Carfreak Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Hei Ista skulle jeg prøve å sette hardisken i debian-maskinen min i en annen, da fikk jeg denne feilmeldinga: http://www.din-webhost.no/IMG004.JPG (beklager dårlig bilde, men har ikke digitalkamera). Jeg dreit i det, og satt den tilbake i en gamle, og der fikk jeg den samme meldinga som linket til over. Jeg har ikke endret på noe som helst, bare flyttet hardisken fra den ene pcen til den andre. Takker for alle svar Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Har hardisken samme plassering som før (hda1 osv)? Hvis ikke må du fikse det slik at plasseringen er rett i forhold til hvor GRUB forventer å finne kernel osv. Lenke til kommentar
Carfreak Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Det er mye mulig den har blitt endret, men jeg satt den hvertfall akkurat slik den var før Hvordan endrer jeg plasseringen da? Aldri vært så inne i GRUB før Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Har ikke noe med GRUB å gjøre. Dette er det samme for alle OS-er. Hvis harddisken din stod som master på primær-IDE-bussen før, må den gjøre det nå også. Er den som slave nå, og den ny disken din som master, leter den etter OS-et på feil disk. Sørg for at den som var master før, er master nå. Bruker du cable select, kan du prøve å endre rekkefølge på de to diskene på selve kabelen. Lenke til kommentar
Carfreak Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Det er bare det at jeg satt med en disk før, og sitter fortsatt med en disk Men skal prøve med det du sa, takk for svar EDIT: Prøvde det nå, fikk akkurat samme melding.. Endret 20. mai 2006 av Carfreak Lenke til kommentar
Carfreak Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg tok den letteste løsningen jeg Installerte hele dritten på nytt, så nå funker det Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Til neste gang; det hadde sikkert holdt å installere grub på nytt, men bra du har løst det. De flest går vel igjennom noen installasjoner før de får draget på ting. Hvis man ikke prøver og feiler, lærer man heller ikke mye. Lenke til kommentar
Carfreak Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 De flest går vel igjennom noen installasjoner før de får draget på ting. Hvis man ikke prøver og feiler, lærer man heller ikke mye. 6140965[/snapback] Det er sant Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Stor det ikke faktisk at kernelen ikke fant initrd? Lenke til kommentar
Carfreak Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Jo? Hvordan det? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 er det ikke kernelen som skal lete etter initrd, ikke grub? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 er det ikke kernelen som skal lete etter initrd, ikke grub? 6141145[/snapback] Du må jo definere initrd'en du skal bruke i GRUB. Den sjekker vel om filen eksisterer eller ei. Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Man får kernel panic om den booter uten initrd, ikke file not found. (ja, har glemt å definere initrd noen ganger ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå