Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Soting av baklykter - Accord '96

huf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg vil gjerne sote baklyktene på min Accord '96, og lurer i den annledning på kva regelverket seier om dette, og kva som er den beste måten å gå fram på for å få det beste resultatet.

Takk for svar.

My bad... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=183245

6137480[/snapback]

Ikke spray for tykt. Ha god avstand til lykta og begynn og stopp sprayingen utenfor lykta. Jeg ser ingen grunn til å ikke kunne spraye på utsiden, funker helt fint. Hvis du ønsker å sote for å få vekk blinklysfargen så kan du kjøpe rød sotningsspray og kun sote blinklyset. :cool:

Lenke til kommentar

Det er ikke lov å sote lykter, så er det sagt... :)

Når det gjelder resultat/utseende har jeg et veldig godt råd til deg: Ikke kjøp ferdig "sote-lakk", det blir ikke bra.

Det som BLIR bra er å la en lakkerer blande svart i klarlakk og sprøyte på med skikkelig sprøyte. Jeg har sett ufattelig mange misslykka forsøk med ferdig-spray, men har blitt stoppa i teknisk kontroll med "proff-sota" lykter uten å få spørsmål.

Eks-dama var billakkerer og sota sine egne baklykter på en Golf 2. Da jeg var på biltilsynet med den etter senking og bytte av dekk/felger gikk de rundt å titta i alle retninger på bilen. Det eneste de spurte om var blinklysene i fangern, som var de eneste på bilen som faktisk var lovlig mørke... :p

Hun lakkerte også sidevinduene bak og bakruta. Fra utsia ble det 100% perfekt, men de ble litt grå-aktige å se gjennom.

Endret av Leo_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...