RamGuy Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Jeg bruker programmet dB PowerAMP når jeg skal konvertere musikken til enten fra MP3 til Wave eller fra Wave til MP3 eller bare får å øke Bit raten på MP3 eller senke den... Men jeg skjønner egentlig ingen ting av sånn teknisk informasjon når det gjelder lydfiler... Så først lurer jeg på om det finnes noen bedre konverterings programmer enn dB PowerAMP som jeg burde bruke i steden for... Spiller ingen rolle om programmet koster penger, vil bare ha det beste... Men så til det jeg virkelig lurer på... Jeg har altid hørt og lært at jo høyere Bit rate det er på en MP3 fil jo bedre, så det vil si at 320kb/s er bedre en 190kb/s... Hvorfor det egentlig, hva blir forskjellen... Også tenkte jeg over at hvis jeg gjør om en MP3 fil jeg allerede har fra 128kb/s til 320kb/s blir den da noe bedre?? På hvilken måte?? Også sier jo alle at Wave altid er bedre enn MP3, pågrunn av at kvalitet er mye bedre... Er det sant?? Hva slags filtype har egentlig best kvalitet?? En ting med Wave er jo at den er så svær, nå er jo ikke det noe problem for meg da. Men blir en musikkfil faktisk bedre hvis jeg konventerer den fra MP3 fil til en Wave fil?? På hvilken måte?? Også har vi en siste ting da, og det er jo Frekvensen jeg kan velge på musikkfila, jeg kan velge alt fra same as source og alt fra 8000 til 192000Hz... Hvilken betyding har dette?? Hva er egentlig frekvensen på fila?? Og hva brude jeg velge?? Er det noen store forskjeller?? Endret 20. mai 2006 av RamGuy Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Denne eminente tråden gir svar på noe av det du lurer på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå