ASW Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Blir ikke alle FM radione som er inebygde i enkelte telefoner snart ubrukelige, sammen med resten av landets FM tunere Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Nei, ingen har foreløpig vedtatt at DAB skal erstatte FM-Radio, og det håper jeg også at aldri blir gjort. DAB er ikke en god løsning!! Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Om man skulle gå over til DAB så vil mobiltelefonene vi har i dag uansett være byttet ut/ødelagt/ubrukelig/utdatert når FM eventuelt ville blitt skrudd av. DAB dekker ikke hele norge engang. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Det er lenge til før DAB i det hele tatt blir bygd ut for fullt. Også da vil det gå noen år med begge deler. Uansett, DAB er en gammel teknologi som det er for seint å innføre nå, med tanke på når en eventuell ferdigstilling er planlagt. Lenke til kommentar
ASW Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Takker for svar, da trenger jeg ikke bekymre meg for det Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 DAB er ikke en god løsning!! 6139261[/snapback] Er så enig så enig! Dab klarer ALDRI å få til like bra dekning som FM har, FM deker jo stort set over alt, også i fjellet. Her vil nok IKKE dab bli bygd ut. Så skal vi være uten radio om vi er litt utenfor sivilisasjonen? Og hva er galt med FM? Med RDS så er det jo helt ypperlig også i bil. Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Kan ikke bli mer enig. DAB gir dessuten en dårligere lyd i de fleste tilfeller. Lenge leve FM. Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg kan ikke si meg enig der, jeg ønsker at vi går vekk fra FM-båndet og over på noe nytt og digitalt, men DAB er ikke løsningen, den teknologien er steingammel og funker dårlig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå