatert anti-virus og anti-spyware så har man det greit. Lenke til kommentar
adis Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Ein skule som tvinger elever t å bruke windows, hvilken skule er dette om eg våger å spørre? Mn uansett så ville eg gått for denne. (Du finner sikkert bedre pris andre plassa) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå