Gå til innhold

EPoX med sperre for overklokking?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har AMD 3500+ (2200ghz)ClawHammer, og 1GB RAM og et EPoX hovedkort.

Jeg er ikke så god innen overklokking, ,men har veldig lyst til å se hvor høyt jeg kommer med den nye vifta mi. Jeg bruker ClockGen til å klokke med fordi når jeg går inn i bios for å klokke der, så skjer det ingenting. Jeg finner fram til OC menyen, og kan endre på alt der inne, men når jeg lagrer og starter på nytt, og sjekker i Everest eller CPU-Z så står det at den kun er klokket med 10mhz...

Problemet mitt er altså: jeg får klokket helt fint med ClockGen, men når jeg klokker så kan jeg ikke bare klokke CPU, den klokker også RAM, og det er der jeg tror problemet ligger. Fordi RAM`en klarer ikke å klokke så mye som FBS, og de klokkes helt likt.

Så er det noen som har noen programmer som kun klokker CPU, eller noen som vet hvorfor jeg ikke får klokket fra BIOS? All hjelp er velkommen!!

Endret av Jeffa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I bios skal du hvertfall kunne sett ram hastighet, enten ved at du skrive rinn Mhz, eller at du kan sette en divider (noe som ser slik ut : 6:5 5:4 osv)

da vil du f.eks få en ram hastighet dersom fsb er 333mhz og divider er 6:6 får du ram på 333 mhz.

Er den 6:5 vil du få 333mhz delt på 6 gange 5 = 280 mhz pluss minus.

Lenke til kommentar

ja, men BIOS merker heller ikke at jeg har klokket i det heletatt.. :S

Det er som BIOS ikke merker at den er stilt opp via ClockGen, så om jeg da skrur ned/opp RAM hastighet i BIOS, så vil jeg jo når jeg klokker opp skru opp RAM like mye som FBS...

Om du skjønner da..:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...