thunderstorm77 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Noen som kan hjelpe meg å få tak i denne artikkelen fra Lyd&Bilde nr. 5 2005: http://www.lydogbilde.no/index.php?id=310550 Takk for hjelpen. Det er en test av EOS 20D. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hva er det du egentlig spør etter? Om noen kan gi deg sitt bruker navn og passord som de har betalt for å få. Eller om noen kan hacke systemet og stjele en kopi? Eller noen som har bladet som gidder å scanne inn artikkelen og poste den her? De to første hører ikke hjemme på dette forumet og det tredje innebærer mye jobb. Så....hva er det? AKIRA Lenke til kommentar
thunderstorm77 Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Hva er det du egentlig spør etter? Om noen kan gi deg sitt bruker navn og passord som de har betalt for å få. Eller om noen kan hacke systemet og stjele en kopi? Eller noen som har bladet som gidder å scanne inn artikkelen og poste den her? De to første hører ikke hjemme på dette forumet og det tredje innebærer mye jobb. Så....hva er det? AKIRA 6139242[/snapback] Jo jeg hadde håpet noen kunne hacke seg inn på siden til Lyd & Bilde... Nei selvfølgelig ikke. Hadde bare håpet at noen kunne f.ex. scanne artikkelen. Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Jeg ser ikke helt hvorfor Lyd & Bilde skulle være målestaven, spesielt siden de ikke konsentrerer seg om fotografi. Det finnes gode respektable kilder på nettet også, som dpreview sin test. Og det er egentlig lite å lure på siden 20D er et rasende godt hus. Det har kommet nyere modeller som er (marginalt) bedre ergonomisk og funksjonalitetsmessig (D200 og 30D), men de forskjellene må du lese nyere tester for å ta stilling til. dpreview - D200 dpreview - 30D Endret 20. mai 2006 av CWalken Lenke til kommentar
thunderstorm77 Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg ser ikke helt hvorfor Lyd & Bilde skulle være målestaven, spesielt siden de ikke konsentrerer seg om fotografi. Det finnes gode respektable kilder på nettet også, som dpreview sin test. Og det er egentlig lite å lure på siden 20D er et rasende godt hus. Det har kommet nyere modeller som er (marginalt) bedre ergonomisk og funksjonalitetsmessig (D200 og 30D), men de forskjellene må du lese nyere tester for å ta stilling til. dpreview - D200 dpreview - 30D 6139369[/snapback] OK, takk for det. Jeg har omtrent alle L&B siden midten av 2004 (men ikke den med 20D :-( ), inkl. årskavalkade-utgaven som skryter 20D opp i skyene. Hadde vært artig å se hele artikkelen. Jeg hadde egentlig tenkt å gå for 350D, men innså kjapt at jeg da i tillegg måtte ha batterigrep pga. store hender. DA kan jeg like hjerne kjøpe 20D og oppgradere optikk etterhvert. Har sett på 30D, ser rimelig solid ut, og nå som den begynner å bli billigere må jeg vurdere 30D vs. 20D også. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg sitter her med det nevnte blad og finner ingen test av 20D, men derimot en test av KM DiMage A200. Er du sikker på at det var det nummeret? (nr 5 2005) Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Er nok nr.3 - 2005, iallefall ifølge linken på den siden han viser til. www.lydogbilde.no/getfile.php/261251.919.rfccfyccus/Mars%202005_s_132-135_Canon_EOS_20D.pdf Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Ikke hør for mye på Lyd&Bilde. De trodde at antall megapixler som sto på et videokamera var en indikasjon på hvor høy oppløsning selve videobildet fikk, og valgte faktisk vinner ut fra det (sjekket de egentlig den egentlige bildekvaltieten, tro?) :!: Driver man med lyd og bilde, så burde man vite at oppløsningen som står på et videokamera kun gjelder stillbilder, og at videoppløsning er 0,41 megapixler UANSETT hvordan man vrir og vender på det. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Rett og slett utrolig at noen bryr seg om hva Lyd og Bilde skriver Lenke til kommentar
modin Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Rett og slett utrolig at noen bryr seg om hva Lyd og Bilde skriver 6147534[/snapback] Ja forrige fototesten jeg så i Lyd og Bilde var helt latterlig. Påstar at det er en fordel med større oppløsning fordi man da kan forstørre mer, selv om testen viser at kamera med lavere oppløsning ga høyere detalje nivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå