makkverk Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Hvordan forandrer man file associations i Windows XP til ett program som tar parametre? I tidligere versjoner av windows var det mulig å anngi kommandoen som skulle kjøre programmet med en kommand-linje, men i WinXP er alt bare "pek-og-klikk". Spesifikt, når jeg dobbelklikker en file som heter "noe.nfo" vil jeg kjøre kommandolinjen "c:program filesultraedituedit32 /i=c:windowsuedit32.nfo.ini noe.nfo" Lenke til kommentar
Reino Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Lag snarvei til programmet og skriv inn kommandoen der Lenke til kommentar
makkverk Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Lag snarvei til programmet og skriv inn kommandoen der Yepp. Men problemet er at "noe.nfo" kan være hva som helst som ender på .nfo . Er det mulig å assosiere en hvilken som helst .nfo-fil med en shortcut og så få dette til å virke? I så fall hvordan? Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Gå til kontrollpanel > mappealternativer > filtyper Der kan du velge hvilket program som skal åpne de forskjellige registrerte filtypene Lenke til kommentar
makkverk Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Gå til kontrollpanel > mappealternativer > filtyperDer kan du velge hvilket program som skal åpne de forskjellige registrerte filtypene Ja. Du kan velge programmet, men jeg trenger også å spesifisere parametre/opsjoner/argumenter til programmet. Hvordan gjør jeg det når XP ikke tillater meg å skrive inn noe? Lenke til kommentar
makkverk Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 OK. Jeg har nå etter mye søking på nettet laget en .bat fil: "c:program filesultraedituedit32.exe" /i=c:windowsuedit32.nfo.ini %1 som jeg gjør det jeg interessert i. Denne assosieres med .nfo, som beskrevet i de andre postingene. Problemet nå er at jeg får en kjip DOS box opp sammen med UltraEdit hver eneste gang dobbeltklikker på en .nfo-fil. Noen som vet en måte å unngå DOS-box'en på? Fekst med shorcuts? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Passer under programvare. Flyttes, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå