Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL oppsett spm..


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt adsl fra stjelehor skal bytte siden..."ny online adsl".Vet blabla om den ja.

Jeg vil dele Adsllinjen med 4 pcer.

Dette går viss jeg har en router ja.?

Og hvordan kobles adslmodemet til isdn boksen??

Bare og plugge tp inni adslmodem fra isdnboks??

 

 

Trenger virklig hjelp siden det er jeg som skal ordne dette...

THNX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ha en nettverksledning som kommer ut av ADSL modemet ditt som henger på veggen... (ellerno)

 

Den skal da inn i en cable/dsl router.. Inn i den routeren kan du plugge inn alle ledningene fra pc'ene som skal opp mot nettet...

 

Routeren kan du gi passordet ditt slik at den kan koble opp mot telenor og holde seg online hele tiden om du vil det

 

Jeg bruker en Vigor 2000E eller hva det nå het, 2000kr, men du kan sikkert finne noe billigere...

Lenke til kommentar

bare et tips:

 

Det vil i de aller fleste tilfeller ikke lønne seg med "nye online adsl". Da snakker vi om 1 GB i måneden. Med 4 PC'er så regner jeg med linja blir brukt en god del. Laster du ned effektivt, altså bruker båndbredden, så er denne grensa brukt opp på 4-5 timer... Da går du ned til 64k og ISDN-fart...

 

bertie

Lenke til kommentar

I de aller fleste tilfeller vil det faktisk lønne seg med nye Online ADSL, til vanlig surfing og epost holder det helt greit. Det er klart at når 4 stykker skal dele linje, så kan det diskuteres hvordan det vil gå men..litt drøyt å påstå at kapasiteten er brukt opp etter 4-5 timer.

Når det er sagt tviler jeg ikke på at det er ulønnsomt for den jevne bruker av dette forumet som sikkert laster ned filmer og programmer i en helt annen utstrekning enn en gjennomsnittlig internettbruker, og etter 4-5 timer med full DL har du brukt opp kvoten.

Lenke til kommentar

Følg det tekniske heftet som følger med ADSL modemet, er bra forklart der!

 

Å en bredbåndrouter lik SMC, eller andre (like gode de fleste) fungerer veldig bra. Noen av de kommer med innbygd DHCP og firewall også, veldig greie funksjoner så en slipper å bruke server for automatisk utdeling av IP`er ol! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...