Argor606 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 skal ha meg ny harddisk på 250GB og lurte på vilken jeg skal velge. Vil ha høest mulig ytelse til mist mulig pris. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Exici Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 skal ha meg ny harddisk på 250GB og lurte på vilken jeg skal velge. Vil ha høest mulig ytelse til mist mulig pris. Noen som har noen forslag? 6138764[/snapback] Jeg ville kjøpt meg en Samsung! Om du vil ha ekstra ytelse bør du kjøpe en OS på 74GB og lagre spill og programmer i! Lenke til kommentar
Argor606 Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 skal ha en vanlig 250GB harddisk med høy ytelse. Vilken harddisk er best Western Digital? samsung spinpoint? eller kansje Seagate baracuda? har ikke mye peiling på harddisker selv så lurte på om noen kunne hjelpe meg litt Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Jeg hadde valgt Denne harddisken Utrolig rask og den er utrolig billig S-ATA: Denne IDE: Denne ZayCon Endret 20. mai 2006 av ZayCon Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Høyest ytelse til minst pris blir WD Caviar. Skal du ha IDE eller Sata? JEg antar egentlig at du skal ha Sata, siden det er det nyeste, og mest kurante hva gjelder ytelse og funksjonalitet. Harddisker 250gb sata Jeg ville nok tatt Seagate sine, pga støy, men du merker nok ikke så mye forskjell uansett hva du velger. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 skal ha meg ny harddisk på 250GB og lurte på vilken jeg skal velge. Vil ha høest mulig ytelse til mist mulig pris. Noen som har noen forslag? 6138764[/snapback] Jeg ville kjøpt meg en Samsung! Om du vil ha ekstra ytelse bør du kjøpe en OS på 74GB og lagre spill og programmer i! 6138811[/snapback] Ville helt klart valgt 250GB'en fra Samsung. Rask, stille og kjølig. Hold deg unna WD og Maxtor, det er mye trøbbel med de. Og IKKE finn på og kjøpe en Raptor disk hvis det skulle friste. Det gir så liten forskjell at det sjelden er merkbart og de støyer mye. Gå for 250GB'en til Samsung, sikkert valg! Lenke til kommentar
Argor606 Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Takker for alle svar. Jeg tror jeg går for samsung disken. Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 dSmurf det er et utrolig bra valg ZayCon Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 skal ha meg ny harddisk på 250GB og lurte på vilken jeg skal velge. Vil ha høest mulig ytelse til mist mulig pris. Noen som har noen forslag?6138764[/snapback] Høyest mulig ytelse til minst mulig pris? Da vil jeg bare opplyse om at ytelseforskjellen på de forskjellige 250GB-diskene er så liten at det i praksis neppe vil merkes noen forskjell. (målbart i benchmark ja, men ikke merkbart i praksis) Jeg vil dermed foreslå å se litt bort i fra ytelse og heller fokusere på pris og støy. For på begge disse faktorene vil det være merkbare forskjeller. Hvis du vil ha merkbart høyere ytelse så vil jeg anbefale å både kjøpe en lagringsdisk på f.eks 250 og en OS-disk f.eks den nye versjonen av Raptor 74GB med 16MiB cache og samme ytelse som 150GB-utgaven. NB. Den koster et par hundrelapper mer enn den gamle versjonen med 8MiB cache og lavere ytelse. Raptoren vil gi deg merkbart høyere ytelse til OS, programmer osv, mens lagringsdisken vil gi deg lagringskapasiteten du trenger i mindre ytelse-intensive ting. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Takk for et fint innlegg Medion, det viser at du har stor innsikt i hvilke harddisker som er bra, og hvilke det er mye trøbbel med. Forslag: Du kommer på besøk til meg, og forteller meg at mine Western Digital- og Maxtor-disker er det mye trøbbel med, og så kan du fortelle meg at jeg ikke merker forskjell på min Raptor 74GB kontra en standard 7200rpm-disk som OS-disk. Kanskje du kunne ta med noen diagrammer som viser hvor mye mer trøbbel det er med f.eks Maxtor kontra Seagate eller Samsung. Og ikke minst i forhold til hvor mye det blir solgt av de. Jeg byr på kaffe. Hilsen 2xSeagate, Maxtor, 2xWestern Digital, 2xSamsung-bruker. Edit: Når det er sagt, kommer min neste disk til å bli fra Samsung. Endret 20. mai 2006 av Playmofetish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå