Gå til innhold

1.8p4 til 2.4 med northwood

NicE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forutsatt skikkelig gjennomtrekk i kabinettet går dette supert. Bygde nettopp en slik i chieftec-kab med noen ekstra vifter, og ved 2519mhz og 24 grader romtemp leste jeg av max 48 grader etter 1.5 timer på 100% load...trodde nesten ikke mine egne øyne...

Til sammenligning har jeg satt sammmen en pc med 1.6 @ 2.21 i et kabinett med dårligere kjøling, og her gikk den opp i 59 grader.

Edit: Føyer til at det ikke ble forsøkt å finne grensa i første eksempel, da målet var 2.4 ghz. Dette ble oppnådd med 1.525 volt (har mistanke om at hk gav litt mer spenning enn hva som stod i bios)

[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-10-07 15:30 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-07 00:05, skrev NicE:

går d fnit klokke med 1.8 p4 nw til 2.4 ???

Har selv gjort dette... fint som mos, men du må sikkert prøve deg frem med volt instilligene... Jeg kjører på 1,65, hvis jeg husker rett.... Har ikke behov får så høy volt til vanlig Windows ting, men økte den litt for å bli 100% i krevende spill...

Lenke til kommentar

Etter å ha leste denne tråden klokket jeg opp min 1800 til 2400 (ettellerannet) i går. Resultatet var 100% stabil etter mange timer med UT2003 og tempen var akkuratt det samme den var før jeg klokket opp.

Faktisk var den kaldere en før, men dette har nok noe å gjøre med at CPUen er splitt ny og bare kjørt et par timer. Det skal visst være noe tid før denne kjølepasta greiene får 100% varmeledningskapasitet.

Det er bocked kjøling på CPUen. Tempen lå rundt 50grader etter 4 timer belastning.

Kjelli

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-07 00:09, skrev enry:

Fnit og fnit fru Blom. Om du er heldig får du det til, kanskje til og med med default boxed kjøling, - men antar du må ha bedre kjøling for å kjøre @2,4 stabilt.

svar hvis du har peiling, har du ikke peiling så ikke svar :wink:

1,8NW @ 2,4ghz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...