huf Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Eg vil gjerne sote baklyktene på min Accord '96, og lurer i den annledning på kva regelverket seier om dette, og kva som er den beste måten å gå fram på for å få det beste resultatet. Takk for svar. My bad... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=183245 Endret 20. mai 2006 av huf Lenke til kommentar
d4d Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Eg vil gjerne sote baklyktene på min Accord '96, og lurer i den annledning på kva regelverket seier om dette, og kva som er den beste måten å gå fram på for å få det beste resultatet. Takk for svar. My bad... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=183245 6137480[/snapback] Ikke spray for tykt. Ha god avstand til lykta og begynn og stopp sprayingen utenfor lykta. Jeg ser ingen grunn til å ikke kunne spraye på utsiden, funker helt fint. Hvis du ønsker å sote for å få vekk blinklysfargen så kan du kjøpe rød sotningsspray og kun sote blinklyset. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Det er ikke lov å sote lykter, så er det sagt... Når det gjelder resultat/utseende har jeg et veldig godt råd til deg: Ikke kjøp ferdig "sote-lakk", det blir ikke bra. Det som BLIR bra er å la en lakkerer blande svart i klarlakk og sprøyte på med skikkelig sprøyte. Jeg har sett ufattelig mange misslykka forsøk med ferdig-spray, men har blitt stoppa i teknisk kontroll med "proff-sota" lykter uten å få spørsmål. Eks-dama var billakkerer og sota sine egne baklykter på en Golf 2. Da jeg var på biltilsynet med den etter senking og bytte av dekk/felger gikk de rundt å titta i alle retninger på bilen. Det eneste de spurte om var blinklysene i fangern, som var de eneste på bilen som faktisk var lovlig mørke... Hun lakkerte også sidevinduene bak og bakruta. Fra utsia ble det 100% perfekt, men de ble litt grå-aktige å se gjennom. Endret 22. mai 2006 av Leo_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå