Herr Brun Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Som de fleste sikkert har lagt merke til, har forumstyret begynt aa legge til avstemninger i denne kategorien. Foerst og fremst: Svaert godt tiltak, som viser at dere bryr dere om hva brukerne mener. Saa til poenget: Dette er et godt tiltak, men det maa forbedres, hovedsakelig paa to punkter: 1: Sette opp faste regler for hva som maa til for at en forandring skal gjoeres. Tenker da paa hvor mange prosent den leder med, hvor mange stemmer som trengs og hvor lang tid avstemningen maa ha vaert oppe. 100 stemmer, en uke og 75% er mitt forslag, men dette er selvfoelgelig helt og holdent opp til Tor Henning Ueland og gjengen aa bestemme. 2: Sett opp en sticky med link i den kategorien det gjelder, eventuelt flere kategorier hvis det er mer generelt. Og faa med store avstemninger i "forum-oppsumeringen" paa hw.no. Paa den maaten vil sannsynligvis antallet stemmer mangedobles. Igjen: Bra dere (forumstyret) viser at forumet er litt demokratisk, men forbedringer trengs. Haaper vi kan faa til en ordning, og at det meste av slike spoersmaal kan faa en stanardisert avstemning med faste regler framover. Herr Brun Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Poenget med dette er jo, på samme måte som i virkelige "folkeavsteminger", at de er veilledende. F.eks. i EU-valg vil politikerne da høre på folket, sier de. Senterpartiet sier de ikke aksepterer det om folk stemmer ja, bare nei. (Forstå det den som kan) Men uansett, slike avstemnnger skal jo bare være rådgivende og litt for å lodde stemningen, såvidt jeg har forstått. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Hvis en poll er opprettet i utgangspunktet, saa vil det si at det er aktuelt. Hvis da 80% av folket som stemmer er for, og 200 personer har stemt, saa ser jeg ingen grunn til at det ikke skal gjoeres. Hvis du skjoenner. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Men viss en poll satt opp av forumstyret skal få nok oppmerksomhet så bør de vel legges ut på forsiden? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg ser poenget ditt, men en avstemning er neppe ment å være annet enn rådgivende. Men kanskje noen "ansvarlige" kan svare. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hva med å bare ta hver avstemning individuelt og bedømme resultatene med god skjønn? Ser ikke helt vitsen med å sette opp bøttevis av stricte regler for dette...? :S Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg ser poenget ditt, men en avstemning er neppe ment å være annet enn rådgivende. Men kanskje noen "ansvarlige" kan svare. 6139443[/snapback] Helt korrekt, en avstemming er kun rådgivene for oss når vi vurderer hva vi skal gjøre. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Er helt enig med Herr Brun på disse punktene og dette har jeg jo allerede nevnt i de to avstemningstrådene som har kommet til nå. Og forslaget om å sette opp en sticky i den kategoriene eller de kategoriene spørsmålet er mest relevant for har jeg enda ikke fått noen respons på. Selv synes jeg overvekten ikke skal behøve å være på mer enn 15 til 20% ergo at "Ja" -valget må vinne med 70% for at Nei -valget skal tape, alle avstemninger hvor det er mindre enn 70% på "Ja" -siden skal bare være veiledende for forumstyret, men jeg synes at hvis et valg får mer enn 70% av stemmene skal moderatorene begynne å ta pollen virkerlig på alvor og gjøre noe med det det gjelder. For det er dette brukerne vil. Selvfølgelig trenger ikke 70% å være den magiske grensen i alle saker, men den skal hvertfall ikke være høyere enn 85% spør du meg. Stemmer: Selv synes jeg ikke 100 stemmer er all verden, vi må nesten opp i 175-225 stemmer for at resultatet skal bli noe vi kan ta seriøst. Men f.eks i tråden om vi skal ha avansert eller enkelt -søk kan det snart være på sin plass med en beslutning siden "brukersiden" har i overkant av 90% stemmer og dette er helt klart et resultat som viser at brukere flest ønsker avansert, og den har en meget god overvekt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Da er den raadgivende, ikke avgjoerende. Regner med at naar det kommer en viss mengde stemmer og overtallet er stort saa blir den avgjoerende uansett. Men skjoenn er viktig. Da resterer bare det viktigste punktet: Link til avstemninger i deres respektive kategorier. Gjerne paa forsiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg