texastex Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Bil stereo kan jeg ikke veldig godt til info for den som er snill og hjelper meg.... Jeg har en planet audio vx 6005 - 5 kanals forsterker som er koblet på 2 bak høyttalere. Jeg gikk for noen ukers tid siden til innkjøp av en grei sub'er. Dette funket bra en stund, men forsterkeren kobler nå ut, går over i protection mode når jeg kobler til basseren. Forsterkeren er ikke konstant i protection mode, men det rød lyset som indikerer dette lyser med jevne mellomrom. Da kommer det også noen fryktelig lyder fra bakhøyttalerene og jeg kan se at de "hopper" til. Det ser nesten ut som de sprenger hvert øyeblikk. I tillegg skjer det et eller annet med strømmen på forsterkeren. Lyset som indikerer "power" går av og på med jevne mellomrom. Jeg har gått over jordings kabelen og sørget for at denne er godt jordet til chassiset. Dette er jeg sikker på. Når jeg kobler ut basseren forsvinner problemet. Mitt spm er om det kan være noe galt med forsterkeren? jeg har sørget for at koblingen mellom basser og forsterker er nøye koblet og at ledningene er godt isolert slik at kortslutning ikke bør være mulig. Kan basseren være sprengt? er det mulig at slikt noe skjer da? Jeg får heller ikke lyd fra basseren lenger. et siste dumt spm: jeg har en 5 kanals forsterker, skal signalkabelen fra spilleren gi signal til alle 5 kanaler? hvis jeg skal gi lyd til 3 kanaler, kobler jeg da på et ekstra sett kabler på de allerede eksisterende signalkablene fra spilleren? hvordan kobler man egentlig dette til 5 kanaler, hvor mange ekstra kabler må jeg ha da? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Forsterker går over i protect mode? Se over kablingen, kan være kortslutning et sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå