Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Error ved innlogging: "Explorer.EXE - Bad image"

Anbefalte innlegg

Hei

For en time siden eller noe satt jeg på maskinen min og surfet. Plutselig oppførte den seg litt rart og jeg restartet i god tro. Da jeg skulle logge inn igjen kom denne medlingen: "The application or DLL C:\WINDOWS\system32\SHDOCVW.dll is not a valid windows image. Please check this agains your installation diskette."

Jeg prøvde å restarte igjen men meldingen kom igjen. Hvis jeg trykker "ok" kommer bakrunnsbildet opp uten noe annet. Jeg har prøvd å starte i sikkerhets modus, men får den samme meldingen.

Er eneste utvei en reinstallasjon av XP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

For en time siden eller noe satt jeg på maskinen min og surfet. Plutselig oppførte den seg litt rart og jeg restartet i god tro. Da jeg skulle logge inn igjen kom denne medlingen: "The application or DLL C:\WINDOWS\system32\SHDOCVW.dll is not a valid windows image. Please check this agains your installation diskette."

Jeg prøvde å restarte igjen men meldingen kom igjen. Hvis jeg trykker "ok" kommer bakrunnsbildet opp uten noe annet. Jeg har prøvd å starte i sikkerhets modus, men får den samme meldingen.

Er eneste utvei en reinstallasjon av XP?

6137690[/snapback]

Siden du var å surfet på internett så høres dette farlig ut som et virus, men jeg er ikke helt sikker. Ville nok reparert den eksisterende installasjonen av Windows og prøvet igjen da. Hvis ikke så er nok eneste vei å reinstallere hele windows... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...