house Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 nei huff. hold dekk til optiske mus. har selv Razer musa... 1. den reagerer faen så dårlig 2. du må bruke den på "spesielle" underlag 3. du må vaske rullene hvert faens sekund... se på det som en slags anbefaling.. kjøp optisk, ha på masse sens... da kan du fragge faen på flatmark .. Housey Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Quote: On 2001-12-14 15:28, house skrev:nei huff. hold dekk til optiske mus. har selv Razer musa...1. den reagerer faen så dårlig2. du må bruke den på "spesielle" underlag3. du må vaske rullene hvert faens sekund...se på det som en slags anbefaling.. kjøp optisk, ha på masse sens... da kan du fragge faen på flatmark ..Housey Regner med du spiller Quake eller UT!?!? og ikke CS, for å bruke høy sens. i Cs er helt ubrukelig. Det er helt mongo å sikte på en som sitter langt unna, umulig med andre ord!!! Å justere inn sens i Cs tar tid. Den må være slik at du både kan sikte og snu deg tilstrekkelig kjapt...men har du først funnet optimal sens, så funker det flott! Lenke til kommentar
joh-so Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 There's only one mice god enough for me.... The one - Razer BoomSlang 2000!!! Folk kan bare klage på gamel ball-mus, men nye rød-lys-mus er ikke noe bedre.... Snakka med en kar. Det eneste han hadde å si, var at intelli exploreren hans rula i kabal! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Quote: Å justere inn sens i Cs tar tid. Den må være slik at du både kan sikte og snu deg tilstrekkelig kjapt...men har du først funnet optimal sens, så funker det flott! +mouse4 "sensitivity 6" +mouse5 "sensitivity 17" klikk, klar for sniping / aug over avstander. klikk, klar for cqb. når det snakkes om headset i cs.. du får bare 2d-lyd. uansett hvordan man vrir og vender på det, 2d er alt som kommer inn i ørene dine. kjøp heller et par kjipe høyttalere på clas ohlson (eller kjøp en forsterker og et par høyttalere hvis du har penger) og koble dem til 'rear' på lydkortet. Lenke til kommentar
clokkevi Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Quote: ..når det snakkes om headset i cs.. du får bare 2d-lyd. uansett hvordan man vrir og vender på det, 2d er alt som kommer inn i ørene dine. Hmm... ..med 1 høytaler får du *0D* (0D = et punkt) ..med 2 høyttalere (eller headset) får du *1D* (1D = en rett linje) - du hører hvor på "høyre-venstre-linjen" lyden kommer fra.. ..med 4 høyttalere får du *2D* (2D = en flate) - du hører hvor lyden kommer fra på "høyre-venstre-linjen" - *OG* på "forover-bakover-linjen" ..med 8 høyttalere får du *3D* (3D = en boks) - du hører hvor lyden kommer fra på "høyre-venstre-linjen" - *OG* på "forover-bakover-linjen" - *OG* på "opp-ned-linjen" ( 4D, 5D, 6D og 8D er bare relevant når man beskriver materialers reflekterende egenskaper - hvertfall når det gjelder lys, jeg regner med det er slik for lyd også) ..men 8.1-kompatible lydkort - vel, for 29.995,-(nedsatt fra 43.995,-) får du nå tyske CreamWare's SCOPE /SP system - med "Mixer Package II" til 3000,- ekstra har du hvertfall muligheten til å mikse til 8.1-surround Så når det snakkes om "3D-lyd" som kan bli produsert av 500,- kroners lydkort, f.eks. Sensaura's 3D Positional Audio (3DPA) teknologi så er dette ikke "ekte 3D", men mer en slags "simulert 3D", basert på studier av menneskers hørsel - jeg har ikke selv hørt om dette funker eller ikke - men jeg vil tro at dette bare er et forbigående mellom-stadie, før 8.1, 10.2 eller en teknologi som bruker *enda* flere høyttalere vil være det som er standard oppsett på PC-lydkortene. clokkevi. P.S. Jeg har selv en Razer 2000 - veldig fornøyd med den - bruker den spesielle, tynne musematta fra 3M m/Razer-logoen på, og etter å ha hatt den i snart 3 år, har jeg ennå ikke følt behov for å rense rullene..! Jeg skal jammen se etter nå om hvordan det ser ut - jeg husker forresten i reklamen fra Razer at det ble sagt at de brukte en slags teknologi som gjorde at det skulle være veldig vanskelig for dritt å få festet seg inne i musa - akurat hva denne teknologien gikk ut på husker jeg dessverre ikke - men det kan virke som om den var effktiv, da..! [ Denne Melding var redigert av: clokkevi på 2002-10-16 00:58 ] Lenke til kommentar
