morra Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Hei, da jeg våknet idag lot ikke maskinen seg starte. Feilmeldingen var et eller annet med at Session Manager Initialization ikke funket. Jeg tror kanskje det var fordi jeg slettet en registernøkkel igår som inneholdt dette navnet. Grunnen til at jeg slettet den var at jeg skulle fjerne et program som het Time Boss (begrenser tidsbruk på PCen og blandet seg derfor med denne "Session Manager"; avinstallasjonsfilen virket ikke så jeg måtte slette manuelt). Jeg har tatt en backup med XPs Systemgjenoppretting (før fjerningen), men det hjelper ikke mye når jeg ikke kommer inn i Windows. Jeg bootet PCen fra UBCD4Win og gjenopprettet registeret til det siste punktet som ble laget den 18. Mai (dagen før jeg slettet reg.nøkkelen). Deretter startet jeg PCen på nytt på vanlig måte, men det som skjedde da var at den restartet etter å ha vist XP-loadingen. Noen ideer til hva jeg kan gjøre? Endret 20. mai 2006 av morra Lenke til kommentar
morra Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Fortsatt ingen? Jeg har nå gjenopprettet fra fem forskjellige gjenopprettingspunkter, med samme resultat som over. Noen som vet hvordan man kan gjenopprette med XPs systemgjenoppretting, uten å være inni Windows? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Du kan starte (boote) fra XP-CD'en og kjøre en såkalt reperasjon-installasjon (repair install). Dette velger du etter at setup har funnet installerte operativsystemer, ved å trykke R. Lenke til kommentar
morra Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg har ikke XP-cden Windows var forhåndsinstallert... Er det mulig å skaffe noen CD (lovlig) som kan gjøre dette? Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg har ikke XP-cden Windows var forhåndsinstallert... Er det mulig å skaffe noen CD (lovlig) som kan gjøre dette? 6145398[/snapback] CD-en kan du sikkert låne fra noen andre, evt laste ned hvis du finner en OEM-CD og ikke en corp. Retten til å bruke Windows ligger i lisenskoden, og ikke det fysiske mediet. Husk bare at du må ha en OEM-CD. Normalt får du også med en recovery-CD fra produsenten. Ofte er dette bare XP-CD-en med et annet utseende, men vær litt forsiktig med denne da det kan hende den bare kjører automatisk recovery (aka sletter alle data og legger inn windows med programmer fra scratch). Lenke til kommentar
morra Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Det bør vel kanskje være samme språk på CDen og PCen? Eller er ikke dette viktig? Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Det bør vel kanskje være samme språk på CDen og PCen? Eller er ikke dette viktig? 6145430[/snapback] Jo, selvfølgelig Lenke til kommentar
morra Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Hvordan er muligheten for aa gjoere dette med Windows XP Pro CD (paa norsk)? Edit: CDen var visst bare SP2 til Windows Endret 23. mai 2006 av morra Lenke til kommentar
morra Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Vil det virke med noen slike bootdisketter? http://www.microsoft.com/downloads/details...3D-81C2137FF464 Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 For å gjøre en reparasjonsinstallering må du ha en CD med samme type Windows som du alt ahr installert. Deretter må du gjøre som HappyRay sa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå