Gå til innhold

Hjemmelaget GPU-kjøler? Hvordan?

Mads-b

Anbefalte innlegg

Jeg hadde litt lite å gjøre i dag, så jeg mekket en ny kjøler til northbridge av en gammel CPU-sak ved hjelp av borr og fil. Klarte faktisk å halvere støynivået, pga vifta som fulgte med, er et mini-sagbruk. Så nå kom jeg til å tenke på noe (blod på tann): Jeg har en boxed-kjøler som kom med prosessoren min, som jeg ikke bruker, og mange vifter innnomhus med støynivå tilnærmet 0. Spørsmålet er hvordan jeg skal klare å feste kjøleribba til grafikkkortet, og om den tåler vekta. Dessuten er skruehullene plassert ekkelt, og jeg lurer på om noen har noen guider til hvordan man hiver på en alu-blokk på et 7900GT kort.

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ser på gigabyte sine vifteløse løsninger, så har du mye vekt å gå på! Mitt 6600GT er av gigabyte typen og veier MYE! går helt fint det:) Eneste du må passe på er å prøve å få veketen mest mulig mot HK. Spesielt inngå å få deg på tuppen framover i kabinette ;):p

Lenke til kommentar

76.JPG

Chipsetkjøleren..

77.JPG

Sagbruket.

79.JPG

Skruehullene til sagbruket.

80.JPG

Kjøleblokken sammen med sagbruket.

Vil gjerne få det til så bra som mulig, siden dette kortet tross alt koster 3k. Klarer ikke helt å se for meg hvor jeg skal feste skruene i kjøleblokka.

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...