Cid Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Bruker selv en Razer 1000dpi (De hadde ikke 2000 på lager når jeg bestilte :sad: Musa er konge. Punktum. Til alle frag_helter_over_alle_frag_helter der ute vil jeg komme med et råd, for all del ikke bruk en musmatte av tekstil, da vil du få rusk i musa. Og så er det på tide å lese litt Morgan Kane her... Finnes ikke èn semiproff cowboy i hele verden som går inn i en duell uten å ha rengjort seksløperen først! Gå på statoil og kjøp kondensfjerner og Q-Tip og fryd deg mens du klargjør alle andres nederlag. Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 kjøp dere Ratpad fra Ratpadz og selv min logitech pilot m/scroll gjør jobben Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Og hvor får man tak i en sånn harry, veldig macho-wannabe mus om "BOOMSLANG" da? Har lyst til å se på den "liksom" bra musa! Dr.X Lenke til kommentar
KaldBlod Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 "testet" en Boomslang på IQ-data. Den var stor og god å holde i. MEN Hvis man må bruke noe IceMat ellerno, må man jo lydisolere rommet sitt hvis ikke naboen skal klage! Det bråker jo som fa** når du drar den over musematta! Lenke til kommentar
clokkevi Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-16 00:05, skrev Dr.X:Og hvor får man tak i en sånn harry, veldig macho-wannabe mus om "BOOMSLANG" da? Har lyst til å se på den "liksom" bra musa!Dr.X Tja - RazerZone skriver: "Only 900 Razer Boomslang 2000 models left at the factory in Taiwan. If you are a distributor, reseller or a group (Clans welcome) you can place your order for Razer Boomslang 2000 model at our [email protected] FACTORY DIRECT link. Product costs will vary based on the quantity required. You will be contacted with pricing, shipping and terms. Minimum order quantity for Factory Direct shipment is 12 units. All orders must be requested in case pack increments of 12 units." Så det kan være at du ikke kan få tak i en nå lenger, jeg vet ikke når den artikkelen ble skrevet.. Men at Razer Boomslang 2000 virkelig var en bra mus, er vel de fleste ganske enige om. Jeg har egentlig aldri skjønt hvorfor de sluttet å lage dem, når de var så populære... Kanskje de rett & slett var for bra lagd..(!) ..også med tanke på holdbarhet / slitestyrke, altså! Eller kanskje det er for å få solgt unna restene - før man [håper] kan introdusere Razer Boomslang 3000 / 4000 - med USB 2.0 forbindelse til PC'en! [/håper] Ang. muse-mattene - se her hvordan de ser ut.. clokkevi. [ Denne Melding var redigert av: clokkevi på 2002-10-16 01:33 ] Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Quote: Hvis man må bruke noe IceMat ellerno, må man jo lydisolere rommet sitt hvis ikke naboen skal klage!Det bråker jo som fa** når du drar den over musematta! Bruker Boomslang 2000 (med mouseskates) på en IceMat. Lydløst, behagelig og en presisjon av en annen verden. I tillegg blir det minimalt med rusk i musa siden IceMat'en ikke 'smitter' av støv slik tøybaserte musematter gjør. At man kan justere følsomheten 'on the fly' mens man spiller er en gedigen fordel (bare holde nede venstre 'underknapp' mens man bruker scrollehjulet). Har hatt den i et års tid og har hatt hundrevis av 'spilletimer' uten problemer men tror jammen jeg skal bestille en til så jeg har en til overs hvis den mot formodning ikke skulle bli produsert mer når restopplaget er brukt opp. Ingen optiske mus jeg har prøvd har engang vært i nærheten, og i tillegg foretrekker jeg den lille 'motstanden' du får med en kulemus. Har en trådløs Logitech optisk til 'vanlig' surfing, men når det skal spilles så parkeres den til fordel for Boomslang'en. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Er ikke mye tvil at halve CS miljøet har samlet seg i denna tråden Anyways.. Har hatt Dual Optical en stund, og jeg HAR ALDRI VENT MEG TIL DEN HERSENS MUSA! *furte* Det er en enten / eller mus. Den passer meg ikke, trodde det ville gå seg til, men det har aldri gjort det. Jeg har en fæl uvane med å vri den kraftig til høyre av en eller annen grunn, uansett hvordan sensorene er innstilt. De nye Logitech musene ser veldig bra ut. Vurderer å kjøpe en av dem da de ligner mer på min gamle favorittmus (MS, optical, den med prostituert lys bak, fabelaktig god mus). (måtte redigere da h*re ble stjerner ) _________________ Be warned, Pentagon now has a serious issue on their hands: Escape of the Psycho Kitten! [ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-10-16 04:34 ] Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-16 01:15, skrev clokkevi:Men at Razer Boomslang 2000 virkelig var en bra mus, er vel de fleste ganske enige om. ikke jeg. har kjøpt og testet en del gamle ballmuser, intellimouse explorer v1, boomslang 2000, dual optical, samt intellimouse explorer v3. bs2000 er, i mine øyne, boss. den er utformet med utseende i tankene, ikke komfort. bruker du musen kontinuerlig 5-8 timer daglig, blir det direkte vondt å bruke en mus som ikke passer til hånden din. sensorene er utrolig fisefine på det, og det skal ikke mer enn et lite rusk til før du hakker rundt i en eller annen spill-verden mens folk skyter deg i fillebiter (alternativt at musen slutter å reagere i en retning.. at du bare kan sikte oppover, men til siden har låst seg). mouse5 (knappen) er plassert ved lillefingeren.. og hvor mye kontroll har man egentlig over den? men når den funket, joda.. det var fin teknologi inni den, men veldig dårlig utnyttet. hadde noen tatt innmaten og stappet det inn i en intellimouse explorer v3 (som er kongen på haugen når det kommer til komfort), så hadde jeg glatt kjøpt den. Quote: Jeg har egentlig aldri skjønt hvorfor de sluttet å lage dem, når de var så populære...Kanskje de rett & slett var for bra lagd..(!) ..også med tanke på holdbarhet / slitestyrke, altså! hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd du var sarkastisk nå. de var ikke bra lagd. det er folk her på forumet som har kjøpt 3 boomslang'er, bare for å bruke dem som deler for å få én til å funke. Quote: Er ikke mye tvil at halve CS miljøet har samlet seg i denna tråden mnei.. mer bevis for at dual optical er for fjortiser med små labber. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Psilocube sier som vanlig fornuftige ting her. Intellimouse v3 er fantastisk på comfort, noe som ikke kan sies om bs. Logitech er også fin på comfort men Dual Optical er rett og slett alt for lita! Spekulerer i å bytte til MX700 etter hvert. Liker tanken på ei diger tung mus. Burde gjøre underverker i CS. Quote: +mouse4 "sensitivity 6" +mouse5 "sensitivity 17" klikk, klar for sniping / aug over avstander. klikk, klar for cqb. Det er ikke uten grunn at HeatoN bruker 1.2 i sensitivity. Han bruker i tillegg bare AK og Colt (Og AWM når han skal ha det gøy :smile:). [ Denne Melding var redigert av: aschj på 2002-10-16 10:09 ] Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Hva med de nye mx musene til logitech? de skal vist være kjempe nice. Jeg bruker selv en dual optical med mouseskatez på func surface :smile: funker som bare det. Jeg hadde en boomslang 2000 før og var kjempefornøyd med den også, men så gikk den i stykker... Hvis jeg fikk velge ville jeg si logitech dual optical eller de nye mx musene. Boomslang er ei god mus, men med de bakdelene ballen fører med seg og det faktum at den er både dyr og vanskelig å venne seg til er Logitech rett og slett et bedre kjøp :smile: -Dip Lenke til kommentar
r0nin Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 mx300 er en knallgod mus, men logitech driverne er som vanlig bambus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå