kabbefett Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Bare 1 uke etter at jeg kjøpte dette glimrende kameraet ble lcd'en ødelagt av en albue på avveie. Har dette skjedd med noen av dere? Hva burde jeg gjøre? Sende det til verksted? Fikse selv (er det realistisk?) ? De autoriserte verkstedene tar fra 1500-1800 for reparering, som jo er ganske mye penger. Finnes noe alternativ mhp reparering? Noen som kanskje ikke er autoriserte, men som sikkert vil greie jobben allikevel? Alle tips mottas med takk. mvh Fredrik Lenke til kommentar
jarleandre Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Har samme problem med knust LCD på PowerShot S45. Prisoverslag fra de to eneste autoriserte Canon-verkstedene (kamera.no og serviceproffen.no) er fra 1200-1800, og det er uaktuelt. Jeg spurte om å få kjøpe kun lcd, og ble henvist til deres leverandør som er mkelectronics.com . Her var det full forvirring om de hadde lov til å selge til sluttbruker, da de hadde fått nye direktiver fra Canon Int. Etter en uke kom bekreftelsen på at de ikke kunne selge til andre enn autoriserte verksteder (i motsetning til i 2004). Så nå sitter jeg her.... mens 'mafiaen' høster sine konkurransehindre... LCD'en var grei å få ut. Men det er mange små skruer! Og det er definitivet en fordel å ha et deleskjema som viser kameraet. En del skjema kan finnes på: http://home19.inet.tele.dk/ne/manualer.htm På S45 er LCD og baklysenheten delbar og har hver sitt delenummer. Det står Sony på begge. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt lcd-display til S45? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Prøv å lete her. Evt. her. Begge har et svært omfattende sortiment av elektronikkdeler. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Jeg spurte om å få kjøpe kun lcd, og ble henvist til deres leverandør som er mkelectronics.com . Her var det full forvirring om de hadde lov til å selge til sluttbruker, da de hadde fått nye direktiver fra Canon Int.(...) Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt lcd-display til S45? Gå til en Canon forhandler og be de kjøpe delen du trenger fra MKElectronics. Jeg har gjort det for flere kunder der jeg jobber. De er blant annet de eneste som fører for eksempel lens cap til Powershot G-serien (Canon har ikke denne selv), og da sier det seg selv at sluttforhandlere må ha lov til å kjøpe fra de for kunder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå