Gå til innhold

Hvordan demonterer jeg LCD i Fujitsu Lifebook

Anbefalte innlegg

Jeg skal fjerne LCD skjermen på min Fujitsu siemens Lifebook C4345.

Er det noen som vet hvor jeg begynner. Kan ikke se at noen skruer holder plasten sammen rundt panelet. Er det kun små plasthaker?

eller må demonteringen begynne fra undersiden av selve Pc delen?

Har knust skjermen og skal se etter hvilket merke det er som står i.

Endret av Nautic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

begynn med skruene i rammen rundt skjermen (noen av disse kan sitte under små plastlokk), deretter skal det være bare å forsiktig klipse av dekselet, før det åpenbarer seg en metallstang på hver side av selve skjermen, som fester skjermen til resten av kabinettet.

Lenke til kommentar

Det er nettop det at det ikke er noen plastlokk på rammen rundt skjermen..

Utvendig ramme består av 2 stk plast deksler, en på forside og en på bakside.

Men er usikker på om jeg bare kan "dra" disse fra hverandre uten at noe blir ødelagt.

Lenke til kommentar

prøv forsiktig med ett skrujern i sprekken mellom dem. prøv å vri skrujernet eller bøye det fremover eller bakover. Det er klart at her er det fullt mulig å ødelegge noe, så du må prøve deg frem for hvor mye kraft du tør å bruke.

Lenke til kommentar

Jeg var nok litt rask med å skrive at det ikke var noen plastlokk. Det er 2 stk gummi knotter ved panel lås. Vipp disse to ut og bak der finnes det 2 skruer. Rammen rundt LCD vippes på skrå mot LCD med fingrene. Dcenne rammen kan fjernes uten å demontere noe annet. LCD fjernes ved å løsne 4 stk sideskruer.

Da er panelet løst.

Skriver dette itilfelle det er andre som skulle trenge beskrivning for lignende laptop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...